Voorpret is ook wat waard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voorpret is 50% van het genieten verdeeld over het hele jaar.
Le moment supreme is de andere 50%.
Vaak begrijpen mensen niets van onze hobby omdat ze de voorpret missen en er zelf niet naartoe leven.

Vaak begrijpen mensen niets van onze hobby omdat ze de voorpret missen en er zelf niet naartoe leven.
Precies dit, krijg vaak de opmerkingen "oh en daar ging weer 100 euro", maar staan niet stil aan alle voorpret die de maanden vooraf mee tellen.

Wie niet!? Ik was benieuwd hoe lang het zou duren voordat ik daar een reactie op zou krijgen 😄
Na jaren kwam ik erachter dat ik het eigenlijk helemaal verkeerd deed. Doos gewoon omdraaien en de onderkant openen.... Het was vervolgens zo gepiept toen ik dat door had

De voorpret bouwt zich gedurende het jaar steeds meer op naar het grote moment! :) Zonder voorpret zou het wel een korte hobby zijn. Continu het internet afstruinen naar het nieuwste en beste vuurwerk blijft toch wel iets wat ik erg genieten vind en wat vooral veel mensen die niet hier zijn geen reet van begrijpen.

Als ik geen voorpret zou hebben wat bij mij vanaf september tot de laatste verkoopdag duurt was ik al lang gestopt met vuurwerk aanschaffen. Voorpret is eigenlijk belangrijker dan de dag der dagen zelf. Alhoewel :kerst:

Ben ook dol op de voorpret. Lekker filmpjes kijken, onderzoeken wat je wilt hebben, jagen op de producten die je wilt, showtjes bedenken en voorbereiden, demo's noem het maar op! Zit dan zelf wel een paar maanden in de spanning, maar geniet er met volle teugen van!

Als we het dan toch over voorpret hebben , nog een ruime week en de demo's beginnen alweer. Kan niet wachten. Proberen elk weekend op zijn minst één demo meepakken.

Als we het dan toch over voorpret hebben , nog een ruime week en de demo's beginnen alweer. Kan niet wachten. Proberen elk weekend op zijn minst één demo meepakken.
Zeker, zoveel mogelijk demo's pakken!

Doel je op de demo in Milheeze de 30e of weet je er nog een die eerder is?

Voorpret is een aanzienlijk deel van de vuurwerkhobby ja! Alleen kies ik er dit jaar voor om geen filmpjes meer te bekijken van producten die ik al besteld heb. Heb te vaak meegemaakt dat je je verheugt op een ervaring die het beste straatfilmpje wat je kon vinden kan evenaren. Dat loopt uiteindelijk altijd uit op teleurstellingen. Bovendien is de lol er ook snel af als je een doos uit je hoofd kent. Als er dan ook maar iets niet exact zoals op de filmpjes is, valt dat extra snel op.

Dit jaar heb ik enkel aankopen gedaan gebaseerd op goede ervaringen van liefhebbers hier, en een enkele straatfilm. Ook heb ik enkel naar straatfilms van afgelopen jaar gekeken, dan weet je in ieder geval of een product oke presteert onder slechte weersomstandigheden.

Voorpret, tja, dat is wat we hier met zijn allen beleven en van genieten. Toeleven naar die 8 uurtjes stoken. Voor ons freaks is het zoveel meer dan dat. Wanneer ik herinneringen ophaal aan kleine Guusje met Oud & Nieuw van vroeger dan gaat het vooral over het magische gevoel wat ik had in de maanden er naar toe. Aftellen, folders, bestellen, -tegenwoordig- filmpjes, dromen en er naar toe leven met vlinders in mijn buik. En dan uiteindelijk de spullen ophalen en vasthouden. Onbeschrijfelijk.

Het moment suprème is zo voorbij en na een korte dip begint het weer: de voorpret voor het volgende jaar.

Laatst bewerkt:
Goeie vraag :)

Tsja. Voor mij is voorpret 95% van de hobby. Die andere 5% is alleen het aansteken van de lontjes even heel kort door de bocht gezegd.

Budget bepalen, producten op een wishlist zetten, wikken en wegen over de aanschaf van iets, iets bestellen, het ophalen, het klaarzetten etc etc...

Het gros van Nederland staat na de kerst aan een balie wat uit te zoeken. En dan heb je figuren zoals ons die ver voor de kerst klaar zijn met bestellen.

Persoonlijk heb ik mn eerste doosjes half januari al besteld. Tuurlijk kost me deze ronde een kleine 1500 maar mede door het internet, dit forum en wat ik net schreef is dit over een jaar een hele goedkope hobby voor mij waar ik zeer veel plezier aan beleef.

Jaa veel meer dan de helft van de hobby is de voorpret! De opbouw in sfeer, hoe dichterbij je komt des te meer dat wordt en dan meerder pieken achter elkaar fantastisch.. de 31e zelf is maar een paar % maar de verschillende onderdelen hebben elkaar toch echt nodig om het een geheel te maken!

Voorpret is minstens zo belangrijk als de dag zelf. Die begint eigenlijk alweer op 1 januari. Alle ervaringen lezen, wat was een topper en wat was een flop. Nadenken wat leuk is als het in een goede sale voorbij komt. Voor je het weet is het september en gaat het seizoen weer los. Nu langzaam de demo's en gevulde showrooms. Puur genieten😁

Voorpret is minstens zo belangrijk als de dag zelf. Die begint eigenlijk alweer op 1 januari. Alle ervaringen lezen, wat was een topper en wat was een flop. Nadenken wat leuk is als het in een goede sale voorbij komt. Voor je het weet is het september en gaat het seizoen weer los. Nu langzaam de demo's en gevulde showrooms. Puur genieten😁
Inderdaad! Voorpret begint op 1 januari en eindigt op 31 december 18 uur en dat ieder jaar opnieuw.

Helemaal mee eens, net zoals met een vakantie. Het moment zelf is in ons geval maar 6 uurtjes. Okeee, de verkoopdagen natuurlijk ook, maar vanaf september begint het leukste eigenlijk al!

Voorpret hoort er zeker bij. Heerlijk om tig keer per jaar webshops af te struinen. Op zoek naar dat ene pareltje met de beste deal.

De voorpret is wat de hobby voor mij ook echt een hobby maakt. Het hele gebeuren eromheen, lijsten maken, fora bezoeken, ervaringen zoeken en delen, ermee in de weer zijn, appen, erover praten, films opzoeken. Dát is de hobby. Niet het vuurwerk zelf. Zonder voorpret geen hobby.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan