Vragen van de buren/straat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het mooiste was nog dat we nog niet eens een uur bezig waren met die kleine bunga cakejes enzo. Die agenten lachten zich inderdaad rot en vertelden dat ze wel moesten reageren op dit soort meldingen.. zonde van hun tijd.

Het mooiste was nog dat we nog niet eens een uur bezig waren met die kleine bunga cakejes enzo. Die agenten lachten zich inderdaad rot en vertelden dat ze wel moesten reageren op dit soort meldingen.. zonde van hun tijd.

dat zal best haha, die agenten verdoen ook hun tijd. In het dorpje van mij hebben we 1 wijkagent, en die gaat zeker niet rijden op dit soort meldingen. Alleen als het uit de hand dreigt te lopen

In september hebben we altijd een straat BBQ en daar kreeg ik al wel de vraag of ik al weer vuurwerk besteld had ... :p
Heb gezegd van niet omdat het veel te duur is geworden, maar er is nog niemand geld komen brengen :D

- Is dit nou een flowerbed?
- hoeveel kost zoiets nou?
- dat is zeker illegaal?

allemaal standaard wel wat voorbij komt

In september op de buurtbbq komt altijd de vraag, zijn jullie thuis met O&N? Ga je nog wat vuurwerk halen e.d. Laat het even weten, we doen dit jaar wel mee..
Einde jaar heb ik alleen alles gekocht, kijken we met de hele buurt :D daarom wacht ik altijd even 5-6 minuutjes tot iedereen erbij kan zijn.. Sinds ik dit doe (enkele jaren) gaat er niemand meer weg in de buurt.

Ik heb 15 jaar lang gewoond een kilometer van waar ik nu woon. Destijds onze overbuurvrouw had een keer een anonieme brief in onze bus gedaan of wij niet een keer ergens anders wilde afsteken. Sinds 5 jaar woon ik ergens in een buurt met voornamelijk ouderen die wij het eerste jaar meteen de vuurdoop hadden gegeven. Zelfs onze linkerburen die niets om vuurwerk geven vonden het jammer dat het 00:00 uur moment niet thuis waren. We spreken altijd om 18 uur bij mij af maar gaan dan ook dit jaar weer naar mijn broertje doorhouden. Ze vonden het jammer dat we dus weggingen.....zelf in corona jaren had ik gewoon een aantal leuke toeschouwers vanuit de wijk...die klapte na afloop. heerlijk al die (wisselende) maar vooral positieve reacties...

kreeg de vraag van de buren of ik weer vuurwerk veel vuurwerk had gekocht omdat ze een hoop mensen hadden uitgenodigd :)

Nieuwe buren sinds augustus vorig jaar. De buren hadden heel erg genoten van het vuurwerk zeiden ze, en kreeg de complimenten. Heel vaak de wow factor gezien.

Was echt mooi om te gezien dat de buren ook zo erg genoten hadden van het vuurwerk! :D

Ik heb dit jaar nieuwe buren aan beide kanten en ik hoop echt dat het niet zeikerds zijn. Aan de rechterkant is een familie van fransen maar ik weet niet echt hoe die fransen over vuurwerk denken, maar ze zullen vast wel ergens anders vieren

Dit gebeurt absoluut. Ook op plekken waar we het gevierd hebben wordt gevraagd of we weer komen.

Krijg constant dezelfde vraag uit de wijk. Hoeduur was het en waar heb je het gekocht? vervolgens krijg ik de vraag waar ga je het afsteken? Ben je thuis? En vervolgens deze vraag begrijp ik nooit ga je dit jaar afsteken? Na een hele reeks aan vragen.

Nou, ga hier maar los wat de reacties bij jullie in de buurt waren: ben benieuwd!

Hier supertoffe reacties. Op een gegeven moment stonden er wel 50 man in de straat waar ik een deel niet van kende. Dus blijkbaar trok onze straat toch wel :D

Alleen maar dikke reacties. Op een gegeven moment klonk het na elke cake die we afstaken: we want more, we want more! De buren gingen ook lekker los. En voor op het laatst had ik twee projectjes: 3x de Caïro en 5x de Quick Charger met de Return of the Phoenix. Na beide keren barste het gejuich los. Prachtige sfeer. Iedereen reageerde super enthousiast. Nederland is nog lang niet klaar met vuurwerk!

@mods: titel voor volgend jaar misschien veranderen in ‘Reacties en vragen van de straat’? Of een apart topic voor reacties uit de straat?

Laatst bewerkt:
Tijdens het opruimen in de ochtend deed de overbuurman de deur open. Hij keek enigszins boos en richting zijn auto. Ik dacht heel even dat hij schade had zijn bolide. Daar kwam het verlossende woord:
"Sven, ik wil je even complimenteren hoe je gisteravond je vuurwerk hebt afgestoken. Het vuurwerk netjes met stenen vastgezet, de kinderen een bril op en oordopjes in en ook na elke 10 minuten even alles opruimen zodat het niet wegwaait. Super!"

Uitgaande van het ergste en dan dit horen. Ik was er even stil van.

Was weer eens bij mijn ouders en de oude buurjongens, die intussen zelf ook flink wat kinderen hebben, waren er toevallig ook. Direct gezellig, "doe je nog steeds iets met vuurwerk?", met een boxje geantwoord en ze keken uit naar 00.00u.
De nieuwere overburen begonnen om 00.00u direct over hoe duur het is, Duits spul was veel goedkoper en veel beter ook nog. Aan het eind moesten ze lachen, die boxen hadden ze nog niet gezien en zeker niet met meerdere tegelijk, toch onder de indruk van het Nederlandse materiaal.

In de avond was er een jongen de straat op gekomen nadat ik een box had aangestoken. Helemaal onder de indruk, vroeg wat ik dan voor de nacht had, hij had enkel een tas met kleiner spul. Voor hem nog een box neergezet, mocht ie aansteken, helemaal blij en er kwamen direct andere vrienden aan om hem te filmen, da's toch mooi.

Ze vonden het leuk om weer eens wat chaos te zien, waren onder de indruk van de chaos in de nacht, goede 2 minuten volgas, prachtig moment.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan