Vragen aan Wolff Vuurwerk 2025/2026!

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Het nieuwe jaar is nog maar net begonnen en we richten onze spreekwoordelijke pijlen alweer op het komende seizoen.

Hebben jullie vragen of reacties omtrent deze importeur? Stel ze dan in dit topic! Als wij van Vuurwerkcrew dan op bezoek gaan, dan zullen wij alle vragen meenemen en verwerken in het verslag!

Wat kunnen we komende jaarwisseling verwachten? Gaan jullie volledig kooiloos importeren of nemen jullie de gok op een uiloopjaar of dat kooien toch nog (deels) toegestaan blijven?

De Fire Festival en Rainbow / Something Different waren de absolute favorieten van het publiek.
Beiden dozen uniek en ontzettend indrukwekkend. Kunnen wij meer van dit soort prachtige waaiers in de toekomst verwachten?

Het heeft mij verbaasd dat een paar gekende producten dit jaar beduidend slechter presteerden dan voorheen.
Als voorbeelden noem ik de Pyro League en met name ook de Pride.
Is hier een verklaring voor?
Wolff heeft in mijn beleving namelijk juist een goede naam in het behouden van de kwaliteit van hun producten door de jaren heen?

De Fire Festival en Rainbow / Something Different waren de absolute favorieten van het publiek.
Beiden dozen uniek en ontzettend indrukwekkend. Kunnen wij meer van dit soort prachtige waaiers in de toekomst verwachten?
De vraag mbt de Something Different heb ik volgens mij ook al eens gesteld. Dit is absoluut een topper die z'n naam 100% waardig is en ik zou een nieuwe variant daarvan onmiddelijk bestellen. Wel naast de Something Different natuurlijk, die moet gewoon blijven :)

Fire Festival is ook super goed. Kan het besluit om zo'n product uit te laten lopen heroverwogen worden of is dit simpelweg een product dat niet goed (genoeg) verkoopt?

Komen er nog nieuwe Red Lantern producten bij? Ik heb inmiddels de Phoenix, Dragon en Energetic daarvan geschoten en dit zijn echt mooie producten, ik keek ook al erg uit naar de Turbine maar die kwam zoals bekend te laat.

Nu er zonder kooien geimporteerd gaat worden, aangezien de grootste prijsstijging door de containerprijzen waren betekend dat we een prijsdaling kunnen verwachten?

- Meer volume beschikbaar per container voor daadwerkelijk vuurwerk. (container wordt optimaler gebruikt), kan maar zo 4% meer zijn (verpakkingsvolume wordt minder).
- Minder materiaalkosten, (Kooien en omdozen)
- Geen arbeidskosten voor aanbrengen kooien en dozen
- Geen arbeidskosten winkelier voor verwijderen van kooien

Laatst bewerkt:
Waar we nu op af stevenen is een kooienverbod per 2025. Worden huidige producten met kooi dan aangepast en geïmporteerd zonder kooi of vervallen alle kooi producten en worden er nieuwe productlijnen uitgezet? Dit is handig voor ons om te weten, zeker met uitloopjaar. Dan weet je zeker wat je wel / niet koopt.
Dank!

Jullie brengen een prachtig nostalgisch pakket op de markt en nu bestaat dat uit deels cat 1 fonteinen. Om nou te zeggen dat t een goedkoop pakket is, nee. Waarom is er dan niet voor gekozen om in ieder geval het totale pakket te laten bestaan uit F2 fonteinen? Echt zo jammer, nu is de verpakking mooi en had de uitwerking ook veel en veel beter kunnen zijn.

Na het uitbrengen van het nostalgische pakket, is het misschien ook mogelijk om oude Dynasty labels te gebruiken voor nieuwe cake’s/pakketen?

wordt het label elitemark nog betaalbaarder komend seizoen ,want eerlijk gezegd was vooral de prijs elite te noemen ,neem aan dat jullie zelf toch ook wel een afweging gaan maken kijkende naar bv het aandeel riakeo wat straks na het eerste jaar in nederland voor 2026 naar mijn idee toch wel door de meeste mensen die geld kunnen/willen uitgeven gekocht gaat worden ?

Geen vraag maar meer een opmerking. Ik ben afgelopen seizoen best teleurgesteld in Wolff. Zo had ik meerdere cakes die hadden gefaald ik effect (2/8 cakes van de Emperor box). Ik heb Wolff gemaild, maar geen gehoor teruggekregen.

De Obsessed stelde mij ook teleur. Het tempo leek er wel uitgehaald. Kijk mijn straatfilm maar. Dit ben ik absoluut niet gewend van Wolff. Wolff staat voor mij voor kwaliteit en dat heeft het dit jaar voor mij niet echt betekent.

Hopelijk dit seizoen beter! 🤞

Back
Bovenaan