Vragen aan Wolff Vuurwerk 2026-2027!

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Het nieuwe jaar is nog maar net begonnen en we richten onze spreekwoordelijke pijlen alweer op het komende seizoen.

Hebben jullie vragen of reacties omtrent deze importeur? Stel ze dan in dit topic! Als wij van Vuurwerkcrew dan op bezoek gaan, dan zullen wij alle vragen meenemen en verwerken in het verslag!

Allereerst complimenten voor de aanwezigheid hier op het forum en de openheid en voor de vele nieuwe toppers, zoals de Tarantula.

Een aantal vragen:

- De ROTP was flink achteruit gegaan en was niet meer die topper die we kende. Hoe kan het dat de nieuwe batch veel minder was? En gaan jullie nog proberen deze te verbeteren?

- Hoe gaat dit seizoen er voor jullie uit zien? Gaan jullie nog tijd steken in het ontwikkelen van producten voor de Nederlandse markt, voor het geval dat het verbod nog uitgesteld wordt?

- Hebben jullie al enig inzicht in hoe en wat nu verder met het verbod? Wanneer moeten jullie bijvoorbeeld uiterlijk de bestellingen er uit doen richting China? Zijn er afspraken met de overheid wanneer jullie duidelijkheid moeten hebben?

Jullie hebben een paar mooie cakes (assortimenten) op de markt gebracht.
Denk aan golden tower, crazy hornet etc.

Komen er nog nieuwe (single effect) cakes op de markt? Ik mis ze. Ik hoef geen multi effect compounds meer.

Mocht dit jaar "gewoon" een verkoop jaar worden, kunnen jullie daar dan nog op tijd anticiperen of?

Is het mogelijk om twee toppers van weleer : de Panter en de Sniper in ere te herstellen.

Blijft de Merkur in het assortiment en zo ja ook ongewijzigd?

Mocht dit jaar "gewoon" een verkoop jaar worden, kunnen jullie daar dan nog op tijd anticiperen of?

Is het mogelijk om twee toppers van weleer : de Panter en de Sniper in ere te herstellen.

Blijft de Merkur in het assortiment en zo ja ook ongewijzigd?

Indien mogelijk ben ik ook groot voorstander van een terugkeer van de Panter en de Sniper!

Daarnaast nog enkele andere vragen:
- Hoe ziet het proces van nieuwe producten op de markt brengen er uit en wat zijn daarin de deadlines? Mocht er bijvoorbeeld halverwege het jaar besloten worden dat het verbod er niet komt is er dan nog genoeg tijd om iets nieuws op de markt te brengen?

- Hoe wordt er besloten of iets uit de productie/verkoop gaat? Bijvoorbeeld de panter en sniper, volgens mij waren dit (in ieder geval onder de liefhebbers hier) zeer gewilde producten.

- Hoe zit het met bevoorrading/bestellingen van winkels en het uitleveren van producten? Ik heb zelf de Return of the Phoenix besteld maar kreeg de omlabeling hiervan de Roaring Eagle. Weten winkels op voorhand niet welke versie ze krijgen?

Jullie hebben een paar mooie cakes (assortimenten) op de markt gebracht.
Denk aan golden tower, crazy hornet etc.

Komen er nog nieuwe (single effect) cakes op de markt? Ik mis ze. Ik hoef geen multi effect compounds meer.
Ik wil hier even op inhaken want hier ben ik het ook 100% mee eens.

Kijkend naar de artikelen lijkt het soms dat er geprobeerd wordt zoveel mogelijk soorten effecten in een cake of compound te krijgen qua uitwerking maar ook soorten tails, mines ect. Voor de normale consument snap ik dat maar niet voor 90% van de collectie. Alles gaat erg op elkaar lijken en daardoor vallen bepaalde artikelen tegen in de verkoop. Veel normale consumenten kopen tegenwoordig meer dan 2/3 cakes of compounds. Dan moet het niet erg op elkaar lijken en zeker voor een leek.

Een goed voorbeeld is de starscream uit de Poema lijn.
Deze viel blijkbaar niet op in de verkoop maar was ook niet onderscheidend genoeg of eigenlijk gewoon het zelfde als de crazy cyclone of swirling thunder. Hadden jullie hem volledig gemaakt met de fluit/screech tail en constant in het soort effect dan was het een topper geweest en onderscheidend genoeg tov de andere genoemde.

De verschijdenheid aan lijnen is ook lastig te onderscheiden van elkaar na het wegvallen van de kooien. Het is eigenlijk niet meer duidelijk behalve het label waarom welk artikel in die specifieke lijn zit.

