VONC - Vuurwerk Ondernemers Nederlands Collectief

beetje vergelijkbaar misschien met de Qr code die gescand kon worden met de afhaaldagen afgelopen jaar ,idee goed en welkom maar de uitvoering weer net niet naar de volledige mogelijkheid doorgedacht /uitgevoerd
Het stond één ieder vrij om de poster uit te printen en in winkels te hangen waar deze nog niet hing hoor.

Waarom krijg ik het gevoel dat dit is opgezet meer voor de secundaire reden die ze aangeven?
😉 ,denk dat ze nu pas beseffen dat het grootste gedeelte vd koek naar de importeurs gaat,terwijl deze gewoon hun handel voortzetten/uitbreiden in Duitsland en België zonder dus eigenlijk echte verliezen te lijden ipv de winkeliers die hun jaren lang gigantisch veel omzet hebben gegeven,van ons geld als liefhebbers

Het stond één ieder vrij om de poster uit te printen en in winkels te hangen waar deze nog niet hing hoor.
Weet ik ,maar heeft niet echt gewerkt toch?

Initiatief prima, uitvoering mislukt mag ik het zo kwalificeren dan?

Bij elke online bestelling moet je allerlei vinkjes zetten met akkoord voor allerlei zaken, had er een bijgestaan voor bent u tegen een verbod dan hadden we nu een mega aantal aan geregistreerde/aangegeven tegenstanders gehad,slechts een enkel idee 😉

Iedereen te lang op zijn eigen eilandje/belang gezeten vrees ik naar mijn bescheiden mening,heb ze zelf bv in de drie winkels waar ik ben geweest niet gezien

Echt, kunnen we nu eens kappen met elk goedbedoeld initiatief te voorzien van een negatieve lading. Ik word er gek van om in ELK topic dat bedoeld is om ons te informeren of dat er positieve actie of wat dan ook op touw wordt gezet, dat dat voorzien wordt van een negatieve wanklank die ook nog eens 1000000 keer hetzelfde is.

Het staat iedereen vrij om zelf met een bord op het malieveld te gaan om te demonstreren, maar dat doet ook niemand van ons.

Laten we nou eens kappen met klagen over actie dit niet gewerkt, actie dat niet gewerkt en weet ik nog zoveel meer. Straks doet helemaal niemand meer wat en worden we daar nú vrolijk van?

Er is 1 speculaties topic, laten we dat gebruiken voor galspuwen en verder alles wat positief is bedoeld ook minimaal opbouwend kritisch of gewoon ook echt positief benaderen.

Zo, dit moest er even uit. En door.

Weet ik ,maar heeft niet echt gewerkt toch?

Initiatief prima, uitvoering mislukt mag ik het zo kwalificeren dan?

Bij elke online bestelling moet je allerlei vinkjes zetten met akkoord voor allerlei zaken, had er een bijgestaan voor bent u tegen een verbod dan hadden we nu een mega aantal aan geregistreerde/aangegeven tegenstanders gehad,slechts een enkel idee 😉

Iedereen te lang op zijn eigen eilandje/belang gezeten vrees ik naar mijn bescheiden mening,heb ze zelf bv in de drie winkels waar ik ben geweest niet gezien
Mocht er wonder boven wonder geen verbod zijn aankomende jaarwisseling dan hebben ze de laatste kans om het (voor wat het waard is) alsnog een keer goed te doen.

Maar je hebt helemaal gelijk hoor. Jaar op jaar is er te weinig gedaan aan de kant van de meeste winkeliers. Er had gewoon veel meer in gezeten.

Maargoed dat is achteraf praten. Als het nu nog lukt om iets opengebroken of uitgesteld te krijgen dan sta ik echt perplex. Ik hoop t.

Echt, kunnen we nu eens kappen met elk goedbedoeld initiatief te voorzien van een negatieve lading. Ik word er gek van om in ELK topic dat bedoeld is om ons te informeren of dat er positieve actie of wat dan ook op touw wordt gezet, dat dat voorzien wordt van een negatieve wanklank die ook nog eens 1000000 keer hetzelfde is.

