Vrolijk Vuurwerk - Vuurwerk voor minderbedeelden!

WAUW!!!!! wat een super idee!!! heel veel succes en ben benieuwd naar vorderingen die je kan maken. hopelijk word het ook opgepikt door landelijke media, een editie nl of hart van nederland.

heel veel succes!!

Tot nu toe weinig vordering ten opzichte van voor de vakantie natuurlijk. Maar eigenlijk zijn de belangrijkste dingen (op de brillen na) al geregeld. Zo is er vuurwerk, opslag, uitgiftepunten en een toezegging tot het drukken van de flyers. Nu is het een verdere uitwerking, maar ook daarvoor ga ik zeker jullie hulp vragen!

En van 1 importeur heb ik ook een aantal producten die niet in de pakketten kunnen (te dure artikelen voor in het pakket), maar waar ik wel leuke acties mee mag houden. Deze volgen snel!

04-10-2013
Iedereen is positief over het initiatief en het loopt ook nog eens super goed. Dat moeten we vieren! Kijk daarom snel op Facebook!

Laatst bewerkt:
17-10-2013
En we hebben ook al 240 vuurwerkbrillen! Vox Vuurwerk heeft Rubro benaderd en zij hebben gekeken wat ze nog konden missen, want veel brillen waren al gereserveerd door winkeliers. Toch vonden ze er nog 240. Helemaal top!

Nog ca. 200 brillen te gaan.

Altijd een eer als sponsoren helpen met het zoeken naar andere sponsoren!

Misschien een idee om de laatste 200 brillen te verzamelen via vuurwerkcrew donaties? hoeven maar 200 mense 2/3 euro te doneren en je hebt het.

Misschien een idee om de laatste 200 brillen te verzamelen via vuurwerkcrew donaties? hoeven maar 200 mense 2/3 euro te doneren en je hebt het.

Zeker een goed idee, maar ik wil het eigenlijk zonder geld donaties regelen. Ik heb namelijk geen speciaal rekeningnummer, ik heb zelfs nog niet iets van een officiële KVK registratie.
Dit jaar is gewoon een (uit de hand gelopen) probeersel. De enige die er nu geld in steekt ben ikzelf voor promotiemateriaal en de benzine voor alle bezoeken aan winkeliers en importeurs. Dat wil ik eigenlijk voor dit jaar zo houden. Ik wil namelijk elke schijn voorkomen dat het geld in mijn eigen zak terecht komt.

18-10-2013
Afgelopen vrijdag ben ik bij Riezebos (www.vuurwerkriezebos.nl) geweest en zij zijn bereid om voor 300! gezinnen het vuurwerk op te slaan zodat we dit aan de mensen die bij de voedselbank in Amersfoort lopen kunnen uitdelen. Hiervoor gaan ze op twee avonden speciaal voor deze mensen open!

En ook de donatie van Royal Fireworks i.s.m. Riezebos Vuurwerk mag ik (eindelijk) laten zien. Ik vind het een heel gaaf pakket!

IMAG0428.jpg

Nice donatie van Royal Die kinderen hebben straks meer vuurwerk dan de gemiddelde nederlander haha. The Garden is ook een leuke kennis makings setje.

22-10-2013

Het vuurwerk opgehaald bij Lesli! Dat was super gezellig en er werd echt de tijd genomen. Mijn chauffeur en ik zijn er zeker 2 uur geweest. Niet alleen kregen we een rondleiding, maar als toetje op de dag kregen we beiden ook nog eens een mooie cake aangeboden die we zelf mochten uitzoeken. Ik koos voor mijzelf 'Loving War' en voor de chauffeur die niet zoveel verstand heeft van vuurwerk de 'Camuro Queen'. Super bedankt Lesli!

De volgende mensen van Lesli wil ik even persoonlijk bedanken: Barnt (voor het prettige contact) en Danny en Robin (voor de uitleg, het sjouwen en de gezelligheid)

Uiteraard heb ik ook weer foto's gemaakt. Die staan op www.facebook.com/VrolijkVuurwerk

Voor het krijgen van donaties is volgens mij geen KVK nodig, dit is volgens mij pas nodig als je een bedrijf hebt die een dienstverlening aan de betalende persoon geeft. En aangezien dit vrijwillig is. OF zeg ik nou iets heel stoms?

