Vuurwerk ophalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alles zo vroeg mogelijk ingepland, de 28e rond een uurtje of 06.00 op pad :)
Eigenlijk gedaan omdat ik nog niet wist of ik daarna zou moeten werken, maar dit jaar voor het eerst sinds jaren een rustige periode op werk rond de ophaaldagen. Komt mooi uit!

Ik ben wel benieuwd hoe jullie de eerste verkoopdag hebben ervaren. Specifieke ervaringen met een winkel kun je natuurlijk in dat winkel-topic kwijt. Maar ik denk dat veel mensen meerdere winkels af zijn gegaan. Hoe is jullie indruk van de eerste verkoopdag 2019? Hebben jullie het vuurwerk de eerste verkoopdag opgehaald, of juist bewust over meerdere dagen verspreid?

Ik zelf werk al zeker elf jaar in diverse vuurwerkwinkels. Ook dit jaar werk ik weer met alle drie de dagen in een winkel. Nu de eerste dag op zaterdag valt en vandaag een rustdag is, heb ik toch wel opvallende dingen gezien. Ik voorzag al gigantische drukte de eerste dag, en daar bleek ik gelijk in te hebben. Goed weer, een zaterdag dat iedereen vrij is, de eerste ophaaldag, uitlopende single shots die iedereen gaat hamsteren... Ik zag het al aankomen. Ik heb nog nooit zo´n drukte meegemaakt! En dan geen drukte omdat het slecht georganiseerd was of lang duurde, maar gewoon puur een drukte omdat het vuurwerk niet aan te slepen was! Iedereen leek wel koopziek. De hoeveelheid single shots die wij normaal in twee verkoopdagen verkopen, en is er nu in één dag doorheen gejaagd. En om 17 uur hebben we ze op uitverkocht gezet voor de losse verkoop. De grote single shots waren ook onvoorstelbaar in trek. De laatste uren was het echt een kaalslag in de bunker, omdat we er niet meer tegenaan konden vullen.
Ik hoorde van meerdere klanten dat ze eigenlijk naar Duitsland toe wilden, maar dat ze dat toch maar niet gedaan hebben. Ze hoorden van vrienden of op de radio de wachttijden in de Aldi´s en op de snelweg. Toen zijn ze toch maar in Nederland wezen shoppen. Ik hoorde ook klanten naar ons toe komen omdat andere winkels al uitverkocht waren met single shots. De drukte en het gekkenhuis was dus echt niet alleen bij onze winkel.
Ik verwacht dat morgen echt een rustdag wordt in en voor de vuurwerkwinkels. De middelste dag is traditiegetrouw relatief rustig. Zeker nu het maandag is, verwacht ik minder klanten. Daarom ben ik ook erg blij dat ik mijn eigen bestelling bij een grote freakwinkel pas morgen op hoef te halen! Ondanks dat het in díé winkel goed verlopen is op de 28e, denk ik toch dat alles nog gesmeerder zal gaan op de tweede verkoopdag. Hopelijk geen vervangers en personeel wat genoeg tijd heeft om alles te checken.

Ik spreid het ophalen zoveel mogelijk. De grote bestellingen probeer ik altijd de eerste dag op te halen. Ik had er 2 zeer grote bestellingen bij zitten. De ene heb ik ‘s ochtends vroeg tussen 5:00 en 6:00 opgehaald. De andere ‘s avonds tussen 7:00 en 8:00. Beide als het donker is. Ondanks dat ik de boel afdek vind ik het toch fijner om dan in het donker te rijden. De 1ste dag ‘s middags ook nog een middelgrote bestelling opgehaald.

De 2e dag gebruik ik om de projecten voor te bereiden. Omdat dit jaar het op een zondag valt scheelt dat weer. Morgen nog naar een 6-tal winkels om bijzondere producten op te halen, die ik bij de freakwinkels niet kon scoren.

Oudjaarsdag gebruik ik om de projecten af te ronden.

Vuurwerkbunker Pijnacker:volgens mij was er voor de freaks een speciaal uurtje,van 06.00/07.00.
Kwam half 7 aan en na kleine 20min stond ik weer buiten,na controleren van mijn bestelling mis de er 1 cake,die gauw gehaald werd.
Al met al top service en goede afhandeling.
Daarna naar de knallende ketel.ook daar binnen 15/20 weer buiten.
Goed geholpen en aardige mensen.

