Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Mag toch aannemen dat jij extra budget vrij gemaakt hebt voor extra harde knalcakes!Mijn oude te lieve buurvrouw is helaas overleden einde van afgelopen jaar.. daarvoor in de plaats een jong links stel met 2 jonge kinderen. Ben best benieuwd hoe dat zal gaan maar ergens weet ik al dat ze geïrriteerd gaan raken. Uiteraard gebaseerd op keiharde aannames dus wie weet verrassen ze...
En dit was 2020 zeker he?"Dit is toch allemaal hartstikke illegaal?" "Hoe veel geld geef je wel niet uit hieraan?"
JaEn dit was 2020 zeker he?
Hahaha al dit soort commentaar maar er achteraan; “dat siervuurwerk is wel altijd heel erg mooi hoor”Wat kost deze bak wel niet? Hoppa, weer 100 euro weg.. Zonde van je geld.. Bla bla bla.. Heel divers!
En half Nederland denkt zo. Het verbaasd mij niet dat uit de polletjes en de onderzoeken blijkt dat de meerderheid voor een vuurwerkverbod is. Maar weten al die mensen werkelijk wel waarop ze een antwoord hebben gegeven? Allemaal op basis wat ze uit de media te horen hebben gekregen? De media die in Nederland zo goed onafhankelijk functioneert en ons alleen feitelijk nieuws brengt? Het is eigenlijk om te janken waar we als land heengaan.Er zijn altijd wel wat buren die vragen of we thuis zijn omdat ze zelf niet stoken maar wel graag kijken. Maar ook de vragen "wat kost dat nou allemaal?" en "dat is zeker illegaal spul uit Belgie?" blijven mij doorgaans niet bespaard.
Geen vraag maar het vermelden waard: afgelopen januari sprak ik een overbuurvrouw en kwam het vuurwerk ter sprake. Ze vertelde mij dat ze heel de tijd de muziek hard had gezet om al die knallen niet zo goed te horen. De gordijnen waren vanaf vroeg in de avond dicht. Ze gaf namelijk helemaal niets om knallen, siervuurwerk vond ze dan wel mooi. De verbaasde blik op haar gezicht was onbetaalbaar toen ik haar vertelde dat alle knallen die ze hoorde van siervuurwerk waren![]()