Vuurwerk Orthen

Erg jammer dat er zoveel vervelende ervaringen over Orthen. Een winkel met een prachtig assortiment en heel goed personeel (volgensmij). Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar hoor toch ook negatieve react ies van freaks om mij heen. Het leeg verkoop verhaal wat jullie vertellen, daar ligt toch enige naltigheid van Orthen zelf. Maar van het overige is de winkel in vele gevallen niet de schuldige, maar de importeur.

Ik regel zelf veel dingen achter de schermen bij de winkel waar ik werk met oud en nieuw en het is af en toe tenenkrommend hoe een importeur te werk gaat. Toevallig heeft Orthen ook problemen met Wolff zie ik. Een voorbeeld van mijzelf:

Op onze demo schoten wij een Monsterride (door Wolff ZELF op de lijst gezet). Super product voor de consument en die is die avond al meer dan twintig keer besteld. En de dagen erna zijn er ook nog bestellingen geweest. En wat blijkt, we krijgen acht stuks geleverd en voor de overige tientallen moeten we maar een Big Pleasure meegeven. Wat kan ik/ de winkel hier aan doen??

Ik heb ook veel klanten teleurgesteld naar huis moeten laten gaan, maar heb ze wel gecompenseerd met extra vuurwerk. Toch is dit allemaal erg vervelend, omdat er voor sommige producten gewoon echt geen vergelijkbaar vervangend artikel is. Zelfs de consument is soms opzoek naar specifieke zaken in het vuurwerk die ze dan vervolgens niet krijgen.

Dit is slechts één voorbeeld waar Orthen waarschijnlijk nog 10 voorbeelden aan toe kan voegen.

Wat ik wil zeggen: denk na wanneer je je kritisch uitlaat, een winkelier is in veel gevallen machteloos en draait alleen maar meer kosten om klanten toch tevreden te houden.

Erg jammer dat er zoveel vervelende ervaringen over Orthen. Een winkel met een prachtig assortiment en heel goed personeel (volgensmij). Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar hoor toch ook negatieve react ies van freaks om mij heen. Het leeg verkoop verhaal wat jullie vertellen, daar ligt toch enige naltigheid van Orthen zelf. Maar van het overige is de winkel in vele gevallen niet de schuldige, maar de importeur.

Ik regel zelf veel dingen achter de schermen bij de winkel waar ik werk met oud en nieuw en het is af en toe tenenkrommend hoe een importeur te werk gaat. Toevallig heeft Orthen ook problemen met Wolff zie ik. Een voorbeeld van mijzelf:

Op onze demo schoten wij een Monsterride (door Wolff ZELF op de lijst gezet). Super product voor de consument en die is die avond al meer dan twintig keer besteld. En de dagen erna zijn er ook nog bestellingen geweest. En wat blijkt, we krijgen acht stuks geleverd en voor de overige tientallen moeten we maar een Big Pleasure meegeven. Wat kan ik/ de winkel hier aan doen??

Ik heb ook veel klanten teleurgesteld naar huis moeten laten gaan, maar heb ze wel gecompenseerd met extra vuurwerk. Toch is dit allemaal erg vervelend, omdat er voor sommige producten gewoon echt veen vergelijkbaar vervangend artikel is. Zelfs de consument is soms opzoek naar specifieke zaken in het vuurwerk die ze dan vervolgens niet krijgen.

Dit is slechts één voorbeeld waar Orthen waarschijnlijk nog 10 voorbeelden aan toe kan voegen.

Wat ik wil zeggen: denk na wanneer je je kritisch uitlaat, een winkelier is in veel gevallen machteloos en draait alleen maar meer kosten om klanten toch tevreden te houden.

Even een kritische vraag van mijn kant aan jou knalgoed, maar hoeveel monsterride hadden jullie al in bestelling staan?

Even een kritische vraag van mijn kant aan jou knalgoed, maar hoeveel monsterride hadden jullie al in bestelling staan?

