Video/foto topic van RaideR

Thanks boer!

We gaan zeker door, dit jaar gaat nog gekker worden als voorgaande jaren, in ieder geval qua hoeveelheid :D

Hele dikke bak hoor, komt goed over zo. En ik blijf keer op keer genieten van je enthousiasme, prachtig :handsup:

Altijd fijn als er een pop-up verschijnt van youtube, met de melding dat pyroblom een video heeft geupload! :D En dan zeker als het om de Scala gaat, prachtige box!

Dank je voor al die mooie filmpjes die je hier post. Vind het live commentaar ook altijd erg leuk om te horen, geeft echt dat oud en nieuw gevoel bij mij. Woooww, Whaaaa, Sooooow :D!! Verder ook altijd goede kwaliteit video materiaal met heldere kleuren en goede camera afstelling voor de opnames! Kortom, een genot om iedere keer weer naar te kijken.

grtz.

Ook de Hardstyle Box staat er weer erg goed op. Weet nog wel dat toen ik de compilatie aan het kijken was, ik mijn notitieblok erbij heb gepakt om de Hardstyle Box te noteren om in de gaten te houden. Want dit is dan zo'n box die ik weleens voorbij heb zien komen, maar die dan toch opeens aan de aandacht ontglipt. Komen een aantal fijne effectencombinaties voorbij en vooral dat geluid van de blinkende red glitters willows vanaf 1:40 min vind ik echt super gaaf.

Thanks voor de complimenten heren! Altijd leuk te lezen!

De hardstyle box vond ik echt gaaf, hele diverse box met verschillend tempo en effecten!

Gisterenavond bekroop mij toch wel het gevoel "was het nu maar 31 december". Windstil, heldere donkere lucht, de ideale omstandigheden voor 31 december. Het was dat ik niks meer heb liggen maar anders had ik stiekem wat de lucht in gejaagd. Kreeg direct weer de kriebels om je thread erbij te pakken en ik heb me bijna 2 uur lang zitten te vergapen aan je beeldmateriaal. Steeds weer genieten man ! Het totale plaatje klopt in je filmpjes en compilaties, mooie en afwisselende producten, de entourage erom heen en als klap op de vuurpijl je commentaar. Werkt zo aanstekelijk. Ik hoop echt dat we die sfeer en dat magische gevoel aan het eind van dit jaar allemaal mogen beleven. Laat de filmpjes maar komen RaideR, ga zo door.

Gisterenavond bekroop mij toch wel het gevoel "was het nu maar 31 december". Windstil, heldere donkere lucht, de ideale omstandigheden voor 31 december. Het was dat ik niks meer heb liggen maar anders had ik stiekem wat de lucht in gejaagd. Kreeg direct weer de kriebels om je thread erbij te pakken en ik heb me bijna 2 uur lang zitten te vergapen aan je beeldmateriaal. Steeds weer genieten man ! Het totale plaatje klopt in je filmpjes en compilaties, mooie en afwisselende producten, de entourage erom heen en als klap op de vuurpijl je commentaar. Werkt zo aanstekelijk. Ik hoop echt dat we die sfeer en dat magische gevoel aan het eind van dit jaar allemaal mogen beleven. Laat de filmpjes maar komen RaideR, ga zo door.

Heerlijk om te lezen dit :D! Berichten zoals dit motiveert mij ook weer om lekker door te gaan met filmen en het delen!

Er komen nog een hoop video's aan, en dit jaar gaan we natuurlijk helemaal los!

Dus we gaan ZEKER zo door!

Heerlijk om te lezen dit :D! Berichten zoals dit motiveert mij ook weer om lekker door te gaan met filmen en het delen!

Er komen nog een hoop video's aan, en dit jaar gaan we natuurlijk helemaal los!

Dus we gaan ZEKER zo door!

Mooi, ik kan niet wachten op je beeldmateriaal van volgend jaar!
En ja ik heb het ook al eens gezegd, jouw beelden zijn echt top. Sfeervol en goeie kwaliteit!