In het topic van Hoakan heb ik de volgende vraag gesteld. Misschien hoort het daar niet thuis, dus wil ik hem ook graag hier stellen

Hallo Jo,

ik zag op de site drie hele goedkope potjes staan. De magic mines van Wolff, De colour pearl van Ferro en de emotion van Lesli. Kan jij mij vertellen of deze producten een CE keurmerk hebben? Zo ja dan vind ik het heel interessant om ze voor volgend jaar voor mijn goede doel Vrolijk Vuurwerk te kopen. Want dat zijn erg leuke potjes voor mensen die geen geld hebben om zelf vuurwerk te kopen. Ik hoor het graag!

Ze hebben geen CE maar volgens mij mag een particulier het volgend jaar dat gewoon afschieten
Alleen de winkelier mag het niet meer verkopen

Hoi Jo,

denk wel dat ik ze af zou mogen schieten, maar voor Vrolijk Vuurwerk geef ik de pakketten uit bij winkeliers die hun ruimte beschikbaar stellen. De kans is dan denk ik groot dat de controleurs het zien als 'verkoop' ondanks dat het gratis wordt weggegeven.
En ik vind het het risico ook weer niet waard om ze nu te kopen en dan volgend jaar ze nergens op te kunnen slaan en zelf een paar 100 cakes af te moeten schieten. Misschien dat iemand op het forum hier iets van weet of het mag of niet?

In de wetgeving staat niet het woord "verkoop", maar staat "ter beschikking stellen" aan de consument. Gratis weggeven, verkopen, doneren, thuis bezorgen...het valt allemaal onder 'ter beschikking stellen'. Het is dus inderdaad niet toegestaan om volgend jaar een niet-CE gekeurd product aan de consument te verstrekken, ongeacht of dit product nou een donatie is of niet. Het probleem zit 'm erin dat de winkelier het spul niet over mag dragen aan de consument zonder CE-markering.
Het is een beetje flauwe regelgeving en waarschijnlijk zal er geen haan naar kraaien als je het wél zou doen. Maar het lijkt mij slim voor Vrolijk Vuurwerk en de meewerkende winkeliers om zich toch maar wel aan de wetgeving te houden. In principe zou Sh0ck dit jaar 25 kg aan niet-CE gekeurde producten mogen kopen en volgend jaar gratis vanuit zijn eigen huis mogen verstrekken/doneren aan de consumenten. Maar ik begrijp de praktische bezwaren van Sh0ck daarin ook wel.

In de wetgeving staat niet het woord "verkoop", maar staat "ter beschikking stellen" aan de consument. Gratis weggeven, verkopen, doneren, thuis bezorgen...het valt allemaal onder 'ter beschikking stellen'. Het is dus inderdaad niet toegestaan om volgend jaar een niet-CE gekeurd product aan de consument te verstrekken, ongeacht of dit product nou een donatie is of niet. Het probleem zit 'm erin dat de winkelier het spul niet over mag dragen aan de consument zonder CE-markering.
Het is een beetje flauwe regelgeving en waarschijnlijk zal er geen haan naar kraaien als je het wél zou doen. Maar het lijkt mij slim voor Vrolijk Vuurwerk en de meewerkende winkeliers om zich toch maar wel aan de wetgeving te houden. In principe zou Sh0ck dit jaar 25 kg aan niet-CE gekeurde producten mogen kopen en volgend jaar gratis vanuit zijn eigen huis mogen verstrekken/doneren aan de consumenten. Maar ik begrijp de praktische bezwaren van Sh0ck daarin ook wel.

Bedankt! Heldere uitleg. En ik ga idd niet 25 kg opslaan in huis. De kans is al groot dat ik zelf iets over hou en mijn vrouw vind het niet echt tof als er vuurwerk in huis ligt. Dat kan ik mij ook wel weer voorstellen.
Voor nu dus helaas, maar dan maar volgend jaar weer de importeurs mailen :)

Gezocht: Belangrijkste tips veilig vuurwerk afsteken

Gezocht: Belangrijkste tips veilig vuurwerk afsteken

Zoals de meesten weten ben ik gestart met Vrolijk Vuurwerk en loopt het super. Het vuurwerk is binnen en ik moet nog 160 veiligheidsbrillen hebben, maar dat komt ook goed.

Veiligheid is een erg belangrijk onderwerp voor Vrolijk Vuurwerk en daarom heb ik op Facebook een bericht geplaatst met de vraag wat jullie de belangrijkste afsteektips vinden voor het afsteken van legaal vuurwerk. En dan met name tips voor kinderen. Zouden jullie in dit topic, maar nog liever via Facebook, mee willen denken?

Bedankt!

Back
Bovenaan