robert_v_dijk87
VWC lid
wij doen met je mee!!er zijn volgens mij mooie vorderingen! Spreek je gauwIk ben weer terug van vakantie! Dus we gaan er weer tegenaan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
wij doen met je mee!!er zijn volgens mij mooie vorderingen! Spreek je gauwIk ben weer terug van vakantie! Dus we gaan er weer tegenaan!
Misschien een idee om de laatste 200 brillen te verzamelen via vuurwerkcrew donaties? hoeven maar 200 mense 2/3 euro te doneren en je hebt het.
Hallo Jo,
ik zag op de site drie hele goedkope potjes staan. De magic mines van Wolff, De colour pearl van Ferro en de emotion van Lesli. Kan jij mij vertellen of deze producten een CE keurmerk hebben? Zo ja dan vind ik het heel interessant om ze voor volgend jaar voor mijn goede doel Vrolijk Vuurwerk te kopen. Want dat zijn erg leuke potjes voor mensen die geen geld hebben om zelf vuurwerk te kopen. Ik hoor het graag!
Ze hebben geen CE maar volgens mij mag een particulier het volgend jaar dat gewoon afschieten
Alleen de winkelier mag het niet meer verkopen
Hoi Jo,
denk wel dat ik ze af zou mogen schieten, maar voor Vrolijk Vuurwerk geef ik de pakketten uit bij winkeliers die hun ruimte beschikbaar stellen. De kans is dan denk ik groot dat de controleurs het zien als 'verkoop' ondanks dat het gratis wordt weggegeven.
En ik vind het het risico ook weer niet waard om ze nu te kopen en dan volgend jaar ze nergens op te kunnen slaan en zelf een paar 100 cakes af te moeten schieten. Misschien dat iemand op het forum hier iets van weet of het mag of niet?
In de wetgeving staat niet het woord "verkoop", maar staat "ter beschikking stellen" aan de consument. Gratis weggeven, verkopen, doneren, thuis bezorgen...het valt allemaal onder 'ter beschikking stellen'. Het is dus inderdaad niet toegestaan om volgend jaar een niet-CE gekeurd product aan de consument te verstrekken, ongeacht of dit product nou een donatie is of niet. Het probleem zit 'm erin dat de winkelier het spul niet over mag dragen aan de consument zonder CE-markering.
Het is een beetje flauwe regelgeving en waarschijnlijk zal er geen haan naar kraaien als je het wél zou doen. Maar het lijkt mij slim voor Vrolijk Vuurwerk en de meewerkende winkeliers om zich toch maar wel aan de wetgeving te houden. In principe zou Sh0ck dit jaar 25 kg aan niet-CE gekeurde producten mogen kopen en volgend jaar gratis vanuit zijn eigen huis mogen verstrekken/doneren aan de consumenten. Maar ik begrijp de praktische bezwaren van Sh0ck daarin ook wel.