Vuurwerk ophalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vorig jaar schreef ik dit over het afhaalmoment/de afhaaldagen van 2017:

28 december, 4:30. De wekker kondigt met luid gerinkel aan dat de eigenaar ervan maar weer eens wakker moet gaan worden. Of althans, uit bed moet komen, want van slapen is toch niet zo veel gekomen. Ondanks de drukke kerstdagen die aan deze dag vooraf zijn gegaan sliep de wekkereigenaar pas 2,5 uur voor het afgaan van zijn eigendom en was hij op dat moment bovendien alweer een half uur wakker.

28 december, een van de weinige dagen dat ik wel een ochtendmens ben. Blij dat er eindelijk wat gaat gebeuren kom ik mijn bed uit, trek ik mijn kleren aan en loop ik stil de trap af naar beneden. Tijdens het eten van een broodje kaas versier ik nog 4 broodjes met datzelfde beleg. Glaasje karnemelk achterover tikken en ik kan er weer tegenaan. De nodige bestelbevestigingen heb ik de avond van te voren al uitgeprint en in de auto gelegd. De tomtom is startklaar en om 5 uur vertrek ik richting de Mr P.J. Troelstraweg. Lekker op mijn gemakje rijd ik vanaf Hoorn via Den Oever de afsluitdijk op. Aan het einde van de dijk stop ik nog even, vul ik mijn longen met de koude buitenlucht en dringt het nog eens extra tot me door, de mooiste vier dagen van het jaar zijn aangebroken. Met nog meer zin in wat er komen gaat stap ik weer in de auto, het laatste stukje gaat als een speer en om 6:05 sta ik met een hoop medefreaks voor de deur van Mega Vuurwerk Leeuwarden om de eerste lading vuurwerk van het jaar in ontvangst te nemen.

Vorig jaar dacht ik nog dat 's nachts ophalen niets voor mij was, en dat het voorlopig wel bij vroeg in de ochtend zou blijven, maar dat is dit jaar echter al over, want de eerste stop staat de 28e voor 00:00 gepland in Haulerwijk :D

Heerlijk om te lezen Niels en erg fijn dat je weer post in het countdown gedeelte. Heerlijk sfeervol geschreven allemaal.

Heerlijk om te lezen Niels en erg fijn dat je weer post in het countdown gedeelte. Heerlijk sfeervol geschreven allemaal.

Dankje, leuk om te horen! Om een klein tipje van de sluier op te lichten: ik ben bezig met een verslagje over de afhaaldagen van vorig jaar. Inmiddels is de 6e pagina aangetikt :bonk: Weet niet hoeveel mensen zitten te wachten op zo'n lang verhaal, maar vind het zelf leuk om te doen en te hebben voor later en kan het dan net zo goed meteen hier posten als het af is :wink:

Dat is geweldig om te horen, kan niet lang genoeg zijn. Verslag van de afhaal dagen is het meest sfeervol, kom maar op dus.

Kom maar op Niels, sfeer beschrijven kun je als de beste :D

Laatst bewerkt:
Dit jaar starten op 28-12 om 6.00 bij de vuurwerkbunker in pijnacker!
Hierna door naar de driesprong, Almere haven en Huizen!
En dan in de avond naar piroshop Arentz

Een aantal winkels staan inmiddels al vast, besteld door mijn stookmaat waarmee ik ook samen alles ophaal:

08:00 - 10:00 Vuurwerkstore Holten
14:00 - 15:00 Vuurwerkland Steenbergen
19:00 - 20:00 Piroshop Arentz

De 28ste eerst naar Haulerwijk, waarna ‘s middags Hardenberg volgt en ‘s avonds als laatste naar Leeuwarden. Kans is nog wel aanwezig dat er voor de 29ste een paar adressen bij komen omdat het niet zeker is of een aantal specifieke producten die ik wil hebben door de vuurwerkwinkels die ik de 28ste bezoek worden verkocht.

De 28ste op pad om alles op te halen.
Knalkeet + vuurwerkstore Holten.
Orthen.
Piroshop Arentz.

Daarna de 29ste alles voorbereiden

Laatst bewerkt:
28e begin van de avond. Smorgen eerst ff boodschappen doen in Duitsland. Dit keer wil zelfs mn vrouw mee

De 28ste tussen 7 en 8 de eerste ophalen. Of nouja, de enige tot nu toe. Mar wel een rit van 1,5 uur.

Afhankelijk van de openingstijden vn nog 2 winkels pak ik die er misschien wel voor of op de terugweg. Liggen op de route.

Update later op de avond; eerste afhaaladres is 5:00 geworden. Dan naar huis, spullen afgooien en weer op pad voor een rit van 1,5 uur naar stop 2. Wordt een drukke ochtend.

Laatst bewerkt:
1 van de mooiste dingen van het jaar. Heerlijk rond rijden en winkels afgaan. Het liefste hang ik alle 3 de dagen rond in de vuurwerkwinkels.

Ik probeer altijd mijn vuurwerk de eerste dag op te halen, beetje rond het middaguur want anders gaat de wekker zo vroeg

Het liefste de eerste dag. Mocht er iets mis zijn met de bestelling is het makkelijker op te lossen dan dat ik het de 31e ophaal en dan evt met een vervangend artikel opgescheept zit.

Nog maar één maandje te gaan en dan is het vuurwerkverkoopseizoen weer begonnen! Wat kijk ik er naar uit zeg!!!

1 maand afhalen - officieel.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan