Volgend jaar geen vuurwerk meer in Apeldoorn: politiek eens over verbod

Echt typische Apeldoorn
Ik geloof dat er nergens zoveel vuurwerkverkooppunten zitten als in Apeldoorn als je naar het aantal inwoners kijkt.
De gemeente bleef maar vergunningen geven.
De gemeente heeft hun allemaal laten investeren in dure bunkers, sprinklers,vergunningen,reclame, enz enz
En dan kunnen ze zomaar zeggen het is klaar?
En eigelijk gebeurd er in de gemeente Apeldoorn tijdens oud en nieuw ook vrijwel nooit iets.
En dat terwijl we allemaal heel veel tijd steken in het veiliger maken van vuurwerk.
Ik snap helmaal niks meer van de gemeente Apeldoorn.
Maar als het er door komt hebben we wel een groot probleem

Massaal zienswijze indienen en indien nodig procederen, wegens inkomstenderving

Dank heren. Dit is natuurlijk koren op de molen. Er worden conclusies verbonden aan een uitslag die niet, zwart/wit, die conclusie laat zien. De politieke partijen geven daar hun eigen invulling aan.

Voor dergelijke zwaarwegende beslissingen is een likertschaal dus niet geschikt. We hebben een opzet gelijkend aan een referendum nodig, met een simpele voor / tegen keuze. Daar moet toch wat te halen zijn!

Het voorhanden hebben is volgens het vuurwerkbesluit gereguleerd en dat staat boven lokale wetgeving. Ook in het wijzigingsbesluit van april is hiertoe geen mogelijkheid opgenomen. Idem voor verkoop, al weet ik niet of gemeenten vergunningen van verkooppunten kunnen intrekken of iets in die geest. Dat lijkt me echter zeer sterk.

Ik weet natuurlijk niet hoe in Apeldoorn geregeld is, maar wij moeten jaarlijks opnieuw de verkoopvergunning aanvragen.
Dus die kan men ook niet afgeven in het ergste geval

Traditiemoord, net als hun besluit rondom het Sinterklaasfeest. Weg met die klote gemeente daar!
ook dat vind ik verschrikkelijk mijn dochter is 7 jaar die snapt er niks van waarom mag zwarte piet niet in Apeldoorn komen?
ik ben in staat om om haar alles maar te vertellen.
Ik was altijd heel blij in Apeldoorn maar begin nu de kriebels te krijgen hier

Als de mensen zich hier aan houden in Apeldoorn zijn ze echte slaven. Ik zou dit niet pikken en zou extra hard gaan stoken. Wel vanaf 1800 uur natuurlijk met de boete op de koop toe. Word echt tijd dat de mensen eens in opstand komen. Met melkbussen naar Apeldoorn zou ik zeggen op de 31e. Ik zou dan net buiten de bebouwde kom gaan zitten want daar ben je in Apeldoorn namelijk geen vergunning nodig.
En dan de hele dag maar knallen met een zeer grote groep.

Misschien lees ik het verkeerd of kijk ik er overheen maar er is alleen een verbod op het afsteken van consumentenvuurwerk. dus de verkoop mag dus blijkbaar wel ?

Word dit niet net zoals het nu al is met het illegale vuurwerk? het afsteken mag niet maar je kan het overal krijgen.... en hoe wil 1 gemeente dit gaan handhaven? inwoners van apeldoorn kunnen toch ook buiten apeldoorn vuurwerk kopen? misschien handig als ze gewoon een muur om dat dorp zetten ;)

Overigens ben ik blij dat ik niet in die achterlijke gemeente woon. ook al woon ik er praktisch naast!

Ja daar zat ik ook al aan te denken
Wij hebben ook heel veel klanten die niet uit Apeldoorn komen.
maar ik vind gewoon dat we dit niet moeten accepteren.

Misschien lees ik het verkeerd of kijk ik er overheen maar er is alleen een verbod op het afsteken van consumentenvuurwerk. dus de verkoop mag dus blijkbaar wel ?

Word dit niet net zoals het nu al is met het illegale vuurwerk? het afsteken mag niet maar je kan het overal krijgen.... en hoe wil 1 gemeente dit gaan handhaven? inwoners van apeldoorn kunnen toch ook buiten apeldoorn vuurwerk kopen? misschien handig als ze gewoon een muur om dat dorp zetten ;)

Overigens ben ik blij dat ik niet in die achterlijke gemeente woon. ook al woon ik er praktisch naast!

Massaal zienswijze indienen en indien nodig procederen, wegens inkomstenderving

Lijkt me inderdaad de 'way to go'. Zienswijze op dit besluit indienen en duidelijk aangeven op welke punten deze beslissing allemaal wel niet rammelt. Inkomstenderving is maar een klein deel natuurlijk.

