Vroegâh, toen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vroegâh, toen je in de weken tussen Sinterklaas en Kerst bijna dagelijks bij je favoriete verkooppunt ging vragen of de folder al verkrijgbaar was.
Ik de hoop dat een slof Astronauten niet een gulden duurder, maar juist goedkoper zouden worden.

Vroeger... als kerst op maandag en dinsdag viel, de zaterdag een hel was in de winkels qua boodschappen doen omdat de winkels op zondag en de kerstdagen niet open waren :cool:

Mogen ze zo weer invoeren wat mij betreft :angel:

Vroeger...toen je een babypijl met knal gebruikte bij carbidschieten (pastte perfect in het gaatje bij de carbidbus)

Een meterpakket nog vuurpijlen, rotjes en romeinse kaarsen bevatte. Vooral die babypijlbarrage van 10 of 12 pijltjes doorgelont. Prachtig.

Je nog met een ouderwetse aansteker, en astronauten door de wijk liep. Aan het eind van de dag waren je vingers grijs.

Een meterpakket nog vuurpijlen, rotjes en romeinse kaarsen bevatte. Vooral die babypijlbarrage van 10 of 12 pijltjes doorgelont. Prachtig.

Haha nooit begrepen hoe je zo'n ding fatsoenlijk af moest steken. Klemmen ging nauwelijks en viel snel om als je het niet goed vast zetten. Wel leuk spul destijds.

Vroeger toen je zo mooi een tapijt van astronauten en pijltjes voor de de deur had...oohh wat is het jammer dat dat niet meer kan!!

Mooi spul was dat die babypijlbarrage (moon travellers)! Ik zette dat ding altijd tegen de muur aan, de helft bleef altijd steken in dat verwrongen lanceerkartonnetje! Ach ja, vroegâh!

Het losse spul in de lege ijsbakken lag bij de plaatselijke ijssalon. Uniek. Zo'n bak vol ladycrackers, andere grondbloemen etc.

Ik wist dat ik nog ergens op backup schijf oude vuurwerkfoto's had.

Zie hier mijn collectie in 2003, ik was toen 16 en mocht voor het eerst zelf mijn vuurwerk ophalen.
En trots dat ik was :D Proline beschouwde ik toen echt als iets professioneels weet ik nog :bonk:

Ik kocht het toen bij Post en Huurman in Zoetermeer, waar ik een paar straten vandaan woonde.

2003.jpg

2003-2.jpg

En de collectie in 2004:

2004-2.jpg

Wat grappig. Kocht in die tijd bij exact dezelfde winkel en ongeveer dezelfde spullen. Mis alleen de twisters met knal.

Zat altijd de hele woensdag middag en zaterdag in de showroom proline productfilmpjes te kijken daar op die tv.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan