Vuurwerk afhalen

Nee er wordt geen vuurwerk verkocht, maar is dat de vraag van Kwakkebol?
Hij vraagt of dat het volgens de wet mag of niet.

Volgens mij moet je daar weer een aparte vergunning op aanvragen, net als met koopzondagen.
Wat mij betreft houden ze het zo, puur om die extra dag om projectjes te maken :)

Want als eenmaal overal vuurwerk verkocht mag worden op zondag, vervalt die extra dag waarschijnlijk ook :sad:

Er mag helemaal geen vuurwerk verkocht worden zondags vandaar dat de verkoop dan ook al op de 28ste begint dit jaar. Sommige winkels zijn wel open maar daar kan je dan alleen bestellen en de volgende dag pas halen.

Ik heb het vuurwerk het liefst zo vroeg mogelijk binnen.
Zo kun je de overige tijd aan projecten maken, wafels/oliebollen bakken en voorbereidingen treffen besteden.

Meestal deel ik het dan zo in (dit geval 28 december):

28 december:
- Bestellingen halen zu Deutchland Aldi, Lidl etc.
- Uitpakken.
- Foto's maken.
- Wafels bakken.

29 december:
- Misschien nog (èèn) bestelling(en) ophalen.
- Wat losse dingetjes kopen (losse verkoop).
- Projecten maken.

30 december:
- Laatste dingen van de projecten klaar maken.
- Laatste voorbereidingen.

En heb geen zin in snel snel. Dus haal daarom het vuurwerk zo vroeg mogelijk 28 december in huis.
Zo heb je meestal tijd genoeg voor andere dingen!

Dus er mag gewoon weg niet verkocht worden!

Wel een beetje krom als je bedenkt dat veel winkels op Zondag open zijn
Denk aan tuincentra's boerenbond, bouwmarkt.

Zou het ook komen omdat er dan geen transport is Vanuit de Leverancier naar de dealer

Weet iemand hoe dat zit in duitsland dan mag daar dan ook geen vuurwerk verkocht worden op zondag 30 december

Anders is dat wel een mooi tripje( 140km)

Dus er mag gewoon weg niet verkocht worden!

Wel een beetje krom als je bedenkt dat veel winkels op Zondag open zijn
Denk aan tuincentra's boerenbond, bouwmarkt.

Zou het ook komen omdat er dan geen transport is Vanuit de Leverancier naar de dealer

Weet iemand hoe dat zit in duitsland dan mag daar dan ook geen vuurwerk verkocht worden op zondag 30 december

Anders is dat wel een mooi tripje( 140km)

In Duitsland gelden dezelfde regels als in Nederland op dat gebied.
De winkels zijn net als in Nederland op 30 december dicht.
Geen vuurwerkverkoop in Nederland en Duitsland op 30 december dit jaar.

28 december 00:00 ongeveer bij lopik aankomen sochtends. Vuurwerk ophalen nog wat leuke losse prut acties meenemen en snel terug naar huis om alles uit te stallen en het te bekijken, rond 2-3 snachts naar bed.
28 december 09:00 eruit en richting Gerard Kaars ( lesli en rubro ) dealer vuurwerk ophalen lekker een praatje maken en nog wat leuke dingen kopen.
Alles thuis neerzetten ,foto's maken en ervan genieten zover het kan :)Die paar dagen zijn zo voorbij.
Daarna richting Haastrecht voor de wolff dealer en onderweg langs Goverwelle om ff langs de diamond dealer te gaan voor wat leuke dingen.
Daarna weer alles thuisbrengen.
Dan denk ik richting de vuurwerkreus in waddinxveen en nog langs de formido bekijken wat voor leuke dingen ze hebben. En ook al koop ik niks dan is het leuk om er geweest te zijn.
Savonds natuurlijk wat stoken en vroeg me nest in.

29 december nog ff langs Gerard en later misschien nog wat andere winkels , zoniet dan ga ik lekker wat kleine dingen stoken en genieten bij al me vuurwerk ( nog meer foto's maken :D)

30 december de hele dag aan de slag met projecten , tas inpakken en genieten van alles. Savonds wat stoken. En weer vroeg naar bed natuurlijk, voor het slapen ff flink sporten zodat ik lekker moe me bed in ga. Anders slaap ik zo slecht.

31 december?: Geen uitleg nodig :D

00:00 aankomen 's ochtends. Briljante opmerking hahaha. En zeggen rond 2-3 's nachts naar bed. Alleen met deze woordkeuze heb je mijn ochtendhumeur flink helpen afnemen hahaha.
:D

Jep hier dezelfde planning. 00:01 in Lopik en dan later in de ochtend na een hazeslaapje naar Genemuiden en mogelijk nog Valk op de terugreis, en dan 's middags om 15:00 op mijn werk verschijnen :bonk:

28e met m'n vader op pad om de nodige bestellingen op te halen en de 29e met een freak naar Valk en door naar verschillende zaken om de auto toch nog nokkie nokkie te vullen :)

De 28e als ik klaar ben met werken de eerste bestelling meenemen. En de 31ste als ik klaar ben dan neem ik mijn tweede bestelling mee.

Zo ver ik weet mogen de winkels wel die zondag open zijn, maar geen vuurwerk leveren. Echter mag categorie 1 vuurwerk wel verkocht worden, dus fop en -scherts vuurwerk. (Onder voorbehoud)

Back
Bovenaan