XVIII
VWC lid
(Ik neem aan dat deze actie inmiddels al is gesloten maar toch geef ik nog mijn input)
Ik denk dat het totale effect van een seizoenskaart relatief beperkt is. Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat het grootste deel van de klanten op het laatste moment vuurwerk zal aanschaffen.
Natuurlijk zal een groep consumenten bereid zijn de pas eenmalig aan te schaffen en te gebruiken. Maar ik neem aan dat Vulcan persoonsgegevens wil verzamelen om iedereen door het jaar heen per post/email te benaderen. De groep consumenten die zo'n pasje kopen gebruiken hem 1x mikt 'm ergens in de hoek, verdwijnt en weg is je voordeel/alles wat je hebt gespaard. Wat betreft de mailing zal een deel zich uitschrijven, het is immers een seizoensgebonden product.
Op het gebied van marketing ben ik geen held maar ik denk dat Vulcan meer op zoek moet gaan naar duurzame verbintenissen met bedrijven, (hier was/is Vulcan te koop bij de Intratuin) en met die partijen om de tafel gaan zitten hoe bijvoorbeeld Intratuinpas te gebruiken is. Dan wordt de promotie deels uitbesteed en hoeft Vulcan zich enkel te focussen op kwalitatief en betaalbaar vuurwerk.
Wat betreft de reacties op dit forum, zijn mensen altijd wel positief als er iets te winnen valt, maar uiteindelijk komt het op de centen, de grammen, effecten en kwaliteit aan om de forumleden aan je te binden.
Tot slot: Het is een interessant onderwerp waarover je A4'tjes over vol kan schrijven, maar de uitkomst is een grote gok en kan veel kanten op
Ik denk dat het totale effect van een seizoenskaart relatief beperkt is. Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat het grootste deel van de klanten op het laatste moment vuurwerk zal aanschaffen.
Natuurlijk zal een groep consumenten bereid zijn de pas eenmalig aan te schaffen en te gebruiken. Maar ik neem aan dat Vulcan persoonsgegevens wil verzamelen om iedereen door het jaar heen per post/email te benaderen. De groep consumenten die zo'n pasje kopen gebruiken hem 1x mikt 'm ergens in de hoek, verdwijnt en weg is je voordeel/alles wat je hebt gespaard. Wat betreft de mailing zal een deel zich uitschrijven, het is immers een seizoensgebonden product.
Op het gebied van marketing ben ik geen held maar ik denk dat Vulcan meer op zoek moet gaan naar duurzame verbintenissen met bedrijven, (hier was/is Vulcan te koop bij de Intratuin) en met die partijen om de tafel gaan zitten hoe bijvoorbeeld Intratuinpas te gebruiken is. Dan wordt de promotie deels uitbesteed en hoeft Vulcan zich enkel te focussen op kwalitatief en betaalbaar vuurwerk.
Wat betreft de reacties op dit forum, zijn mensen altijd wel positief als er iets te winnen valt, maar uiteindelijk komt het op de centen, de grammen, effecten en kwaliteit aan om de forumleden aan je te binden.
Tot slot: Het is een interessant onderwerp waarover je A4'tjes over vol kan schrijven, maar de uitkomst is een grote gok en kan veel kanten op