Voor de demoavond slechts enkele, en hadden toen de voor ons standaard twee karton in bestelling staan. Toen massaal besteld werd en wij bij Wolff wilde bijstellen kon dit niet meer. Wij hebben zelfs nog de helpende hand gekregen van een conculega (in de vorm van Dutch Fireworks Tiel, waarvoor dank) en zijn de 29ste naar Tiel gereden om wat extra kartonnen op te halen.

Voor de demoavond slechts enkele, en hadden toen de voor ons standaard twee karton in bestelling staan. Toen massaal besteld werd en wij bij Wolff wilde bijstellen kon dit niet meer. Wij hebben zelfs nog de helpende hand gekregen van een conculega (in de vorm van Dutch Fireworks Tiel, waarvoor dank) en zijn de 29ste naar Tiel gereden om wat extra kartonnen op te halen.

Dat is dus wolff niet aan te rekenen, hun weten zelf oom niet van te voren hoe een item aanslaat.
Ik zelf verkoop nooit spullen waarvan ik geen bevestiging heb of ze niet besteld heb.
Monster ride als voorbeeld ik hoorde dat wolff ze niet had, meteen van de site af en uit de verkoop. En elke dag alles monitoren, bijna verkocht wat ik krijg en dan bij bestellen, item uitverkocht is uit de verkoop.

Wat jij aanhaald is wolff niet aan te rekenen, jij hebt inprincipe iets verkocht wat je nog niet besteld had..

Dat is dus wolff niet aan te rekenen, hun weten zelf oom niet van te voren hoe een item aanslaat.
Ik zelf verkoop nooit spullen waarvan ik geen bevestiging heb of ze niet besteld heb.
Monster ride als voorbeeld ik hoorde dat wolff ze niet had, meteen van de site af en uit de verkoop. En elke dag alles monitoren, bijna verkocht wat ik krijg en dan bij bestellen, item uitverkocht is uit de verkoop.

Wat jij aanhaald is wolff niet aan te rekenen, jij hebt inprincipe iets verkocht wat je nog niet besteld had..

Patrick, hoe wil jij alleen maar spullen verkopen die op voorraad zijn als je 10.000 kilo aan opslag hebt? Je kan niet van alles 10 karton bestellen want dan zit je boven je bunkervoorraad en kan je met een controle de boel sluiten. Ik vind het Wolff wel aan te reken. Zij laten een product op onze demo schieten die ze niet genoeg op voorraad hebben. Wij kunnen niet voordat onze demo start, 8 karton van elke demo-artikel gaan bestellen omdat deze misschien hard besteld kan gaan worden.

Zoals jij het vertelt, hadden wij op de demo-avond geen enkele monsterride kunnen verkopen, terwijl wij 20% korting gaven op alle demo artikelen. Dan kan je niet zeggen, ja sorry we hebben nog maar 2 karton besteld dus er kunnen er vanavond nog maar 2 besteld worden. Wij hadden op die avond nog geen info ontvangen van Wolff dat het artikel uitlopend was, dus ligt de verantwoordelijk in deze zeker bij Wolff (in mijn ogen). Wij kunnen hun voorraad niet monitoren, zij wel die van de dealers.

Edit: mocht er behoefte aan zijn, kunnen we deze discussie beter ergens anders voortzetten. Wass puur informatief en als voorbeeld bedoeld.

Laatst bewerkt:
Hier hebben wij dit jaar ook enorm veel last van gehad, en ja, sommige klanten zijn echt niet tevreden en anderen vinden dat jij het als winkelier goed oplost met hun, maar het is en blijft idd zwaar kudt als je van een leverancier afhankelijk bent, en 9 van de 10x word er vanuit hun kant erg makkelijk op gereageerd, van oh, geef maar dat of dat artikel, maar daar heeft de winkelier en klant geen reet aan. een klant hoort gewoon te krijgen wat hij besteld heet , en helemaal als deze ruim weken of maanden iets besteld heeft......
Heb ook vaak meegemaakt dat iemand helemaal niet tevreden is en diegene zn geld terug wilt, daar ben je als winkelier helemaal niet tevreden mee...

Ik heb ook veel klanten teleurgesteld naar huis moeten laten gaan, maar heb ze wel gecompenseerd met extra vuurwerk. Toch is dit allemaal erg vervelend, omdat er voor sommige producten gewoon echt geen vergelijkbaar vervangend artikel is. Zelfs de consument is soms opzoek naar specifieke zaken in het vuurwerk die ze dan vervolgens niet krijgen.

Ik zat zo even de reacties in dit topic te lezen en ik heb precies dezelfde ervaringen gehad in de afgelopen jaren. Ben daarom om die redenen ook overgestapt naar winkels die de zaken een stuk beter op orde hebben! Ik heb in de paar keer dat ik bij Orthen mijn vuurwerk heb gehaald minder dan de helft uitgeleverd gekregen. Ik moest dan ook vervangers op het moment zelf uitzoeken, uit een veel kleinere collectie dan wat er op de freaksite werd aangeboden. Toen de korting ook minder werd en de collectie naar mijn mening slechter ( vuurwerkcollecties op de voorgrond die mij totaal niet aantrekken ) had ik ook besloten om daar mijn aankopen niet meer te doen. Ook moest ik daar altijd erg lang wachten, terwijl ik bij andere zaken gelijk mijn spullen op kan halen en ik weer binnen 10 minuten in de auto zit.

Zal hier maar even reageren.
Uit eindelijk is het niet aan mij of ander personeel... Maar voel me erg klote en geschokt.
Ik zelf ben werkzaam geweest achter de schermen.
Er waren genoeg Rages besteld als vervanger voor de liefhebbers.
Deze zijn zelfs afgenummerd.
Des ondanks zijn er de fulltraction blijkbaar uitgelevert.
Ook de imortal gold special is uitgelevert inplaats van de imortal gold.
Gelukkig is/was dit een goede vervanger.
Ik heb deze ook aan Sigaarman uitgelevert.
Maar door de hectiek vergeten te zeggen dat het om de special ging.
Mocht je echt ontevreden zijn stuur dan een mail na Orthen. Hopelijk komen ze met een oplossing.

Uiteraard is dit nu door gespeeld na Gilbert.
Of hij er iets mee doet is aan hem.
Maar ik schaam me gewoon bijna om te zeggen dat ik daar aan het werk ben geweest.

Beetje jammer!!.
Namens mij mijn excusses aan alle liefhebbers.
Uiteraard is het niet aan mij om dit te doen.
Maar doe het toch omdat ik dit zeer klote vind.

Remco, ik kijk jij er niet op aan.
Want jij bent niet Verantwoordelijk maar de eigenaar is verandwoordelijk.

Je hebt mij prima geholpen en mij ook wat kleine cadeautjes gegeven.
Dat siert je, maar je hoeft je niet Verantwoordelijk te voelen voor de eigenaar die fouten maakt.

----
En het zal allemaal leuk zijn om naar een importeur te wijzen.
Waar dit topic niet voor bedoeld is.
Maar kan je dan niet beter contact opnemen met de importeur(s) en daar je klachten door te geven?

Waar ik, als tevreden klant, ondanks de door anderen geuite kritiek op hoop is dat men zich bij Orthen niet uit het veld laat slaan en ook dit jaar gewoon weer een met mooie actie voor de liefhebbers op de proppen komt. Dat inmiddels klassieke karton Secret Salute kom ik ook dit jaar gewoon weer bij jullie halen :wink:.

Remco, je hebt mij en mijn compagnons dit jaar weer zeer goed geholpen (geen wachtende voor ons, was ook fijn). Zelfde geldt, ook in het voortraject, voor Gilbert, Jan en anderen.

Wel bijzonder om te lezen. Ik heb er ook één keer een bestelling gedaan en meerdere artikelen waren er niet.

