Vlissingen 22-07-2010

En terecht Leendert, ik denk dat iedereen wel vrolijk wordt van vuurwerk op een uitzondering na. Vlissingen is voor mij net even te ver.
Ik kom jouw werk wel in Hoorn bekijken, mits je daar aanwezig bent
:bye:

Dat zit er denk ik wel in. Ben nu m'n koffer aan het pakken voor Oostende,
Hayo heeft al en kamer voor me geboekt.
Het belooft morgen een heftige show te worden!

Dit is niet juist. Budget is hetzelfde als voorgaande jaren. Naar alle waarschijnlijkheid is dit pas volgend jaar als men akkoord gaat om er een pyromusical van te maken.

Oh oke dan heb ik verkeerd gelezen.
Ik hoop btw niet dat het volgend jaar een pyromusical word:angry:

Dit is niet juist. Budget is hetzelfde als voorgaande jaren. Naar alle waarschijnlijkheid is dit pas volgend jaar als men akkoord gaat om er een pyromusical van te maken.

Nou ik denk van wel,altans dat is ons meegegeven om de kermis een impuls te geven is er een flink bedrag bij gedaan

Nou ik denk van wel,altans dat is ons meegegeven om de kermis een impuls te geven is er een flink bedrag bij gedaan

Bij monde van Hayo zelf is me medegedeeld dat het budget hetzelfde is gebleven Ron. En dat deze pas volgend jaar hoger zal zijn. Mits men akkoord gaat natuurlijk met het voorstel om er een Pyromusical van te maken.

Dit is elk jaar zo. Iedereen die ik ken in Vlissingen komen juist op deze dag. Het heel moeilijk om een plekje voor je camera te vinden dan. Ik zou achter het arsenaal theater gaan staan op de dijk en dan helemaal vooraan. Daar kan je goedje camera neerzetten.

Ik geef je een tip, ga bij de molen staan! Stond ik vorige jaar, echt prima zicht. Freakpyromaniacs stond daar vorige jaar met een camera en die hadden mooie beelden!

Bij monde van Hayo zelf is me medegedeeld dat het budget hetzelfde is gebleven Ron. En dat deze pas volgend jaar hoger zal zijn. Mits men akkoord gaat natuurlijk met het voorstel om er een Pyromusical van te maken.

Dan wens ik Hayo veel succes.
Katan kennende smijten ze met inzet ( dus altijd heel veel inzet voor het gegeven budget in hun shows; tenminste als je soortgelijke grootte shows vergelijkt met hun concullega's ) en dat was zeker vorig jaar in Vlissingen ook het geval.
Het was altijd wel veel vuurwerk in Vliss.

Wij stonden aan de andere kant van de opbouwlocatie ( marinedok ) en als we alles zo'n beetje telden......
Zeker een blok of 15-20 en we schatten zo'n 1000 bommen van ± 3-6 inch.:bye:
En ze hadden ( net als Hayo ) geen 2 dagen nodig om op te bouwen. Ze kwamen tegen de middag meteen hele lange MB-Sprinter en bouwden alles vlot op met 3 personen. Schietmateriaal zat trouwens al wel aan elkaar gemaakt ( soort kisten oid ).
De foto's die we hadden en de film zijn helaas mislukt.
$%#%$@%^camera !!! vastloper tijdens het overzetten.:frusty:

Snap ook niet dat Katan er niet meer staat...??:cry:
Reactie waarom van Katan zelf misschien??

Het was wel lekker vet, allen ze liggen zo'n godsgruwelijk eind weg van de kust dat eigenlijk het hele effect van de bommen in het niets verdwijnt, tenzij de wind een beetje naar de kust staat.
Bij de andere show liggen ze dichterbij, dan zijn de kalibers ( en de gehele show ) een stuk kleiner. Althans voorgaande jaren.
Inderdaad kun je het beste filmen in de buurt van de molen of op het verharde strand bij de tunnel.

Maar @ Red Baron: in het topic van de andere show op 7-8-2010 geef je wél toe dat er een verhoogd budget is!!??:bonk:

Ben benieuwd wat er uit komt dit jaar.

Gaat Vlissings kermisvuurwerk record verbreken?

VLISSINGEN – Het kermisvuurwerk heeft vorig jaar nog 30.000 knalgekken naar de Oranjedijk in Vlissingen gelokt. De verwachtingen zijn hoog en daarom wordt er stiekem gehoopt dat er bij de nieuwste editie van donderdag om 22.30 uur nog meer mensen komen.

Het vuurwerk wordt om veiligheidsredenen afgestoken vanaf een ponton op de Westerschelde. Geen ramp voor het publiek, want de locatie blijkt een regelrechte hit. Dit jaar stuurt Laser Fireworks voor het eerst de vurige handel het luchtruim in. Het is de bedoeling dat volgend jaar het vuurwerk op de maat van muziek de lucht in vliegt.

http://zeeland.blog.nl/muziek/algemeen/2010/07/20/gaat-vlissings-kermisvuurwerk-record-verbreken

ik ben gisteren bij deze show geweest en ik vond hem heel erg goed.
het enig minpuntje was de naar mijn mening kleine finale. en het is jammer dat ze geen waterbommen geschoten hebben. helemaal aan het begin schoten ze wel en soort drijvende lichtkogels het water in maar dat noem ik geen waterbommen.

de show was verder heel erg goed en mooi. veel verschillende mooie bommen gezien. ook het weer werkte mooi mee. er stond geen zuchtje wind waardoor de klappen van de bommen zeer goed hoor- en voelbaar waren. zo kwamen ook de mooie gouden horsetails heel goed over.

dus wat mij betreft heeft het wisselen van bedrijf de show alleen maar goed gedaan. (niets ten nadele van het vorige bedrijf wat deze show schoot!!)

weet iemand of de show bij de nachtmarkt van vlissingen over een aantal weken door hetzelfde bedrijf geschoten wordt als wat deze show geschoten heeft?

ik heb behoorlijk veel mensen met foto- en filmcamera's gezien dus ik wacht op de filmpjes.

het enig minpuntje was de naar mijn mening kleine finale. en het is jammer dat ze geen waterbommen geschoten hebben. helemaal aan het begin schoten ze wel en soort drijvende lichtkogels het water in maar dat noem ik geen waterbommen.

We hebben hier een blok met water-bengalen gebruikt, en dat zijn zeker geen waterbommen.
En ja, de nachtmarkt wordt door de zelfde firma geschoten.

We hebben hier een blok met water-bengalen gebruikt, en dat zijn zeker geen waterbommen.
En ja, de nachtmarkt wordt door de zelfde firma geschoten.

weet je toevallig ook of die show ongeveer hetzelfde budget heeft?

Ik heb gisteren de show bekeken en vond vooral die girondolas erg mooi. Inderdaad ook ik had wat meer salutes in de finale verwacht ook had hij wat langer mogen zijn.
Voor de rest een leuke show gezien en hoop dat over een paar weken de show op de nachtmarkt deze overtreft.

Back
Bovenaan