Vuurwerk ophalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De mogelijkheid is om je bestelling af te halen tijdens de laatste 3 dagen van het jaar (met uitzondering als er een zondag tussen zit), dus tijdens de officiële verkoopdagen. Wanneer heb jij het liefst je vuurwerk binnen? En als je al besteld heb: wanneer kun jij je vuurwerk ophalen?

Vroeger was ik heel strict, alles moest in 1 rit vroeg in de ochtend op de 1e dag. Sinds ik dat heb losgelaten (afgelopen jaar eigenlijk pas) en de ritten ruimer ben gaan plannen en de winkels beter ging spreiden, is het afhalen een stuk leuker geworden.

Dit jaar lekker een dag extra (jammer genoeg wel de 31e op zondag). Dus geen stress met alles snel in huis hebben en in orde maken. Was vorig jaar aardig krap met alles.

Ik wil alles de 1e dag in huis hebben, scheelt ik heb nooit zo mega veel afhaaladressen. Mssn dat ik het dit jaar over 2 dagen verspreid omdat het anders mssn iets te krap wordt

Een beetje spreiden in verband met de kilometers die gereden moeten worden. Al zou ik het alleen in de regio halen dan het liefst alles in 1 dag ophalen. Omdat het ophalen dit jaar de 31e niet kan geeft het overigens wel wat rust, meer tijd om alles grondig te checken en voor te bereiden.

Ik probeer het meeste altijd wel zo vroeg mogelijk in huis te hebben, de 1e dag dus. Maar voor komend jaar nog niks gepland, niks besteld. Dat gaan we de komende tijd eens doen en dan zal ook dit duidelijker worden.

alles wordt de eerste dag meteen opgehaald wel verspreid over de dag want moet meestal naar 5 a 6 winkels en na de eerste 2 ligt de auto dan vaak al te vol om de 3e er nog bij te proppen

Ik begin in de nacht van 27 op 28 december om 00.00 bij Vathorst.
Daarna overdag Vuurwerk outlet Pijnacker en de driesprong.
Daarna of de dag erna misschien weer een schntsel eten in duitsland :angel:

Heb besloten dit jaar gewoon te werken in de avonden, dus 28 december tussen 06:00 en 13:00 heb ik 4 winkels staan (beetje bij elkaar in de buurt)
29e helemaal niks
De 30e kan ik nog mooi gebruiken voor de komende bestellingen

In de nacht van 27 op 28 naar Vathorst, overdag naar Riezebos daarna lekker een nachtje weg in Eibergen om de volgende dag via Duitsland terug te rijden en daar nog wat te graaien...

Hier gaan we in ieder geval de 29e rond 09:00 richting Velp om daar het een en ander op te halen :D

Altijd de eerste verkoopdag wil ik mijn vuurwerk hebben, dus dat doen we ook dit jaar weer. Wil zolang mogelijk er van genieten. Het afhalen zelf vind ik altijd iets magischs, voel me dan net weer een klein kind. Je bestelformulier inleveren en dan wachten tot ze er aankomen met je bestelling zorgt er voor dat ik er met flinke kriebels sta. Ieder jaar weer verbaasd staan te kijken dat het weer teveel is. Puur genieten die momenten.

Dit jaar verwacht ik het een heel stuk relaxter te hebben, vorige jaren heel nederland doorgereden waardoor ik altijd stress had om op tijd te komen voor het volgende adres. Is altijd gelukt, maar soms wel met een marge van 5 minuten. Gaat dit jaar niet meer gebeuren, flink gesnoeid in het aantal winkels en hoop nu ook wat te kunnen filmen bij het ophalen. Zo jammer dat me dat de afgelopen keren niet is gelukt, gelukkig blijven de herinneringen wel natuurlijk. Dit jaar een volle 1e dag rijden, en dan dag 2 nog twee winkels af. Kijk er al naar uit!

Dit jaar verwacht ik het een heel stuk relaxter te hebben, vorige jaren heel nederland doorgereden waardoor ik altijd stress had om op tijd te komen voor het volgende adres. Is altijd gelukt, maar soms wel met een marge van 5 minuten. Gaat dit jaar niet meer gebeuren, flink gesnoeid in het aantal winkels en hoop nu ook wat te kunnen filmen bij het ophalen. Zo jammer dat me dat de afgelopen keren niet is gelukt, gelukkig blijven de herinneringen wel natuurlijk. Dit jaar een volle 1e dag rijden, en dan dag 2 nog twee winkels af. Kijk er al naar uit!

Mee eens, eerdere jaren konden me het aantal winkels niet genoeg zijn en ook naar de kilometers werd niet gekeken, hoe meer hoe beter. Maar het zorgt ook voor veel stress of alles wel op tijd binnenkomt en je hebt amper tijd om van die dagen te genieten. Voor dit jaar dus max 2/3 winkels en verder alleen maar genieten.

Heb een maximum van 8 winkels in gecalculeerd dit jaar, vorig jaar waren dit er 13 met extreme omwegen.
Dit jaar probeer ik in een rechte lijn in 2 dagen alles wel binnen te hebben.

Veel winkels zitten gelukkig in de zelfde rij richting en maak er gewoon een rondje van, wat moet ik immers doen tijdens het wachten. Ook vanwege dat we dit jaar al een dag eerder alles kunnen ophalen maakt het me geen moer uit hoelang ik onderweg ben.

Als ik maar geen vervangers krijg

Laatste bestellingen zijn gedaan, het blijft bij 3 winkels dit jaar.
Dat is heel wat minder dan vorig jaar.
Probeer dit jaar net iets langer te genieten in de winkel, dit ging vorig jaar niet door haast werk.
Daar heb ik achteraf altijd spijt van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan