Vragen aan Broekhoff 2025/2026!

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Het nieuwe jaar is nog maar net begonnen en we richten onze spreekwoordelijke pijlen alweer op het komende seizoen.

Hebben jullie vragen of reacties omtrent deze importeur? Stel ze dan in dit topic! Als wij van Vuurwerkcrew dan op bezoek gaan, dan zullen wij alle vragen meenemen en verwerken in het verslag!

Waar we nu op af stevenen is een kooienverbod per 2025. Worden huidige producten met kooi dan aangepast en geïmporteerd zonder kooi of vervallen alle kooi producten en worden er nieuwe productlijnen uitgezet? Dit is handig voor ons om te weten, zeker met uitloopjaar. Dan weet je zeker wat je wel / niet koopt.
Dank!

Dit jaar voor de tweede keer op rij een deel van mijn bestelling niet geleverd gekregen bij mijn lokale Vuurwerkexpert dealer. Ik heb zowel de Broekhoff klantenservice als de dealer zelf hierover gebeld. Jullie gaven aan nog vervangers op voorraad te hebben, maar konden deze niet op mijn verzoek naar de dealer opsturen. De dealer gaf aan regelmatig te weinig geleverd te krijgen (waardoor de eerste verkoopdag al vervangers ingezet moeten worden), en niet voor één karton van een product een nieuwe bestelling bij jullie te kunnen plaatsen. Hoe gaan jullie ervoor zorgen dat dit niet meer voorkomt? Het begint namelijk erg vervelend te worden om niet uitgeleverd te krijgen wat je vroeg in het seizoen bestelt, zeker als goede vervangers dan ook nog op zijn.

Laatst bewerkt:
De Pyroshow lijn is er eentje die mijn interesse wekt, en zo denk ik voor meer liefhebbers. Helaas slecht verkrijgbaar.

Zou het mogelijk zijn om hier een freak of karton actie voor op te zetten?

De Pyroshow lijn is er eentje die mijn interesse wekt, en zo denk ik voor meer liefhebbers. Helaas slecht verkrijgbaar.

Zou het mogelijk zijn om hier een freak of karton actie voor op te zetten?
Probleem is de verkrijgbaarheid. Wij hebben bij Huisman ook maar enkele Pyroshow-artikelen in ons assortiment zitten. Je kunt een winkelier niet verplichten om een bepaalde complete lijn en/of artikelen extra in zijn assortiment op te laten nemen. Dus een actie met Pyroshow-artikelen zal niet gaan werken omdat er geen enkele winkel is die het volledige Pyroshow-assortiment, en dat zijn een stuk of 60 artikelen, voert. De meesten hebben nog geen 10 Pyroshow-artikelen. Ze worden vooral het hele jaar door ingekocht en ingezet door Bezigers in shows, maar dat terzijde.

Net zoals de uitdaging van BlackIce45: je kunt de Dealer/winkelier niets verplichten maar de winkelier is er zelf verantwoordelijk voor dat deze op tijd alles heeft ingekocht en afroept. Verschillende Importeurs bieden een ondersteunend platform aan (lees webshop) voor de verkoop van het vuurwerk, maar de Dealer/winkelier is er dus zelf verantwoordelijk voor dat de uitlevering goed verloopt. De Dealer krijgt ook het betaalde bedrag van de bestelling overgemaakt. Het is zijn inkoop- en verkoopvoorraad en zijn af te handelen consumentenbestelling. Als dat niet goed of niet op tijd door de winkelier is geregeld, krijg je problemen met de uitlevering zoals bij BlackIce45 (overigens geen idee of dat de oorzaak is). Dat zou je dan ook met de Pyroshow-artikelen krijgen en dat wil niemand meemaken, jij niet, de Dealer niet en de Importeur ook niet.

Bedankt voor je verheldering. Vandaar ook dat ik dacht dat het wellicht per karton wel mogelijk was. Helaas.

Bedankt voor je verheldering. Vandaar ook dat ik dacht dat het wellicht per karton wel mogelijk was. Helaas.
Als je een vol karton van een artikel wil, dan kan je natuurlijk wel altijd de winkelier benaderen of hij/zij deze voor je kan bestellen.

Broekhof is voor mij importeur nummer 1, dat was vorig jaar en dit jaar wederom. Wat een mooie producten met een goede kwaliteit brengen ze op de markt. Enige die hier nog aan kan tippen is Magnum maar volgens mij hoort dat een beetje bij elkaar, zo niet hetzelfde. Dat mag ook wel gezegd worden.

Laatst bewerkt:
Broekhof is voor mij importeur nummer 1, dat was vorig jaar en dit jaar wederom. Wat een mooie producten met goed kwaliteit brengen ze op de markt. Enige die hier nog aan kan tippen is Magnum maar volgens mij hoort dat een beetje bij elkaar, zo niet hetzelfde. Dat mag ook wel gezegd worden.
Broekhoff en Magnum is hetzelfde bedrijf inderdaad.

Nog een aanvullende vraag: kan de 30mm cake uit de Extreme mixed caliber als los product uitgebracht worden (liefst voor een acceptabele prijs, dus geen €60 zoals die Magnum 1.2” blinking willow)?

Vergelijkbare cakes met maximaal kaliber en burst op de markt brengen zou ook geen verkeerd idee zijn :)

De Color Cream presteerde zoals de omschrijving van de Dahlia Madness was, en de Dahlia Madness had weer een ander effect. Is hier iets door elkaar gehaald en hoe kunnen we deze producten dit jaar verwachten?

Hoe gaan jullie om met het mogelijke kooienverbod? Nemen jullie de gok om nog wel producten in kooi in te kopen?

Back
Bovenaan