Dank je voor al die mooie filmpjes die je hier post. Vind het live commentaar ook altijd erg leuk om te horen, geeft echt dat oud en nieuw gevoel bij mij. Woooww, Whaaaa, Sooooow :D!! Verder ook altijd goede kwaliteit video materiaal met heldere kleuren en goede camera afstelling voor de opnames! Kortom, een genot om iedere keer weer naar te kijken.

grtz.

Ik sluit mij hier volledig bij aan! Een zeer sfeervolle weergave van het echte oud en nieuwgevoel op al jouw films. En dan steeds weer die enthousiaste opmerkingen en geslaakte kreten erbij, geweldig!

Soms moet je gewoon even wat testen, komen diverse producten voorbij:

heerlijk filmpje om in de sfeer te komen

ps vind dat jou video toch altijd wat extra hebben , goed in beeld , goed geluid maar de liefhebber die naar boven komt in de video,s keep up the good work

Ooit over nagedacht om je A6000 te verkopen en voor een andere Sony systeemcamera te gaan waar een externe microfoon op past? Eén als de "Rode Videomic Stereo Pro Rycote" microfoon.

Je beelden zijn goed en waar jij je in onderscheid tegenover de rest is de relatief brede beeldhoek van 24mm (16mm x 1.5 cropfactor = een beeldhoek van 24mm). Dus daar zou ik gewoon bij blijven! Maar het geluid... Dat kan nog echt wel beter! Ik zeg niet dat je geluid slecht is, maar ik ga er van uit dat je OF video's opneemt met de interne microfoon op de A6000 OF dat je video's opneemt met zo'n Sony shotgun microfoon die je aan kunt sluiten op je A6000.

Het nadeel van shotgun microfoons: "Door het gerichte opnamepatroon wordt het geluid vooral van de voorkant opgenomen. Geluiden van de zij- of achterkant worden onderdrukt. Zo heb je minder last van ruis in je opnames"

Juist die echo wil je opvangen! De Rode Stero Videomic Pro is hier ideaal voor (die tennisbal type).

Als tip zou ik je wel het advies willen geven, mocht je voor een ander model gaan waar je een externe microfoon op aan kunt sluiten, om de camera eerst te testen met 1 of 2 cakes of aantal pijlen om te kijken of het beeld en geluid je wel of niet bevallen. Dit om twee dingen:

- Zo'n nieuwe aankoop is duur! Je zit snel op €1000 incl. externe microfoon (als je alles nieuw koopt), maar als jij het verschil minimaal vind... dan hou je je huidige camera en retourneer je de nieuwe met "2 weken niet goed geld terug".
- Reden twee is dat de nieuwe camera's een andere (nieuwe) sensor hebben. Dit heeft ook te maken met de kleur verwerking. Ik verwacht het niet, maar als je de kleur verwerking van het vuurwerk bij het nieuwe model niet mooi vind... dan blijf je bij hetgeen wat je hebt.

Het handigste zou zijn als je je eigen camera houd en je de nieuwe zou testen. Als je het verschil waard vind hou je hem gewoon en verkoop je je A6000 via marktplaats (levert nog een mooi bedrag op rond de rond de €300 zonder je lens!). En als je die nieuwe niks vind of het verschil minimaal dan retourneer je de nieuwe gewoon en hou je je A6000.

Als je budget het toe laat zou ik er zeker naar kijken (is mijn advies).
De modellen die ik je zou adviseren zijn de A6500 tweedehands (€600-€650 is een goede prijs voor de body only). Hier heb je dezelfde sensor in zitten als op je A6000 dus je weet dat de kleuren je zullen bevallen. En anders de nieuwe A6100, maar dan kom je incl. mic. boven de €1000 uit.

Kijk anders hier even naar:

Mocht je er niet uit komen... en eventueel voor een andere camera kiezen dan heb ik er hier wat op een rijtje voor je:

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan