Vuurwerk in huis... en nu ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De vraag hier is wat jij doet zodra je je spullen binnen hebt. Wat doe je als je bij desbetreffende plek/kamer bent waar je vuurwerk staat.
Is de drang om die kamer binnen te gaan iedere keer aanwezig en is die
drang groot, laat je het spul staan of verplaats je het ieder uur?

Laat het hier weten.

Ik denk na de eerste dag al kijken waar de f#ck ik alles moet gaan laten :bonk:
2e dag in de ochtend nog een laatste rit en vanaf dan beginnen met voorbereidingen treffen zoals eventueel doorlonten denk ik.

Vuurwerk in huis en nu?

Alles wat in kooi zit eruit halen
Daarna een muurtje bouwen voor collectie foto. Dan voorbereiden doorlonten en compounds nalopen.

Dan alles naar de logeerkamer om vervolgens daar dag in dag uit eventjes een kijkje te nemen en af en toe te knuffelen.

Dit jaar stuk of 4 tot 5 afhaaladressen. De 29e van 07.00 tot 21.00 alles ophalen.

Vanaf de 30e beetje planning maken, kooien verwijderen waar nodig. Vervolgens de boel aan mekaar knopen en compounds nalopen. Vooral dat laatste ga ik dit jaar meer aandacht aan besteden. Vorig jaar de Noi-Z liepen de overgangen totaal niet, tot drie keer toe dacht ik dat de bak was stilgevallen.

Uitpakken foto's maken en dan in een kamer met vochtvreters en verwarming aan. 31e rond 3u smiddags doorlonten etc.

Vroeger, in het ouderlijk huis, bracht ik het vuurwerk vaak naar de kamer van me zusje, aldaar er genoeg ruimte was om me vuurwerk neer te stallen. En vooral ook de achtergrond goed was om product-foto's en collectie-foto's te maken. Vervolgens nam ik het dan rond half 12 op oudejaarsavond mee na beneden om het daarna af te knallen.

Sinds ik op mezelf woon en een eigen auto heb pak ik t wel iets anders aan. Zo gaat het vuurwerk nog steeds mee naar binnen alwaar ik product/collectie foto's kan maken, maar meestal gaat het dan op oudjaarsdag al de auto in, zodat ik in de avond volledig vrij ben om te gaan en staan waar ik wil.

Het is een behoorlijk gesjouw elk jaar, 2 hoog, in je eentje een echt gedoe, maar, heb het er voor over :)

De gelukkigste man op aarde voelen:p. Flauwekul, maar het gevoel is geweldig, eindelijk in huis waar je een jaar naar uit hebt gekeken, waar je meer dan 1000km voor hebt gereden om te kunnen zien bij de demo's, nog eens honderden km gereden hebt om het op te halen. Lekker mee in de weer zijn, hier neer zetten dan tog maar weer ergens anders. Gewoon, je hobby uitoefen op level maximaal.

Muurtje bouwen natuurlijk. Heel blij zijn en regelmatig het mooie spul even bewonderen. Verder gelukkig niet veel door de komst van de compound.

Alles klaar zetten. Lontjes vrij maken en er zoveel mogelijk naar kijken met een grote grijns!

De 29e ophalen, thuis de buit vasthouden, fotograferen en blijven kijken. Cakes die verdacht vochtig zijn bij de verwarming zetten. Op de 31e beginnen met doorlonten en alles verder klaarmaken voor de avond/nacht, vergezeld door de Top2000.

Alles uitpakken, kooien eraf en een collectie foto maken.
En dan 3 dagen om het hele spul heen drentelen. :D

31 december ophalen. Naar locatie rijden. Biertje, oliebol en frietjes als avond eten 18 tot 22 beetje vuurwerk schieten en nog een paar pilsjes, 00:00 uur twee compoundjes de lucht in en dan richting huis.. ;)

29e ophalen, snelle collectiefoto.
Moet de andere dagen tot Oud en Nieuw vaak werken, dus de 29e meteen alle lontjes vrij maken, top papier er af en de tubes controleren etc...

De 29e de hele dag eerst in de weer om alles opgehaald te krijgen, de nodige km's worden daarvoor wel gemaakt. Als het eenmaal zover is, is het diep in de avond en is een gedeelte al ontkooid (hopelijk). De tweede dag gelijk vol aan de bak, uitpakken, ontkooien, muur maken, foto's maken, alles 10x in de handen hebben en heen en weer sjouwen.. Heerlijk om er weer mee bezig te zijn!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan