Vragen aan Evolution 2024/2025!

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Het nieuwe jaar is nog maar net begonnen en we richten onze spreekwoordelijke pijlen alweer op het komende seizoen.

Hebben jullie vragen of reacties omtrent deze importeur? Stel ze dan in dit topic! Als wij van Vuurwerkcrew dan op bezoek gaan, dan zullen wij alle vragen meenemen en verwerken in het verslag!

Wat gaan jullie doen aan de enorme teleurstelling omtrent een aantal producten? Veel consumenten hier voelen zich misleidt.

Double whammy, solar, tropic snow schieten als eerste tebinnen.

Overwegen jullie in 2024 weer alles met kooi te importeren? Als ik de ervaringen van de kooiloze compounds zo lees zijn die bijna Evo onwaardig.

Tropic Snow baal ik echt van dat cake 2 en 3 niet overeenkwam met productie film. Gaan jullie er in 2024 strakker bovenop zitten qua kwaliteitscontrole?

Wel wil ik jullie een compliment geven voor de prestaties van de Noi Z en Evo Bomber nieuwe batch, presteerden beiden beter dan de oude variant

Oei mannen dit was niet best dit jaar.. niet fijn voor jullie maar ook zeker niet voor ons..
Al jarenlang evo klant door de kwaliteit, kleuren, spreiding en burst.

Evo kon je gewoon blind bestellen, het was altijd van hoge kwaliteit..
En ik wil zo graag klant blijven en het vertrouwen weer terug krijgen.
Die credits hebben jullie wel opgebouwd de afgelopen jaren en verdienen jullie ook.

Wat is er gebeurd? En hoe krijgen wij dit vertrouwen terug?

Ik keek het Evolution bezoek verslag uit 2020 terug. Het bezoek was toen bij GBV. Dus de vragen hier kunnen hier gewoon gesteld worden lijkt me.

Waarom zijn veel nieuwe producten van afgelopen jaar niet zoals op het productfilmpje ?

Als voorbeeld de Gorgeous Blue:

Waar zijn de salutes en burst die op het productfilmpje wel te zien waren ?

Naar mijn idee miste elk nieuwe product van jullie afgelopen jaar burst waardoor de effecten op 20mm leken terwijl bijvoorbeeld bovenstaande compound 25mm tubes had..

Ik had de Limited Edition 2 en Mayhem nog afgelopen jaar, ook 25mm en daar kon je echt de goede oude Evolution kwaliteit in terug zien:

Kan de kwaliteit welke we gewend waren van Evolution weer teruggebracht worden zoals deze was ?

Laatst bewerkt:
Ik heb nog een tip:

Als je minder dan 15 dagen naar China gaat, dan heb je geen visum meer nodig.
Dan is het dus veel makkelijker om naar China te gaan voor de nodige kwaliteits controles.

Goedenavond allen.

Het is nog vrij vroeg in het jaar, maar ik ben er zeker nog en zal op alle vragen met een antwoordt komen.
Iedereen die mij een beetje kent weet wat ik met Evolution voor ogen had, door de groei en interesse van vele hebben we bepaalde keuzes moeten maken om die groei aan te kunnen.
Ik ga afgelopen jaar sowieso evalueren daar ik Evolution aan de top wil hebben zoals weleer.
Dus heb geduld, want soms heeft dit tijd en overleg nodig in de huidige situatie waar meerdere partijen mee gemoeid zijn.

gr
Marchel

Waarom zijn veel nieuwe producten van afgelopen jaar niet zoals op het productfilmpje ?

Als voorbeeld de Gorgeous Blue:

Waar zijn de salutes en burst die op het productfilmpje wel te zien waren ?

Naar mijn idee miste elk nieuwe product van jullie afgelopen jaar burst waardoor de effecten op 20mm leken terwijl bijvoorbeeld bovenstaande compound 25mm tubes had..

Ik had de Limited Edition 2 en Mayhem nog afgelopen jaar, ook 25mm en daar kon je echt de goede oude Evolution kwaliteit in terug zien:

Kan de kwaliteit welke we gewend waren van Evolution weer teruggebracht worden zoals deze was ?

Nog een vraag, kunnen alle Evolution Spectacle en Festival Showboxen opnieuw worden uitgebracht, dan wel als Compound ? :)

Erg jammer om deze nu bij "Archief" te zien op dit forum:sad:

Ik heb de Tropic Snow op de laatste dag na heel lang twijfelen (met name over de prijsverhouding tegenover het aantal schoten) voor de volle prijs (180 euro) aangeschaft, juist vanwege het unieke effect. Ik wou deze toch graag in de straat zien. Daardoor was het extra zuur dat hij niet voldeed aan mijn verwachtingen, het was een prachtige box met prima burst en mooie effecten, maar niet waarvoor ik deze gekocht had. Als je bij de MediaMarkt een Samsung TV koopt en er komt een LG uit de Samsung doos, dan sta je ook raar te kijken.

Wat gaan jullie er aan doen om dit in de toekomst te voorkomen? En hoe kijken jullie hier zelf op terug?

- Waarom is er gekozen om producten die "gewijzigd" zijn toch nog de oude benaming te geven?
- Waarom is de Snowstorm nu voor een 3e keer gewijzigd? Naar mijn mening is die alleen maar minder geworden, De 1.0 was top, daar kunnen de 2.0 en 3.0 totaal niet meer aan tippen. Zouden jullie de oude versie in dezelfde staat terug op de markt willen brengen?
- Persoonlijk vind ik als ik eerlijk ben dat Evolution na de samenwerking met GBV/Weco niet meer is zoals het als vanouds was, ondanks de mededeling dat de productontwikkeling wel volledig bij Evo zou blijven, de kwaliteit van de producten is naar mijn mening toch een stap achteruit gegaan, wat erg jammer is, gezien de naam die jullie hebben opgebouwd in de jaren. Ik weet niet of dit met de samenwerking met GBV/Weco te maken heeft, maar ik vind het wel opvallend. Hopelijk kunnen jullie dit herstellen komend jaar! :)

Persoonlijk hele goede ervaringen met producten van jullie uit het "oudere" tijdperk. Top wat jullie in het verleden neergezet hebben!

Dit jaar een aantal nieuwe producten aangeschaft/ gezien. Dit was helaas een flinke terleurstelling. De combinatie van flink hogere prijzen (wat enigzins te verklaren is door de inflatie) met de uitwerkingen die totaal niet overeenkomen met de productfilms hebben ervoor gezorgd dat ik geen nieuw product meer van jullie aanschaf voor ik bewijs gezien heb dat nieuwe producten goed presteren bijv. op een demo.

Misschien werkt het niet helemaal zo en zeg ik nu iets geks, maar is het een idee om jullie (nieuwe) producten op een vervroegde demo eerder in het jaar te schieten? Ik denk dat jullie alleen op die manier een stukje vertrouwen terug kunnen winnen bij de liefhebbers. Want de ervaringen van dit jaar zijn overal flink tegengevallen als ik het zo om me heen hoor en lees.

Ik weet niet of jullie hier op kunnen en / of willen antwoorden maar ik stel hem toch maar.

Hebben jullie achteraf bezien geen spijt van de samenwerking met GBV?

Ik kan deze vraag ook zo overzetten naar het Pangu topic want daar zie ik dezelfde ontwikkelingen.
Ik snap met het oog op de toekomst en om de groei te faciliteren dat jullie op zoek zijn gegaan naar een samenwerking met een grote importeur. Echter valt mij op dat met het jaar de kwaliteit van jullie producten achteruit loopt.

In hoeverre hebben jullie nog invloed op de keuzes die gemaakt worden welk assortiment geïmporteerd wordt? Krijgen jullie de volledige vrijheid om nieuwe producten te ontwikkelen?

Neem nu als voorbeeld de Illuminate the Sky, eigenlijk jullie pronkstuk voor de 2023 collectie en zet die set eens af tegen de Evo Force One. Ik weet dat de Force One al in ontwikkeling was voor de samenwerking met GBV, en dat kan je aan alles zien. Minder vertraging tussen de cakes, boeketten en effecten die veel voller zijn, kortom er werd meer het randje opgezocht.

Jullie hebben het zeker in je om hele mooie producten te ontwikkelen maar vind het zonde om ter constateren dat jullie om wat voor reden dan ook belemmerd worden.

De Evo Force One is het beste 25 mm consumenten blok dat ik ooit heb geschoten. Ik snap dat de aangescherpte regelgeving af en toe ook roet in het eten kan gooien maar met de multi compounds was dat relatief makkelijk op te lossen geweest. Deel A verkoop je als Evo Force, deel B als Evo One.

De meeste hier op het forum weten er met wat creativiteit 1 geheel van te maken

Ik heb dit jaar maar 1 product van jullie gehad en dat was de happy thunder q van 2020. Die was echt lekker. Gaan jullie nog meer all at once cakes importeren?

Jammer dat veel mensen teleurgesteld waren in de kwaliteit van de evo producten. Persoonlijk hoop ik vooral weer op een breder aanbod 2kg 30 mm compounds volgend jaar.

Zelf wil ik vooral mijn waardering delen. Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen nog maar goede compounds van evolution gehad. Ik vond de Otello van dit jaar echt meer dan uitstekend. Verder presteerden de oude compounds die ik had allemaal goed: mayhem, noi-z, 3x heaven.

Ik hoop dat jullie alles op het niveau van bijvoorbeeld de nieuwe Otello kunnen halen. Deze viel voor mij positief op t.o.v. de pangu en luypaers compounds die ik had.

Ik weet dat Evo mooie en goede producten op de markt wil zetten maar afgelopen jaar was , zeker voor de nieuwe producten, een heel stuk minder.

Ervanuitgaand dat de kwaliteitscontroleur niet meer voor jullie werkt, zijn jullie ook bezig met andere fabrieken?

Is er een mogelijkheid dat de Festival en Spectacel boxen en Golden Age terug gaan komen, en dan wel met de oude en vetrouwde kwaliteit. Voor mij hoeft het dan geen compound te zijn, maar wie ben ik

Afgelopen jaar ook mijn bewaarde 3xheaven geschoten, ik hoop echt dat deze kwaliteit weer terug kan komen want dit was echt een van de toppers van de nacht!!

Is er een mogelijkheid dat de Festival en Spectacel boxen en Golden Age terug gaan komen, en dan wel met de oude en vetrouwde kwaliteit. Voor mij hoeft het dan geen compound te zijn, maar wie ben ik

Gelet op de huidige regelgeving verwacht ik dat een cake box variant is uitgesloten. Maar deze toppers van weleer kunnen toch gewoon uitgebracht worden als cake set. Svp wel met reservelont:D

Back
Bovenaan