Vragen aan Funke 2024/2025!

We moeten ook in ons achterhoofd houden dat Funke zelf ook een bar slecht jaar achter de rug heeft.
1 van de fabrieken waar hij de top boxen liet maken is gesloten.
Die boxen waren zeer schaars in 2023, bij de Zena Be en NL is niets van Luypears verkocht volgens mij.
Dus ik denk dat we er ook vanuit kunnen gaan dat Nederland niet op de eerste/tweede/derde plaats staat.

Kan de antwoorden wel raden maar toch:

Bestaat Funke NL nog? zo ja, gaat hier nog iets mee gedaan worden?

Voor de rest heb ik alleen vragen voor de buitenlandse Funke, dus die zal ik hier niet stellen heeft weinig zin.

Iemand die trouwens weet hoe het met Argento NL zit? waarom is dit gestopt?

Even uit mijn hoofd (correct me if i'm wrong): Er is slechts 2 jaar Funke geïmporteerd naar Nederland. Dit was een samenwerking tussen Lesli/Zena Nederland en Funke.
Artikelen die daarna nog op de Nederlandse markt zijn verkocht, zijn door een aantal winkeliers zelf geïmporteerd ism. een Duitse winkelier en dus niet Funke zelf. Dit betreft oa. diverse Argento cakes en de Cuckoo/Geysir/Hölenfeur enz.

Zoals eerder vermeld in dit topic zal een officiele samenwerking met Funke (DE/PL) nooit meer plaats gaan vinden en Funke NL bestaat simpelweg niet.

Not much to say here, I feel like it´s better to focus on fireworks in other countries, let dutch enthusiasts get it from there. So I guess questions for Funke should be in the "Buitenlands Vuurwerk" topic - but wait, that one is blocked for posting.. Seems even the fireworks forums in your country ban fireworks now :frusty:

Not much to say here, I feel like it´s better to focus on fireworks in other countries, let dutch enthusiasts get it from there. So I guess questions for Funke should be in the "Buitenlands Vuurwerk" topic - but wait, that one is blocked for posting.. Seems even the fireworks forums in your country ban fireworks now :frusty:

We will find and get your products if not in holland then somewhere else!
Please keep putting beautifull products in stores we will find them :yes:

No, not in our country. Just here, plenty of other forums to discuss funke, but less viewers/ participants

AVP fireworks forum recently opened again. AVP fireworks has a different policy. Funke fireworks can be discussed there.

https://avpvuurwerk.nl/forum/forum/importeurs-nederland/funke-nederland

Heeft iemand al iets voorbij zien komen of er voor komende jaarwisseling weer compounds (eventueel voor Duitse/Belgische markt) geproduceerd gaan worden?

Heeft iemand al iets voorbij zien komen of er voor komende jaarwisseling weer compounds (eventueel voor Duitse/Belgische markt) geproduceerd gaan worden?

Zijn er al een paar geproduceerd, oa Tarantula (argento), Fireball (funke), prometheus (argento), wilk (iskra). Er komen nog aan, Python multicolor compound (funke), Pyroshow 2000-B Sacramentum (argento), techno viking (albert), big in japan (albert),

Zijn er al een paar geproduceerd, oa Tarantula (argento), Fireball (funke), prometheus (argento), wilk (iskra). Er komen nog aan, Python multicolor compound (funke), Pyroshow 2000-B Sacramentum (argento), techno viking (albert), big in japan (albert),

Is dit voor de Nederlandse markt? Of een andere markt? Want de Fireball kennen we toch al lang bijvoorbeeld?

Is dit voor de Nederlandse markt? Of een andere markt? Want de Fireball kennen we toch al lang bijvoorbeeld?

Is uiteraard niet voor de Nederlandse markt, Funke komt hier niet meer heen. Rick had tussen haakjes (duitsland/belgie) staan. Het is voornamelijk voor de Duitse markt, Prometheus/Fireball/Tarantula staan al op verschillende sites

Is uiteraard niet voor de Nederlandse markt, Funke komt hier niet meer heen. Rick had tussen haakjes (duitsland/belgie) staan. Het is voornamelijk voor de Duitse markt, Prometheus/Fireball/Tarantula staan al op verschillende sites

Ja precies tussen haakjes, dus daardoor was het onduidelijk voor mij of je voor Nederland waar het topic over gaat, of Duitsland of België bedoelde :wink:

Vorig seizoen heeft Funke vanwege verschillende redenen vrijwel geen compounds geproduceerd, ook de bekende compounds waren erg schaars te vinden.

Vorig seizoen heeft Funke vanwege verschillende redenen vrijwel geen compounds geproduceerd, ook de bekende compounds waren erg schaars te vinden.

En dat zal dit jaar helaas niet anders zijn. Daarnaast zullen er ook wederom weinig cakes beschikbaar komen.

Back
Bovenaan