Vuurwerk Fonteinen 1.4

RF JEROEN

VWC lid
Goedemorgen beste freaks en lezers,

Zoals u heeft gemerkt zijn we druk geweest met de productie van een twee tal consumenten vuurwerk lijnen. The Red Factory Collectie & The Royal Garden Collectie.

Om deze lijnen een "kroontje" te geven zijn we nog bezig met enkele consumenten vuurwerk fonteinen te produceren.

Kan iemand mij vertellen waar een fontein aan moet voldoen volgens uw wensen.

Let wel op we praten hier over consumenten vuurwerk fonteinen.

Bedankt voor de reactie

Met vriendelijke groet,

Jeroen Bakker

www.royalfireworks.nl
www.vuurwerk-rf.nl
www.onlinesiervuurwerk.nl (voor detaillisten)

Laatst bewerkt:
Dag Jeroen,

Alereerst wil ik zeggen dat ik verheugd ben om te lezen dat er een nieuwe importeur is die de dialoog met de liefhebber opzoekt. Ik ben erg benieuwd naar jullie debuut komend oudjaar.

Over je vraag mbt de fonteinen. Een goede fontein moet naar mijn mening aan de volgende kenmerken voldoen:
- Een stabiele basis (erg belangrijk om het voor iedereen gezellig te houden)
- Spuithoogte oplopend tot ongeveer 3 a 3,5 meter.
- Medium mesh SAS, waardoor de brandduur van het mengsel lang genoeg is om een vol effect te geven
- Bij voorkeur een variatie vanaf de helft van de tube
- Mits mogelijk een mine effect op het eind (is technisch mogelijk)
- Met meerdere tubes die sequentieel worden ontstoken kun je de effectduur verlengen (twee tubes met ieder 100 gram SAS is wettelijk toegestaan)

Als effectsas vind ik zelf een mengsel van zilverblink/crackling erg mooi om te zien. Vooral als de blinks visueel tot dikke vlokken worden gemaakt.

Groetjes,
Cameo

Ze moeten een lange tijdsduur hebben
Ze moeten een zo hoog mogelijk effect halen
Ze moeten lekker vol zijn
De prijs moet niet te hoog liggen anders stap ik al gauw over op een cake.

belangrijk zijn:

belangrijk zijn:

1 Rookvrij!
2 Hoog (minimaal 3 meter)
3 Felle kleuren of crackling
4 lang (minimaal 30 seconden)

Goed nieuws Jeroen! Als je het voor elkaar krijgt een goede en redelijk goedkope fontein op de markt te brengen dan koop ik hem zeker.

Belangrijk voor mij is:

- De tijdsduur, een fontein moet naar mijn mening vrij lang duren.
- De hoogte, een fontein moet naar mijn mening minimaal 3 tot 3,5 meter hoog spuiten.
- De prijs, een fontein moet niet meer dan 10,- kosten vind ik, of de fontein moet erg goed zijn:wink:.

Het idee van Cameo ook erg goed, indien mogelijk een mine op het eind van de fontein. Daarnaast is het ook heel gaaf om een soort triple/double fountain op de markt te brengen net zoals Original en dan zouden jullie daar zelf jullie eigen draai aan kunnen geven want het moet natuurlijk niet het zelfde product worden haha:wink:.

Overigens bedankt voor het vragen naar onze mening, we merken wel steeds meer dat dit word gedaan door importeurs. Super!
Als er nieuws is over de fontein(en), laat het ons dan even weten:).

:bye:

Beste RF Jeroen,

De volgende punten lijken me erg leuk terug te zien in de fonteinen van Royal Fireworks:

- Goede stabiliteit: conische fonteinen hebben doorgaans van origene al een stabiele onderbasis, dus de nadruk ligt op cilindrische fonteinen. Deze kunnen het best worden verzwaard d.m.v een plastic 'voetje'.

- Color-/Effectchanging: variatie in de kleur en/of effect, zodat men niet snel de fontein beu wordt.

- Extra effecten: bijv. grondtolletjes die worden uitgeworpen en over de grond spinnen (mits dit wettelijk haalbaar is)!

- Schappelijke prijs: een fontein is voor velen geen 'hot-item' tijdens Oud & Nieuw, meer iets voor 'erbij'.
Een schappelijke prijs houdt het leuk.

M.v.g,
3Th Dimension

Leuk idee

Ik kan al de dingen die de rest al heeft gezegd opnoemen maar dat is denk ik een beetje onnodig ik ben het hier overigens wel mee eens.
Maar misschien is het ook een leuk idee om een leuk pakketje met fontijnen te maken?:rolleyes:

Greetzz

Heel leuk en welkom Jeroen deze 1 op 1 tussen importeur en liefhebber.
Cameo heeft al hele duidelijke aanwijzigingen gegeven wat onze wensen zijn met betrekking tot een fontein. Ik heb daar niets aan toe te voegen.

Persoonlijk vind ik (en mijn gezin ook) de regenboogfontein van Mercurius nog steeds een van de mooiste fonteinen. Mercurius levert hem niet meer.
Maar als jij hem kan leveren koop ik rustig 2 kartonnen van je.
De regenboogfontein was een fontein in waaiervorm met echt alle kleuren van de regenboog. Hij kostte om en nabij de 10 euro en brandde circa 45 seconden.

Rookarm
Eventueel report op het eind
Uitstoot van specials
Pakket met fonteinen met als effectkleuren bv rood, wit, blauw en oranje.

Naast standaard zaken als prijs, stabiliteit, en kleur assorti vind ik dit een leuke toevoeging:
- Extra effecten: bijv. grondtolletjes die worden uitgeworpen en over de grond spinnen (mits dit wettelijk haalbaar is)!
Iets extra's uit laten spuiten mits mogelijk is erg leuk.
Gewone fonteinen zijn er genoeg.
Tolletjes, crackling, of magnesium blitzen, zoiets zou leuk zijn.

Wellicht een fluit gedeelte inbouwen? Halverwege of als 'finale'

Ik heb hier eigenlijk niets meer aan toe te voegen.
Erg mooi zo'n initiatief, dat de leverancier in overleg gaat met de freaks onder ons...
Cameo heeft erg goede punten aangeleverd waar ik niets tegen in te brengen heb, volgens mij houd hij wel van fonteintjes en andere kleinere vuurwerkjes :D

Daarbij zijn er dan nog de mogelijkheden aangedragen om tolletjes uit te werpen oid...en/of te eindigen met een report/fluit of mine. Andere opties zijn triple fontijnen oid.
Zelf hou ik niet zo erg van kleurfonteinen, maar da's persoonlijk :p

Misschien heb ik nog een optie om blink-effect te verwerken in de fontein...dat zie je nog niet echt veel..

succes ermee iig!

er zijn nu wel erg veel opties :D

Ja, alles is wel beschreven, persoonlijk zou ik zo op de post van Nick (Cameo) af gaan, als iemand weet waar een fontein aan moet voldoen, is hij het hahaha. :wink:

Geweldig die interactie Jeroen, erg tof dat je dit doet.

Zelf zijn er een paar dingen waar bij mij een fontein aan moet voldoen.
Het kleurgebruik: (Goud met) blauw in een fontein en ik ben verkocht! De 'grondbloemetjes' zoals in de ProLine Mini vind ik ook erg leuk.
Vaak zie je dat de effecten bij fonteinen er maar een beetje uit pruttelen. Als het er krachtig uit spuit (dit verschilt natuurlijk per effect), komt een fontein veel beter tot zijn recht :)

Ik ben benieuwd wat voor fontein het gaat worden :D

- Bij een crackling fontein graag harde crackling en geen gepruttel
- liever een fontein met iets meer kracht dan één met weinig kracht, dan maar iets minder lang plezier
- afwisseling is ook altijd leuk, beginnen met verschillende kleuren en eindigen met crackling
- persoonlijk vind ik blauw een erg mooie kleur in een fontein

Leuk dat we mee mogen bedenken. Als je het mij vraagt:

- fonteinen met mooie, heldere kleuren.

- met een crackling einde zou wel mooi zijn.

- een fontein gecombineerd met een cake lijkt me ook wel wat.

- een pakketje zou idd wel mooi zijn.

Gewoon een pakketje met bijvoorbeeld 4 fonteinen voor een mooie prijs. Dat valt denk ik best wel in de smaak bij de consument, aangezien zoiets altijd leuk is voor in je collectie of voor erbij. Mijn dealer had ook zo'n pakketje van goede kwaliteits fonteinen en dat verkocht aardig zij hij.

Suc6 met produceren!

Fontijn die afwisseld, zoals de silver grasland van Proline.
En dan bijvoorbeeld een fontijn met een gil/krijs.
Fontijn met felle kleuren en niet de standaard voor fontijnen.
Blauw, groen,rood bijvoorbeeld.
Fontijn met crackling.

En dat alles in een pot, maar los kan natuurlijk ook.

Back
Bovenaan