Vroegâh, toen...

Vroeger toen je met vrienden op dag 1 je bestelling ging halen,naar huis ging al smijtend met rotjes e.d. om na een uur of 3 stoken rondom huis, terug te gaan naar de vuurwerkwinkel omdat je vond dat je te weinig astronauten en grondbloemen en babypijltjes had.
En waar je na het naar buiten lopen bij de vuurwerkwinkel al voor de deur daar verder ging met stoken 😂

Vroegah toen elke fietsenmaker, supermarkt (c1000) bloemenzaak en kleine sigarenwinkeltjes hun zaak ombouwde tot een vuurwerk walhalla waar je als kind de zaak uitgetrokken moest worden omdat je ouders wel meer te doen hadden😂

Je nog heerlijk met van alles en nog wat over en onder t ijs wat er lag, aan t klooien was. Vuurpijlen onder t ijs, thunderkings etc...Rotjes, dat was goud.

Vroeger toen je met een tasje de hele dag rondliep en op moest letten dat je niet al je vuurwerk al op had voordat het donker was.. Ik en mijn broer hebben wat astronauten en rotjes er doorheen gejaagd. We gingen zelfs ratelbandjes losmaken om nog meer te stoken

Of je zodra het op 1 januari licht was al weer buiten rond aan het struinen was op zoek naar spul wat niet afgegaan was en wat nog veilig opnieuw aangestoken kon worden. De ouders lagen vaak nog met een kater op bed. Mooi was die tijd

Vroeger, toen we nog een redelijk tolerante maatschappij hadden en we vanaf 10 uur in de ochtend ons spaar potje opstookte (vanaf de 29e) aan de meest goedkope kleine artikelen die we in Cat.2 konden krijgen.

Vroeger toen ik als kind op tijd wakker was op oudjaarsdag en niet meer kon wachten. Hierom een grondbloem vanuit mn dakraam aanstak en deze de tuin ingooide om vast vuurwerk te zien en te ruiken. :no:

Vroegah toen het leuk was om overdag bier te drinken en te stoken, de blikjes open snijden met een sleutel en er een thunderking in te proppen.

Back
Bovenaan