Het staat iedereen vrij om zelf met een bord op het malieveld te gaan om te demonstreren, maar dat doet ook niemand van ons.

Laten we nou eens kappen met klagen over actie dit niet gewerkt, actie dat niet gewerkt en weet ik nog zoveel meer. Straks doet helemaal niemand meer wat en worden we daar nú vrolijk van?

Er is 1 speculaties topic, laten we dat gebruiken voor galspuwen en verder alles wat positief is bedoeld ook minimaal opbouwend kritisch of gewoon ook echt positief benaderen.

Soms is kritiek de schop onder de kont dat nodig is....

👍,die van mij moest er ook even uit man en elk initiatief is er 1 maar dan heb je de strekking van mijn post denk ik niet helemaal begrepen.

De versplintering van de branche in zijn geheel met ieder zijn "eigen " belangen had anders,beter en daarmee doeltreffender gekund 😉

Ps zie mijn eerdere berichten in dit topic

Wel ironisch dat jij wil dat men stopt met klagen, terwijl jouw hele bericht niets anders dan geklaag is.

Vooropgesteld: top dat alles uit de kast gehaald wordt tegen het verbod. De timing is wat mij betreft wel bijzonder (laat). Het lijkt wel alsof nu ineens veel mensen gaan denken: potdomme, het gaat echt gebeuren, we moeten wat gaan doen!
En wat heb jij gedaan behalve janken

Kunnen we niet allemaal met een sterretje in de hand gaan bidden voor een betere uitkomst dan dat er nu ligt?

Even on topic:
Wie kan er inmiddels meer over VONC vertellen over wie er al aangesloten zijn en of de doelstelling is om meer centjes over te houden bij een verbod of het complete verbod tegen te houden? Wat is het doel?

En ja, vraag je meer centjes dan gooi je misschien ook tegelijkertijd een vertraagkaart op maar ik ben benieuwd waar de focus op te liggen?
Geld of Doorgaan?

Wie is/zijn de initiatiefnemer(s)?

Ik vraag dit voor de eventuele steun die het forum kan bieden. Niet om te klagen.

Zonder duidelijkheid komen we alleen niet veel verder.

Ik vind het vreemd dat er geen informatie bij staat waaruit je kan afleiden of dit legitiem is of niet. Aangesloten partijen worden nergens genoemd bijvoorbeeld.
Daarnaast is de naam VONC, zoals overal wordt gebruikt al lange tijd een bedrijfsnaam van een communicatiebureau, hoe ironisch.

Tevens is dit wederom een club die zich in zou zetten voor consumentenvuurwerk. Weer een nieuwe partij, wat maakt het nodig om een nieuw initiatief te starten? Aansluiten bij een bestaand initiatief had toch ook gekund? Bovendien zijn een aantal grote partijen zoals HVLV, BPN, Vuurwerkcheck al bekend in Den Haag, die kunnen aanschuiven bij gesprekken en hebben langdurige duurzame relaties opgebouwd. Mijn aanname is dat je vanuit daar meer kan bereiken dan vanuit een startend initiatief als deze.

Verder kan elk initiatief natuurlijk op steun rekenen.

Kunnen we niet allemaal met een sterretje in de hand gaan bidden voor een betere uitkomst dan dat er nu ligt?

Even on topic:
Wie kan er inmiddels meer over VONC vertellen over wie er al aangesloten zijn en of de doelstelling is om meer centjes over te houden bij een verbod of het complete verbod tegen te houden? Wat is het doel?

En ja, vraag je meer centjes dan gooi je misschien ook tegelijkertijd een vertraagkaart op maar ik ben benieuwd waar de focus op te liggen?
Geld of Doorgaan?

Wie is/zijn de initiatiefnemer(s)?

Ik vraag dit voor de eventuele steun die het forum kan bieden. Niet om te klagen.