Hoor van veel winkeliers en importeurs dat het inderdaad gekkenwerk is. Vuurwerk is niet aan te slepen en de dozen vliegen de deur uit.

Ben gisteren bij El Blanco geweest (Regio Helmond) en daar was werkelijk niks te doen. Gezien de afhaallijst die er lag zou het qua afhalen ook niet bijzonder drukker worden. Toch wel bijzonder want assortiment is niet verkeerd (o.a. Kometenbomben/Ball Python en wat meer Zena/Funke spul).

Morgenochtend eerst naar Pyro Brothers in Duitsland en daarna rondje discounters.

Dinsdag tussen 11u en 13u nog naar TP-Vuurwerk in Kelpen-Oler en om 14u naar VWT in Veldhoven.

Gisteren ook een aantal winkels bezocht, zowel in de buurt als verder weg. Het was ongekend, wát een drukte. Zo druk heb ik het nog nooit meegemaakt op het midden van de dag. Ook van diverse importeurs vernomen dat het vuurwerk niet aan te slepen is. Nederland voor een vuurwerkverbod? Dacht 't niet!

hier regio breda wat winkels afgestruimd en ook hier was het echt mega druk.

scheelt misschien ook omdat in Oosterhout, toch 70.000 inwoners (wat naast breda ligt) dit jaar maar twee verkooppunten waren, en beide zijn kwa assortiment dramatisch (groenrijk/avri), dus de meeste vuurwerkfreaks zullen hierdoor waarschijnlijk ook wel naar breda zijn gegaan.

persoonlijk kies ik er bewust voor om mijn grotere bestelling op de eerste dag af te halen. ik ben altijd bang dat er producten niet meer zijn als ik het de laatste dag op kom halen. kans hierop is klein, maar ik heb het wel eens meegemaakt dat mensen die specifieke dingen willen hebben boven de vraagprijs gaan zitten, waardoor winkeliers spullen meegeven die eigenlijk al voorstemd waren voor een ander. en hoewel dat bijna nooit gebeurt, kies ik altijd het zekere voor het onzekere...ook met in mijn achterhoofd dat indien er iets ontbreekt ik nog de kans heb om het elders te halen...

Laatst bewerkt:
Ben voor het eerst in mijn leven in het Noorden wezen shoppen. Denk dat daar de ervaringen heel wisselend zullen zijn geweest. Weet niet of het aan de tijdstippen heeft gelegen, maar ik heb geen gekkenhuis meegemaakt. Megavuurwerk 5:30, mooie grote shop. NA 5 minuutjes wachten Gerrit kunnen bedanken voor de mooie aanbiedingen. Onder het genot van kopje koffie even door de winkelruimte gestruind, maar halverwege m'n koffie stond er al iemand met mijn bestelling bij de auto. Op het gemakje de bestelling gecontroleerd (die was compleet) en over de idioterie van het vuurwerkbeleid kunnen praten.
Om 6 uur door naar Vuurwerk Outlet Vierhuizen. Hier was tegen 7 uur echt helemaal niets te doen. Mijn bestelling stond al op mij te wachten. Werd op voorhand al gezegd dat de X-treme Fan miste in de bestelling (jammer). Samen de rest gecontroleerd en in de auto geladen. Daarna een bakkie gedaan en nog een praatje gemaakt over de plannen voor de toekomst.

Op weg naar huis nog een telefoontje gehad. Dat ik beter maar niet naar Leeuwarden kon rijden ivm controle. Dus ik schat in dat er vanaf een uurtje of 8 bij Megavuurwerk behoorlijke stres zal zijn geweest om de orders weer zoveel mogelijk compleet te krijgen. Dus Gerrit en team, sterkte!
Als deze trend zich doorzet, kunnen vrienden en familie lekker zelf hun vuurwerk halen. Want je hoeft geen freak te zijn om de 25 kg aan te tikken. Twee cakeboxen en je zit er al aan. Begrijp er ook geen moer van dat je openlijk reclame kan maken voor compounds van 60 kg, maar als je die ophaalt je in overtreding bent.

Maar goed, vuurwerkjes zijn weer binnen en verdeeld. Morgen op het gemakje nog een aantal winkels langs om wat grote single shots op te halen. En dan is de nacht der nachten er al weer bijna.

Aan alle winkelteams: sterkte de komende verkoopdagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan