Vuurwerk festival Scheveningen 2016

Iemand nog tips m.b.t. parkeren? Een bepaalde wijk of straat. Een stukje lopen is niet erg.

Pagina teruglezen doet wonderen. Desalniettemin zal ik het even toelichten. Probeer je auto in de havens te zetten (gratis)of de straat die ernaast loopt (westduinweg) ook gratis.
Kom je van de andere kant af (vanaf snelweg gezien) kan je gratis parkeren op de parkweg.
Vanaf hier is het een kleine 10 minuten lopen of je neemt de tram voor 2 haltes die links naast waar je kan parkeren rijdt.
Begin niet aan de garages, dat is 1 gekkenhuis en voor op de terugweg sta je in de file.

Even over het vuurwerk! Wat een prachtig nieuws voor degene die hun land komen vertegenwoordigen, eindelijk ECHT vuurwerk in Scheveningen.
Mijn vraag is, hebben ze in Nederland de wetgeving, zich ook te houden aan het max gewicht?
Bedoel 6" kaliber is duidelijk, maar als Italie zal gaan schieten met 6" cilinder shells maak je mij heel blij :D

Dat heeft ie reeds nu gelezen ook :D
Thanx voor de extra (dubbele) uitleg nu :thumbsup:

Zeker ben ik ook benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen, ik neem aan dat men ook met producten gaat schieten waarvoor ze bekend zijn, dus ook de cilinders :wink:

Ik heb in dit topic gelezen dat er ook een aantal forumleden van elders uit het land naar het Vuurwerkfestival te Scheveningen komen en speciaal daarvoor een hotelovernachting hebben geboekt. Er zijn al een aantal tips gegeven met name over het parkeren en ik heb ook nog wat tips.

Voor degene die een hotel hebben geboekt en 's avonds eens lekker uit eten willen dan zijn er in Scheveningen wel enkele aanraders te noemen.

Tip 1. Bistro het Bontje. Dirk Hoogenraadstraat 224-A. De zaak is gelegen naast het AFAS Circustheater en is in Den Haag en omstreken bekend om zijn heerlijke spareribs van de houtskoolgrill. Voor maar liefst €15,- lik je daar je vingers bij af. Echt een aanrader!

Tip 2. Simonis aan de haven/Simonis aan het strand. Simonis is toch wel de place to be als het om vis gaat. Ik kom hier al van kleins af aan en het is altijd top. Tevens zijn ze ook eerste geworden in de AD Haringtest.

Tip 3. Catch by Simonis. Doctor Lelykade 43. Wie van een heerlijk visje houdt en van luxe, moet bij Catch langs gaan. Ook deze zaak van Simonis is nu al een begrip in Den Haag en zeker een aanrader.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Als er vragen zijn, stel ze gerust.

Groetjes,
Pyrofan#1

mmmmmmm...spareribs, deze staat genoteerd.
Ik heb in dit topic gelezen dat er ook een aantal forumleden van elders uit het land naar het Vuurwerkfestival te Scheveningen komen en speciaal daarvoor een hotelovernachting hebben geboekt. Er zijn al een aantal tips gegeven met name over het parkeren en ik heb ook nog wat tips.

Voor degene die een hotel hebben geboekt en 's avonds eens lekker uit eten willen dan zijn er in Scheveningen wel enkele aanraders te noemen.

Tip 1. Bistro het Bontje. Dirk Hoogenraadstraat 224-A. De zaak is gelegen naast het AFAS Circustheater en is in Den Haag en omstreken bekend om zijn heerlijke spareribs van de houtskoolgrill. Voor maar liefst €15,- lik je daar je vingers bij af. Echt een aanrader!

Tip 2. Simonis aan de haven/Simonis aan het strand. Simonis is toch wel de place to be als het om vis gaat. Ik kom hier al van kleins af aan en het is altijd top. Tevens zijn ze ook eerste geworden in de AD Haringtest.

Tip 3. Catch by Simonis. Doctor Lelykade 43. Wie van een heerlijk visje houdt en van luxe, moet bij Catch langs gaan. Ook deze zaak van Simonis is nu al een begrip in Den Haag en zeker een aanrader.

