Ik vind het een beetje overtrokken reacties jongens. Volgens mij gingen we ook massaal F3 single shots inslaan omdat het eruit ging. Juist blij zijn dat je ze nog hebt liggen en er nog een jaartje van kunt genieten.
Ze kunnen aan de batches zien dat je ze in een legaal jaar gekocht hebt. Ook heeft eenieder vast nog wel ergens een factuurtje liggen.... Tussen 22:00 en 02:00 komt de politie niet op de knal af van een rotje, dat weet ik wel

Ben ook benieuwd naar de eerste buurtbewoner met een wijzend vingertje naar de Nederlandse vuurpijltjes die je toevallig overgehouden hebt. Uiteindelijk zal het aankomende O&N dan ook wel meevallen...
Ik blijf er wel bij...... als ze te weinig met straffen en handhaving doen, gaat er niets veranderen. Eerlijk gezegd verwacht ik juist betere handhaving bij grotere steden wanneer de straffen fors omhoog gaan. Dan weten ze dat ze het nog ergens voor doen.
In dorpen en kleinere gemeentes moeten ze het doen met een handjevol wijkagenten, dus dan weet je al dat het onbegonnen werk is.
Ik hoop dat de schrik er nu goed in zit bij de importeurs en BPN, en dat ze nu al beginnen aan het de verdediging van komende O&N. Sterker nog, ze moeten het hele jaar betere voorlichting promoten, in de media verschijnen met uitleg geven over de echte cijfers, blijven benadrukken dat de asopikkies veel zwaarder aangepakt moeten worden. Dat het rotje afgeschaft is maar dit niet een boosdoener was. Dat het in andere landen ook gewoon afgestoken mag worden. Er moet een positieve draai aan gegeven worden
Meestal wordt het na januari stil maar jullie moeten het hele jaar door gaan, om te laten zien dat jullie er zijn en mee willen denken om het te verbeteren. Om duidelijk te maken dat het probleem niet zit/zat in het meeste Nederlandse vuurwerk. Zoek desnoods de samenwerking op met de politie om er over te sparren.
Al met al ben ik blij dat we in ieder geval nog een O&N met vuurwerk hebben. Het kon ook anders lopen.
Maar mocht er niets veranderen.... dan is het volgend jaar gewoon voorbij.....