Vragen van de buren/straat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
"Was dit het al?"

Ja sorry. Niet veel vuurwerk dit jaar. Andere prioriteiten. Nieuwe auto nodig, nieuwe kozijnen nodig, afgelopen jaar keuken, dakkapel en dakgoten vervangen.

Voordat ik m'n eigen doosjes afsteek heb ik mij afgelopen jaar voorgenomen om samen met mijn genodigden bij mij in de tuin te proosten. Wetende dat mijn achterburen een shitload aan vuurwerk afsteken, diegene maakt er echt een topshow van en ik mijn spul dan beter kan bewaren tot de rust is wedergekeerd.

Terwijl we in mijn tuin stonden te genieten vlogen ineens de vonken om onze kop. Ik wist meteen afgaande op het geluid dat het een kleine shell op de grond betrof, dus ik met mijn zaklamp erheen om te vragen wat diegene bezielde. Ik vroeg; gooi jij hier net een shell neer? Antwoord; Ja, wattan?... Omdat wij van vuurwerk staan te genieten en ons de vonken rakelings langs de kop vliegen gek! Sindsdien kwam het niet meer voor...

Zo wel en ik heb er oog voor (bariumbuizen, urenlang shit doorlonten op straat etc... :wink:, dan tip ik ze.
Mijn vraag aan jullie, als je weet dat iemand cobra's/shells in huis heeft en er mensen mee in gevaar brengt, durven jullie diegene dan aan te geven?

Na op de avond veel complimenten te hebben ontvangen van de straat voor het mooie vuurwerk, lag er vandaag namens de hele straat een enveloppe met een financiële bijdragen en een kaart in de brievenbus. De financiële bijdrage is natuurlijk mooi meegenomen, maar de lovende woorden over genomen veiligheid, uitgedeelde veiligheidsbrillen, gehoorbescherming voor de kinderen en georganiseerde afsteekcursus voor de kids hebben voor mij veel meer waarde. Zelfs de anti-vuurwerk buurman heeft genoten, nadat we een goed gesprek hebben gehad, en ik voor hem veel fabels de wereld uit heb geholpen.

Hier kan ik het hele jaar op teren, en laat ook weer zien dat vuurwerk ons allen uiteindelijk toch verbind!

IMG_9939.jpg

Weinig vragen dit jaar maar wel de complimenten vanuit de straat en buren. Heb het gevoel dat er elk jaar meer mensen thuisblijven om van het vuurwerk te genieten (zoals het hoort)

Vuurwerk leeft!

In het dorpje van m’n zus fakkelen mijn broer en ik na het oliebollen bakken een showtje met een cakeje of 20, uiteraard met mooie opbouw en goede finale. Dit keer kwamen er zo’n 50 man op af en het was echt weer geweldig om te doen. M’n zus kreeg van het hele dorp complimenten via de whapp. Ook van de toeschouwers kregen we veel complimenten werden we zelfs gevraagd om een bruiloftshow te schieten. Mooie PR voor onze hobby en geweldig om te doen.

Hier ook voor 't eerst sinds jaren weer thuis gevierd, laatste keer was 2018-2019. Nadat het bekend was dat ik thuis was, veel mensen die zeiden ''we komen zeker weer kijken!''. Negen van de tien keer is het eerst zien dan geloven, maar rond 00:30 leek het wel een buurtfeest hier. Minimaal 100 man in de straat, muziek erbij, overal werd er bier uitgedeeld en mensen stonden te wachten voor de show.

Na een show van +/- 15 minuten en een monstervette finale van 5x Transbomber, 8x Return of the Phoenix en 12x Caïro crackling een groot applaus gekregen. En natuurlijk van sommigen ook een bijdrage voor het afgestoken vuurwerk. Tof om de waardering te horen en te zien. Ook onbekenden - familie van degene die kwamen kijken of op bezoek waren - kwamen nog even speciaal langs om handen te schudden en te bedanken.

Ze hebben in ieder geval geweten dat ik weer thuis was zeg maar :p

Hier voor het eerst thuis gevierd nadat we er in augustus 2022 zijn ingetrokken. Blijkt mbt vuurwerk een enorm dode straat te zijn. Staan hier 5 huizen naast elkaar en daarvan waren 3 huizen op vakantie of visite bij anderen. Bij mijn directe buren (80+) ging de buurvrouw elke keer omhoog uit dr stoel en voor het raam staan kijken. Toen ik dr zei 'joh als je het vervelend vind of te hard vind gaan oid, dan meld het gerust he, misschien ben je het niet zo gewend' Och nee joh zegt ze dr gebeurt hier normaal nooit wat, ik vind helemaal prachtig daarom kom ik ook elke keer voor het raam staan als je weer wat afsteekt heerlijk dat er wat gebeurt!.

Dus geen vragen gehad maar wel een fijn dat de buren die er waren het fantastisch vonden.

Geweldig met de buuf!
Mijn ervaring is dat idd de ouderen het meer oprecht weten te waarderen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan