Vuurwerk ophalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De mogelijkheid is om je bestelling af te halen tijdens de laatste 3 dagen van het jaar (met uitzondering als er een zondag tussen zit), dus tijdens de officiële verkoopdagen. Wanneer heb jij het liefst je vuurwerk binnen? En als je al besteld heb: wanneer kun jij je vuurwerk ophalen?

Ik heb de afgelopen 8 jaar in een vuurwerkwinkel gewerkt. Vorig jaar besloten er mee te stoppen. Is fantastisch om te doen maar je mist ook veel.

Ik bestel meestal in een stuk of 3 winkels en mijn vrouw haalt alles op. Ik ga nu voor het eerst in 8 jaar weer zelf mijn vuurwerk halen en daar heb ik na al die jaren echt ongelofelijk veel zin in.

Ik ga ook een deel van mijn budget bewaren om in die winkels mijn ogen de kost te geven en spontaan nog wat laatste producten te kopen!!

Voor mij persoonlijk is het ophalen net zo belangrijk als het afsteken zelf. Het is echt een uitje, zo ontzettend sfeervol ook om in de nacht in de kou langs de winkels te rijden en met nog tientallen (soms honderden) anderen diep in de nacht al je vuurwerk in te laden. Helemaal met de gezonde spanning die ik elk jaar nog heb erbij.

De afgelopen jaren moest ik veel werken tond de jaarwisseling maar dit jaar neem ik mooi vakantie op.
De planning is om de 28ste naar Vuurwerkoutlet Haulerwijk te gaan.
En dan de 29ste vroeg in de ochtend het haast traditionele tripje langs de discounters in Duitsland.
Puur voor de sfeer en het gevoel

Ja ik wil het graag zo snel mogelijk in huis halen. Laaste jaren kan je dus de 28ste al ophalen. S avonds op 27 december al om 23:00 uur naar de vuurwerkwinkel. Daar wachten op 00:00 om dan als eerste je vuurwerk te hebben. Voelt heel erg goed! En dan naar huis. Na het slapen op naar de volgende winkels.

Ik haal het in de ochtend van de 28e op. Ik sta rond kwart over 7 bij steenbergen. Daarna ga ik door naar Ed Raket in Bergen op Zoom. Om kwart over 8 ben ik bij haokan. Tussen Ed Raket en Haokan is er nog de mogelijkheid om even langs de M te gaan, dus honger zullen we niet leiden. Na Haokan nog wat losse winkels langs om wat kleine dingetjes te halen. Ik kijk er nu al naar uit. Om 6 uur wakker worden zonder een wekker hoeven te zetten maak je niet vaak mee.

Ik vind het leven naar de dag van het ophalen en het ophalen zelf(lekkere lange rit en gezelligheid overal) misschien nog wel leuker als de 'dag' zelf.

Ik vind het leven naar de dag van het ophalen en het ophalen zelf(lekkere lange rit en gezelligheid overal) misschien nog wel leuker als de 'dag' zelf.

Zo mee eens. Vind die dagen en de bezigheid van het afhalen, de vele kilometers maken. Vaders met kinderen de winkel uit zien lopen met een zak vuurwerk met de pijlen die er uit steken.

Dit gebeurt bij mij de laatste dag na 'werktijd'

Na 3 dagen lang vuurwerk verkopen is het toch ook heerlijk om je eigen spullen mee te nemen naar huis! De beleving is in deze wel anders als een normale 'liefhebber' Maar kan in de winkel wel meegenieten van al die gespannen koppies als een deel van hun collectie bij ons wordt afgehaald :D

Zo mee eens. Vind die dagen en de bezigheid van het afhalen, de vele kilometers maken. Vaders met kinderen de winkel uit zien lopen met een zak vuurwerk met de pijlen die er uit steken.

Inderdaad. Zoveel sfeer tijdens de verkoopdagen, dat vind ik nog mooier om te zien dan het vuurwerk afsteken op de dag zelf. Zelf lekker vroeg uit de veren, het vuurwerk halen en gespannen rondrijden naar het volgende adres. Heerlijk moment is dat. Betrap me erzelf ook op dat ik de nacht voor de 31e beter slaap dan de nacht voor de 28e/29e..

Inderdaad. Zoveel sfeer tijdens de verkoopdagen, dat vind ik nog mooier om te zien dan het vuurwerk afsteken op de dag zelf. Zelf lekker vroeg uit de veren, het vuurwerk halen en gespannen rondrijden naar het volgende adres. Heerlijk moment is dat. Betrap me erzelf ook op dat ik de nacht voor de 31e beter slaap dan de nacht voor de 28e/29e..

Zelfde verhaal hier. De nacht voor het halen slaap ik geen minuut en ga dus de laatste jaren ook niet eens meer naar bed. De nacht voor de 31e slaap ik dan weer perfect, niets aan de hand.

Verschillende dealers hier in Brabant, verschillende plaatsen maar probeer alles op de 29ste al binnen te halen :wink: Ben niet meer van plan om zo'n grote tour du Holland te doen :p

Laatst bewerkt:
De eerste Nederlandse dealers pak ik de 28e vroeg in de ochtend. Tussen 6 en 8 wil ik het binnen hebben. Tosch wil ik om 11 uur gedaan hebben. Vervolgens hoop ik lokaal in Amersfoort aan het eind van de middag nog wat af te halen maar als dat niet uit komt doe ik het 's avonds.

Ik probeer het grootste deel de eerste dag in huis te hebben. Lekker vroeg op om rond 6 uur bij de eerste freakwinkel te zijn. Dit jaar eerst naar Leeuwarden en dan door naar Haulerwijk. Op de terugweg dan bij wat lokale dealers langs die op de route liggen en nog wat leuke aanbiedingen hadden of mooie outlet producten.
En dan de tweede dag nog vroeg richting Almere, heerlijk om nog een dagje van de ophaalgekte te kunnen genieten :D

Hierboven lees ik dat sommige mensen bijna meer genieten van het ophalen dan het afsteken. Het afsteken blijft bij mij toch wel het hoogtepunt, maar het ophalen is ook echt geweldig. Ik probeer daarom ook altijd in veel verschillende winkels te bestellen, om er vaker van te kunnen genieten.

Hier is de planning tussen 7 en 8 twee winkels te pakken in Almere. Het is een goed uur rijden, dus lekker vroeg bed uit en op pad.
Voor 10'en thuis en dan begint het feest met uitpakken e.d. :D

Ik haalde het altijd op het laatste moment op omdat ik jaren lang in een winkel gewerkt heb tijdens de vuurwerkverkoop. Maar nu ik daar niet meer aan toe kom haal ik het gewoon op de eerste verkoopdag op. Altijd vroeg beginnen in het noorden en dan rustig aan afzakken naar het zuiden om alles op te halen. Nu al zin in!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan