Vragen van de buren/straat.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Krijgen jullie ook vaak de vraag van mensen bij jou uit de buurt of je dit jaar weer thuis bent en zoja of je weer een showjte schiet?
Laat het ons hier weten welke vragen jij krijgt van je buren.

Mijn oude te lieve buurvrouw is helaas overleden einde van afgelopen jaar.. daarvoor in de plaats een jong links stel met 2 jonge kinderen. Ben best benieuwd hoe dat zal gaan maar ergens weet ik al dat ze geïrriteerd gaan raken. Uiteraard gebaseerd op keiharde aannames dus wie weet verrassen ze...
Mag toch aannemen dat jij extra budget vrij gemaakt hebt voor extra harde knalcakes!

Mijn vraag aan alle buren is: staan we samen sterk of gaan jullie bellen de komende jaren? #woonde ik maar in een hotspot 😅 ik sta iig 4 huizen verder voor de deur van een "hater"... die krijgt een dubbele portie dit jaar,gratis.hij denkt de afgelopen jaren iedereen met vuurwerk weg te kunnen sturen op DE avond van het jaar....

Ben je thuis met oudjaar, is de vraag die ik al zovaak heb gehoord :p Voor hoeveel heb je nu weer besteld? Doe je wel voorzichtig? De bekende vragen elkaar weer. En als je het afsteekt en zijn verbaasd over de grote van de effecten, is standaard de vraag, komt dit uit België?

Hier helaas altijd negatieve vragen zoals ruim je ook alles op en kan je niet beter iets anders met je geld doen.
Vind je het niet erg voor de dieren, het milieu, blablabla.

Ik heb werkelijk waar een keer de vraag gehad of ik de kosten voor de autowasstraat op me zou nemen, er was wat gebrek aan wind. :P Diegene stond wel met zijn neus vooraan te genieten van de show. Na het inzicht te hebben gegeven in de kosten van een show en een schaamteloze vraag om een bijdrage, bond hij snel in kan ik je verzekeren.

Elk jaar kun je wel aan iemand uitleggen dat het allemaal legaal spul uit Nederland is. Mensen denken allemaal dat je naar Duitsland bent gereden om vuurwerk te kopen want ‘dat is toch beter en goedkoper en knalt harder’ dan Nederlands spul. Zeker degenen die zelf naar Duitsland zijn geweest kijken je dan aan met een achterdochtige en ongelovige blik, want dan komen ze er achter dat ze toch weer in de Duitsland-hype zijn getuimeld.

Had vorig jaar de total display voor geloof ik +- €135 gekocht en had deze als finale. De buren waren erg enthousiast erover en heb de vraag eens andersom gesteld, wat ze dachten dat die bak kost. Minimaal €300 was het antwoord. 🤣

Er zijn altijd wel wat buren die vragen of we thuis zijn omdat ze zelf niet stoken maar wel graag kijken. Maar ook de vragen "wat kost dat nou allemaal?" en "dat is zeker illegaal spul uit Belgie?" blijven mij doorgaans niet bespaard.

Geen vraag maar het vermelden waard: afgelopen januari sprak ik een overbuurvrouw en kwam het vuurwerk ter sprake. Ze vertelde mij dat ze heel de tijd de muziek hard had gezet om al die knallen niet zo goed te horen. De gordijnen waren vanaf vroeg in de avond dicht. Ze gaf namelijk helemaal niets om knallen, siervuurwerk vond ze dan wel mooi. De verbaasde blik op haar gezicht was onbetaalbaar toen ik haar vertelde dat alle knallen die ze hoorde van siervuurwerk waren :rolleyes:

Er zijn altijd wel wat buren die vragen of we thuis zijn omdat ze zelf niet stoken maar wel graag kijken. Maar ook de vragen "wat kost dat nou allemaal?" en "dat is zeker illegaal spul uit Belgie?" blijven mij doorgaans niet bespaard.

Geen vraag maar het vermelden waard: afgelopen januari sprak ik een overbuurvrouw en kwam het vuurwerk ter sprake. Ze vertelde mij dat ze heel de tijd de muziek hard had gezet om al die knallen niet zo goed te horen. De gordijnen waren vanaf vroeg in de avond dicht. Ze gaf namelijk helemaal niets om knallen, siervuurwerk vond ze dan wel mooi. De verbaasde blik op haar gezicht was onbetaalbaar toen ik haar vertelde dat alle knallen die ze hoorde van siervuurwerk waren :rolleyes:
En half Nederland denkt zo. Het verbaasd mij niet dat uit de polletjes en de onderzoeken blijkt dat de meerderheid voor een vuurwerkverbod is. Maar weten al die mensen werkelijk wel waarop ze een antwoord hebben gegeven? Allemaal op basis wat ze uit de media te horen hebben gekregen? De media die in Nederland zo goed onafhankelijk functioneert en ons alleen feitelijk nieuws brengt? Het is eigenlijk om te janken waar we als land heengaan.

Back
Bovenaan