Groetjes,
Pyrofan#1

Extra maatregelen tijdens vuurwerkfestival in scheveningen.

Het internationaal vuurwerkfestival in Scheveningen overweegt de bezoekers preventief te fouilleren en tassen te controleren. Dit naar aanleiding van de recente aanslagen in Frankrijk en Duitsland.

Volgens de voorzitter van het festival is er nog geen besluit genomen, maar is veiligheid een grotere prioriteit dan de inhoud van het vuurwerkfeest. De organisatie overweegt tassencontroles en preventief fouilleren.

In de Zuid-Franse stad Nice kwamen twee weken geleden 84 mensen om toen Mohamed Lahouaiej Bouhlel met zijn monstertruck een aanslag pleegde tijdens een vuurwerkshow. De schrik zit er ook bij de organisatie van de Scheveningse vuurwerkshow goed in. „Gelukkig kun je hier niet met de auto op de boulevard komen,” constateert organisator Bjorn van Dijl in het AD. ,,Dat scheelt.”

Van Dijl beseft dat het lastig is om tassencontroles in te voeren in een badplaats als Scheveningen. ,,Er lopen altijd mensen rond met strandspullen. Ga je hen dan ook vragen zonder rugzak te komen?”

Het vuurwerkfestival trekt in totaal ongeveer 400.000 toeschouwers, verspreid over vier avonden in augustus.

Europese veiligheidsdiensten sta na het geweld van de afgelopen tijd op scherp. Ook in Nederland worden op verschillende evenementen maatregelen getroffen. Zo heeft de directie van het Zomercarnaval in Rotterdam bezoekers gevraagd om zaterdag zonder rugzak naar de jaarlijkse straatparade van het Zomercarnaval te komen.

BRON: Telegraaf.nl

Groetjes,
Pyrofan#1

Als je echt luxe uit eten wilt, dan kan ik je de Ducdalf in Scheveningen aanraden.
Maar deze is echt heel erg sjiek, maar heerlijk smullen.

Rond de 12ste is trouwens de "Perseiden" zwerm meteorieten op zijn hoogtepunt. Voor mensen die dus wat "langer" blijven een aanrader dus om naar de lucht te starten

Rond de 12ste is trouwens de "Perseiden" zwerm meteorieten op zijn hoogtepunt. Voor mensen die dus wat "langer" blijven een aanrader dus om naar de lucht te starten

Dat was ik alweer vergeten... aan de kust denk beter te zien dan hier in de stad. Jammer dat de zwerm pas de ochtend daarna zijn hoogtepunt bereikt.

De Ducdalf? Die bestaat al 10 jaar niet meer in Scheveningen. Dat is sinds het faillissement THE Harbourclub" geworden. Tenzij er nog een Ducdalf is in Den Haag, maar dan had ik dat wel geweten.

Wat is nou de beste plek om deze shows zo goed en dichtbij mogelijk te bekijken?

Help a fellow pyro out :D

Ik kom hier al jaren, zet de auto zo ver mogelijk in de woonwijk, +- 40 minuten lopen, scheelt je na de vuurwerkshow een paar uur kan ik je vertellen. Gewoon even op google maps kijken, en kost vaak geen parkeer geld.

Wat is nou de beste plek om deze shows zo goed en dichtbij mogelijk te bekijken?

Op het strand is zeer zeker een aanrader. Ook kan je het vuurwerk vanaf de pier bekijken. Entree is 5 euro, maar als je dan bovenop de pier kan staan dan heb je een prima uitzicht. Tevens sta je dan ook weer wat dichterbij.

Op het strand of op de boulevard voor het Kurhaus dat zijn zeer zeker aanraders. Ook kan je het vuurwerk vanaf de pier bekijken. Entree is 5 euro, maar dan krijg je er wel een drankje bij plus live muziek. Als je dan bovenop de pier kan staan dan heb je een prima uitzicht. Tevens sta je dan ook weer wat dichterbij. Ikzelf ga sowieso één avond op de pier kijken. Ik vind het een leuk initiatief en ik stond jaren geleden geregeld op de pier en dat beviel goed.

Ik zie op de eerste foto's van de opbouw toch aantal Ricasa dozen staan wat zou daar inzitten? :D

Back
Bovenaan