Daar sta je dan. 3 maanden lang productfilms gekeken en demo's bezocht om precies die producten die je mooi lijken uit te kiezen, moet je daar ter plekke ''even'' voor een honderdje of 2-3 aan vervangers gaan kiezen, waarvan je totaal niet weet of het goed is ja of de nee. En niet rustig even nadenken, want heel de toko staat vol en de verkopers hebben het zweet op hun voorhoofd staan van de stress. Nee, dat schoot mij een beetje in het verkeerde keelgat.

Hoop dan ook voor Vuurwerk Orthen dat ze er iets aan kunnen doen want op deze manier verlies je een hoop freaks als klanten (de doorsnee vuurwerk koper is automatisch tevreden met een duurdere vervanger). Dit is misschien harde kritiek maar ik hoop dat jullie er iets positiefs mee doen!

Zoals iedereen inmiddels wel weet heb ik 8 jaar met erg veel plezier veel dingen geregeld voor Orthen.
En zoals reeds eerder verkondigt heb ik nagenoeg alle werkzaamheden moeten laten vallen wegens het succes van Evolution.
Ik heb een aantal zeer enthousiaste liefhebbers naar de winkel kunnen trekken waaronder 3xh.
Allemaal stuk voor stuk hebben ze flink werk verzet.
Natuurlijk is het ook een beetje af tasten als men het stokje geheel overneemt en is natuurlijk niet alles aan de winkel af te rekenen.
Want onder levering of niet levering van items kan een winkel weinig aan doen.

gr
Marchel

Niet persoonlijk naar jou,

Maar ik heb bevestigingen gehad van kartonbestellingen dat ze al in de bunker stonden, producten die ik in de lente bestelde, uit eigen voorraad die niet beschikbaar zijn met afhalen.
En dan voor de betaalde freakprijs, vervangers uitkiezen voor de normale verkoopprijs.
Je denkt een leuke korting te scoren, waarbij wordt bevestigd dat producten in de bunker staan.
En bij afhalen is er voor een paar honderd aan artikelen niet, en mag je uit het foldertje voor de folderprijzen vervangers uitkiezen van wat euros duurder.
Toch erg zuur, ik bestel vroeg en per karton omdat ik zoveel mogelijk mooi vuurwerk wil afsteken.
Als ik dan bevestigd krijg dat het er is, het is er niet, en ik mag voor vuurwerk ter waarde van ver over de duizend euro vervangers uitkiezend van een paar honderd, want dat heb ik betaald?!
Daar gaat je hele planning dan die vroeg in het jaar begon.
Vandaar voor mij afgelopen jaar, en alle komendr jaren geen vuurwerk-orthen meer.
Al worden er kortingen van 90% gegeven.
Heeft niks met leveranciers te maken deze gang van zaken.

Hier een tijd stil. Maar laat ik maar is de eerste vraag naar orthen oproepen.
Ik zie dat al maanden de imortal gold etc leuk geprijsd zijn.
Als het mee zit wil ik de aankomende 4 maand elke maand een boxje bestellen denk.
O.a Rubro imortal gold. Six elements van rubro en wolffs creul traction. En een showbox denk de 120. Maar wat als die net als ofgelopen jaar met de creul traction.
Eentje mist. Baalde daar behoorlijk van en vraag me af als ik nu alles rond september heb bestel of dit er dan dit jaar wel allemaal daadwerkelijk is.
Gezien als ik deze 4 bestel er niet veel goede vervangers zijn.

Home > Boxen AKTIE
Boxen AKTIE
Coming soon! En ontvang GRATIS BOXEN..........
Informatie omtrent deze aktie volgt binnenkort

Dit staat erboven te lezen,

Ben ook benieuwd naar deze actie.

Ik heb voor het eerst bij Orthen besteld (de dichtstbijzijnde freak winkel), na het lezen van dit topic hoop ik maar dat ik er verstandig aan heb gedaan, tot nu toe alleen de Immortal Gold besteld.

Ik ga er vanuit dat ik deze gewoon netjes mee krijg als ik hem kom op halen op de 30ste. :-)

Back
Bovenaan