Ik weet natuurlijk niet hoe in Apeldoorn geregeld is, maar wij moeten jaarlijks opnieuw de verkoopvergunning aanvragen.
Dus die kan men ook niet afgeven in het ergste geval

Hier weet ik te weinig van, maar is het niet zo dat een gemeente niet zomaar, dus zonder zwaarwegende redenen (milieu , ordehandhaving, etc), de vergunning niet mag verlenen? Zeker als het gaat om een eerder wel afgegeven vergunning, waarvoor de ondernemer behoorlijk heeft geïnvesteerd.

Dan nog even dit ...
Als jij om 0:00 om je cakes en pijlen wegjakkert in je omheinde achtertuin... wie gaat dat handhaven? (Ja, dat was vragen naar bekende weg). Je doet de deur uiteraard niet open en ik schat dat er geen hendheeving of agent met een huiszoekingsbevel op de stoep staat .... of moeten we daar nou serieus voor gaan vrezen.

Alle mail adressen van de raadsleden zijn gewoon bekend.
Eigenlijk zouden de Apeldoornse vuurwerkwinkels gezamenlijk, al dan niet ondersteund door andere partijen, een goede brief moeten sturen met daarin alle feiten en fabels omtrent dit verhaal.
Er moet uiteindelijk nog gestemd worden in de raad dus nu kan het nog.....

Lijkt me inderdaad de 'way to go'. Zienswijze op dit besluit indienen en duidelijk aangeven op welke punten deze beslissing allemaal wel niet rammelt. Inkomstenderving is maar een klein deel natuurlijk.

Hier weet ik te weinig van, maar is het niet zo dat een gemeente niet zomaar, dus zonder zwaarwegende redenen (milieu , ordehandhaving, etc), de vergunning niet mag verlenen? Zeker als het gaat om een eerder wel afgegeven vergunning, waarvoor de ondernemer behoorlijk heeft geïnvesteerd.

Dan nog even dit ...
Als jij om 0:00 om je cakes en pijlen wegjakkert in je omheinde achtertuin... wie gaat dat handhaven? (Ja, dat was vragen naar bekende weg). Je doet de deur uiteraard niet open en ik schat dat er geen hendheeving of agent met een huiszoekingsbevel op de stoep staat .... of moeten we daar nou serieus voor gaan vrezen.

Als dit geregeld word in het vuurwerkbesluit dan heeft de politie gewoon de bevoegdheid om je tuin te betreden ter in beslagname. Tuin/erf is iets anders dan een woning.
Buiten dat.... geloof mij maar dat de Politie Apeldoorn echt wel wat beters te doen heeft op oudjaarsnacht.

Alle mail adressen van de raadsleden zijn gewoon bekend.
Eigenlijk zouden de Apeldoornse vuurwerkwinkels gezamenlijk, al dan niet ondersteund door andere partijen, een goede brief moeten sturen met daarin alle feiten en fabels omtrent dit verhaal.
Er moet uiteindelijk nog gestemd worden in de raad dus nu kan het nog.....

DOEN! Direct.

Als dit geregeld word in het vuurwerkbesluit dan heeft de politie gewoon de bevoegdheid om je tuin te betreden ter in beslagname. Tuin/erf is iets anders dan een woning.
Buiten dat.... geloof mij maar dat de Politie Apeldoorn echt wel wat beters te doen heeft op oudjaarsnacht.

Het wordt met de huidig voorgestelde wetgeving geregeld in de APV, niet in het vuurwerkbesluit. Een tuin/erf is uiteraard wat anders, maar als jij een slot op je poort hebt is het e.e.a al weer een ander verhaal lijkt me. Maar precies zoals je zegt, alsof die gasten geen betere dingen te doen hebben.

Dit alles is te danken aan ons huidige kabinet. Die de gemeentes zelf maar hun gang laten gaan. Hierdoor wordt het allemaal zo onduidelijk dat men door de bomen het bos niet meer ziet.
Dit voornemen van de gemeente Apeldoorn rammelt wat mij betreft aan alle kanten.:bonk:

Diarree
In stiltegebied Wiesel zijn ze het vuurwerk tijdens de jaarwisseling helemaal zat. Paarden die diarree spuiten, van pure stress omdat er ineens vuurwerk losbarst... Daar moet een direct einde aan worden gemaakt, vinden bewoners van het gebied. De Apeldoornse gemeenteraad is daarmee akkoord gegaan. Dit jaar komen er alvast een paar vuurwerkvrije zones, vanaf volgend jaar mag er helemaal geen consumentenvuurwerk meer worden afgestoken in de gemeente Apeldoorn.

Dat dit er dan ook weer in moet staan.:bonk:

Back
Bovenaan