Een optie voor een aparte lijn van single effect cakes/ compounds lijkt mij daarom ook meer dan welkom. Het hoeft niet mega statisch te zijn qua single effecten maar denk aan het golden tower assortiment als voorbeeld in 1 compound. Hoofd thema is goud maar daarin iets variatie.

Verder complimenten voor de communicatie naar ons freaks/forum en de nieuwe producten van afgelopen jaar.

Jullie hebben in seizoen 24/25 het Red Lantern Superpakket op de markt gebracht. Waanzinnig om de oude labels weer te zien en veel plezier aan mogen beleven!
Er is natuurlijk best wat commentaar geweest op de uitwerkingen en het feit dat veel producten in het assortiment in F1 gekeurd waren. Dat zou ook een kans kunnen zijn. Zijn er plannen om...

a) Gezien het mogelijke verbod, dit assortiment volledig in F1 uit te brengen?
b) Meer artikelen met oude labels op de markt te brengen, met name dan Bengaals vuur, klein spul en de kleinere fonteinen?

Ik heb hier al meermaals op het forum gelezen dat mensen soms terugverlangen naar de 'olden days' met meterpakketten, oude labels en het fantastische kleine spul van weleer. Natuurlijk is F1, mocht het daadwerkelijk tot een verbod komen, een stuk beperkender dan de vroegere tijden maar toch lijkt er wel een kans te liggen.

Jullie hebben in seizoen 24/25 het Red Lantern Superpakket op de markt gebracht. Waanzinnig om de oude labels weer te zien en veel plezier aan mogen beleven!
Er is natuurlijk best wat commentaar geweest op de uitwerkingen en het feit dat veel producten in het assortiment in F1 gekeurd waren. Dat zou ook een kans kunnen zijn. Zijn er plannen om...

b) Meer artikelen met oude labels op de markt te brengen, met name dan Bengaals vuur, klein spul en de kleinere fonteinen?

Ik heb hier al meermaals op het forum gelezen dat mensen soms terugverlangen naar de 'olden days' met meterpakketten, oude labels en het fantastische kleine spul van weleer. Natuurlijk is F1, mocht het daadwerkelijk tot een verbod komen, een stuk beperkender dan de vroegere tijden maar toch lijkt er wel een kans te liggen.
Om hier op in te haken.
Het stukje Bengaals vuur.

Voor mij is de passie begonnen met een Bengaalse Lucifer, deze zaten toen der tijd jaren 90 in assortiment pakketten en dat waren goeie ook van die lange.

Kunnen die weer op de markt gebracht worden?

Om hier op in te haken.
Het stukje Bengaals vuur.

Voor mij is de passie begonnen met een Bengaalse Lucifer, deze zaten toen der tijd jaren 90 in assortiment pakketten en dat waren goeie ook van die lange.

Kunnen die weer op de markt gebracht worden?
Tip JGWB Bengalzündhölzer

Ik ben in ieder geval benieuwd naar wat de plannen van wolff zijn en ook naar het nieuwe cat 1

Ja dat lijkt me de basale hamvraag aan alle importeurs.

WAT DOEN JULLIE IN 2026?

(Al verwacht ik niet dat ze concreet kunnen of willen antwoorden)

+1

Een tof meterpakket in F1 maar wel kwalitatief met mooie labels zou erg welkom zijn.
Liefst met spinners die binnen de 1meter kunnen, goede knetterlinten, goede sterretjes, diverse fonteinen (zie wat Funke qua diversiteit aanbiedt) en bengaalsvuur zou heel erg welkom zijn. Eigenlijk alles wat in F1 volgens het RAC maximaal mogelijk is..

- Hebben jullie zoals verkondigd wordt in de media daadwerkelijk het aanbod van de overheid geaccepteerd? (compensatie vergoeding)?
- Wanneer moeten jullie het weten of het O&N aankomend jaar nog mag? ivm bestellingen in china?

Allereerst complimenten voor hoe jullie het afgelopen jaar gedaan hebben! Jullie blonken niet alleen uit in het vuurwerk zelf, ook de openheid naar en communicatie met liefhebbers (en natuurlijk de prijsvraag) mogen echt benoemd worden :)

Naast de algemene vraag wat jullie voor plannen hebben in 2026 in Nederland, ben ik benieuwd of Wolff eventueel open zou staan om uit te wijken naar Duitsland indien het hier straks echt einde verhaal is? Ik denk dat er genoeg potentie is om zowel liefhebbers als doorsnee consumenten te voorzien van kwaliteitsvuurwerk dat jullie afgelopen jaren in NL hebben geïmporteerd!

Back
Bovenaan