Vroeger toen, we in de ochtend om 10 uur onze bed uitkwamen en de eerste knallen al te horen waren, je de kids uit de buurt al zag rondlopen en je zelf ook even wat single shots/rotjes/pijltjes en ander klein spul gezamenlijk met een groep vrienden ging afsteken. De gezelligheid, man wat mis ik dat van toen.
Vroeger toen we het jaar begonnen en eindigden ZONDER het gezeik, zonder het geklaag, zonder dat er zoveel gedoe was rondom vuurwerk en we geen zorgen hadden dat dit weleens t laatste jaar kon zijn dat we vuurwerk konden afsteken. Toen we al plannen konden maken voor het volgende jaar. En konden nagenieten zonder zorgen, want er gebeurde wel wat, maar de media drukte er een minder grote HAAT-stempel op als vandaag. (Hielp ook wel dat social media nog niet echt bestond).
Vroeger toen ik samen met mijn vader alle vuurwerkwinkels afreed om het vuurwerk te halen, vervolgens al dit vuurwerk op me zusjes kamer zette (ze had meer ruimte namelijk), alvast klaarzette voor gebruik. Daarna om 5 uur 2 uur lang voor me raam zat, wachttende op t avondeten, genietende van het vuurwerk. En na het eten alvast wat klein spul ging stoken waarbij de flat toekeek en applaudisseerde. En vervolgens om kwart voor 12 op de dag der dagen alles samen met me zusje en pa na beneden bracht en voor de deur zette. We vervolgens voor de buis gingen zitten en aftelden met z'n allen, elkaar gelukkig nieuwjaar wenste. IK eerst even ging filmen, 5 tot 15 minuten. En we vervolgens, ik en me vader, het vuurwerk per stuk na buiten bracht om af te steken. Waarna ik met het kleine spul rondliep en de buurt kon verkennen wat er allemaal was te zien.
Goeie ouwe tijd.
Vroeger, specifiek jaarwisseling 2009-2010, toen ik ineens meer vuurwerk won en/of gratis kreeg dan kocht (en ik had al 1100 euro besteed).
Vroeger toen we met z'n allen PyroFM luisterde.
Vroeger toen de opening van AVP Forum ook echt betekende dat het seizoen was begonnen.
Vroeger toen er nog wel vuurwerkfestival scheveningen was...