Zonder duidelijkheid komen we alleen niet veel verder.
VONC is volgens de verkoper een initiatief voor winkeliers. Pap vuurwerk heeft zich aangesloten en het was op hun website helder.

Wat zeggen zij, het is geen nieuw beleid meer maar meer een aanval op hun bestaan van hun bedrijven. Dat er bedrijfjes failliet gaan en personeel op straat moeten zetten.

Verder zijn ze voor een eerlijke compensatie want ze krijgen niet van de overheid wat hun bedrijf waard is. Maar hun doel is de vuurwerkverkoop te behouden.

Ze willen de vuurwerk discussie weer aanwakkeren maar dan met hun nieuws en feiten en geen nieuws dat ze laten zien. Hiervoor hopen ze dat winkeliers aansluiten, zodat ze gelijk een bijdrage kunnen leveren om dit doel te behalen. Op hun site staat het duidelijk over hun doelen. En staat het beter omschreven als ik doe.

Feitje, ze vragen geen donaties, geen sponsoring maar zodra iemand van de branche aansluit vragen ze een bijdragen.

Ik denk dat deze VONC voornamelijk inzet op de compensatie regeling inclusief duidelijkheid. (lees: geld)
Bij nog extra verkoop jaren kunnen ze goed geld verdienen natuurlijk, dus geen verbod is mooi meegenomen.

De handhaving & verenigingen, daar hebben de burgermeesters een hoop stof doen opwaaien, maar die spraken (bijna) nergens over compensatie.
Veel importeurs richten zich al op Duitsland, dus de hard werkende winkeliers dreigen te moeten vechten om de restjes.

Dit is puur een aanname van mijn kant, gebaseerd op de volgende teksten:

* Het vuurwerkverbod ondernemers financieel en maatschappelijk hard dreigt te raken, met ingrijpende gevolgen voor hun bedrijven en omgeving.

Er is tijd en geld geïnvesteerd in inkoop, opslag en personeel. De rek is eruit, de zekerheid ontbreekt volledig.

Bedrijven verdwijnen, pensioenen verdampen en levenswerk wordt in één klap letterlijk waardeloos. Ondernemers die decennialang legaal, zorgvuldig en volgens alle regels hebben gewerkt, dreigen alles kwijt te raken.

De overheid belooft randvoorwaarden en compensatie, maar levert niets passends. Ondertussen tikt de klok door. De voorstellen die op tafel liggen zijn ontoereikend en staan in geen enkele verhouding tot de werkelijke waarde van deze ondernemingen.

2. Compensatieregeling
De gesprekken over een eerlijke en nette compensatie zijn door het ministerie enkele weken geleden stopgezet. Sindsdien is er niks meer vernomen.
Volgens de planning van het ministerie had de compensatieregeling begin januari in consultatie moeten gaan en dus gepubliceerd moeten worden. Het is duidelijk dat hier flinke vertraging in gaat oplopen. De regeling moet in juni worden vastgesteld, dus er is nog wel voldoende tijd.
👉Planning: vertraging, maar nog wel op tijd. Politiek: er is vooralsnog geen geld gevonden op de begroting. Vraag zal straks zijn wat onder een 'eerlijke en nette compensatie' wordt verstaan door de Tweede en Eerste Kamer.
Ons advies: nog niet te druk maken over dit onhaalbare voorstel. Het voorstel word van alle kanten 'afgeschoten'.

Niet aan de 3 voorwaarden voldaan = geen verbod.

-

Waarvan akte. De werkelijkheid is echter anders. Met de huidige zetelverdeling komt er sowieso een verbod, met of zonder verenigingen.

-

Kwa tijdspad dit jaar niet. De 3 voorwaarden zijn verankert in de wet. Dus of hij gaat door met voorwaarden, of hij moet helemaal opnieuw ingediend worden en alle processen weer opnieuw doorlopen.

En dan hebben we nog de aangehouden motie van Mw. Van der Plas.

Back
Bovenaan