Vroegâh, toen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Vroegâh, toen...

Het topic wat velen wel kennen. Een heerlijk sfeertopic waarin je de vroegâh vuurwerk ervaringen van vaak oudere mede-liefhebbers kunt proeven. De zin moet beginnen met: 'Vroegâh, toen' daarna kun je plaatsen wat jij vroeger anders, beter, sfeervoller o.i.d. vond.

Kom maar op met jullie Vroegâh verhalen.

Vroegâh toen je de 31e overdag nog mocht stoken en knallers, kaarsen en pijlen nog niet verboden waren. Vroegâh toen niet zoveel mensen liepen te zeiken, er nog geen gemeentelijke verboden waren en er niet ieder jaar talloze discussies over het verbieden van onze mooie hobby gevoerd werden. Maar toch ook vooral vroegâh toen een 100.000 klapper serieus hard ging, een dikke eindbom had en een gigantisch rood tapijt op straat achterliet.

Vroegah...toen je als meisje van een jaar of 9 van je mams echt niet eerder dan 10 uur naar buiten mocht. Ongeduldig wachten. Rugzak volgeladen...hele dag buiten, heel soms even binnen kwam...ofwel om even een paar oliebollen naar binnen te gooien en op te warmen ofwel nieuwe sloffen astronauten in je rugzak kwam laden. Je einde middag kramp in je duim en een grote zwarte bijna blaar erop had staan. Heerlijke tijden en eeuwig zonde dat mijn kinderen dat nooit mee zullen maken

Vroegah... toen je als heel klein jochie (heb de 4 ondertussen als 1e cijfer) heel stoer wel een sterretje durfde vast te houden, maar net voor het einde het toch te spannend vond en hem van je af gooide.

Vroegah.. toen ik als mini mannetje op de 31e vanuit mijn dakraam in Overvecht (Utrecht) uren naar Zuilen keek en daar het mooiste vuurwerk de lucht in zag gaan. Later leerde ik dat dit vanuit de betonbuurt afgestoken werd en meer dan vermoedelijk voor 90% uit zwaar illegaal spul bestond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan