Verzoek om hulp / Hall of Fame ikervaargeenoverlast.nl

Misschien een optie/idee om bij elke vuurwerk winkel en winkeliersdemo posters en/of flyers van de vuurwerk federatie te verspreiden? Zodat elke klant en/of bezoeker van de demo de website kan vinden.

Daarnaast misschien een poster en/of flyer om de vuurwerkpetitie van vuurwerkcheck onder de aandacht te brengen?

Dan bereik je in mijn ogen elke vuurwerkliefhebber en zullen de meldingen en handtekeningen aardig snel oplopen.

Misschien een optie/idee om bij elke vuurwerk winkel en winkeliersdemo posters en/of flyers van de vuurwerk federatie te verspreiden? Zodat elke klant en/of bezoeker van de demo de website kan vinden.

Daarnaast misschien een poster en/of flyer om de vuurwerkpetitie van vuurwerkcheck onder de aandacht te brengen?

Dan bereik je in mijn ogen elke vuurwerkliefhebber en zullen de meldingen en handtekeningen aardig snel oplopen.

Op zich een goed idee, maar wel lastig te realiseren want dan zou je naar elke demo toe moeten om daar flyers op te hangen. Echter is dat, in mijn ogen, ook niet het hoofddoel. Het gaat er met het plaatsen van deze berichten vooral om dat je mensen bereikt die niet (actief) met vuurwerk bezig zijn om hen te laten zien dat er helemaal niet zoveel tegenstand is tegen vuurwerk als de media doet voorkomen.

Als je het artikel dus in een paar bladen zou kunnen plaatsen zou top zijn!

Op zich een goed idee, maar wel lastig te realiseren want dan zou je naar elke demo toe moeten om daar flyers op te hangen. Echter is dat, in mijn ogen, ook niet het hoofddoel. Het gaat er met het plaatsen van deze berichten vooral om dat je mensen bereikt die niet (actief) met vuurwerk bezig zijn om hen te laten zien dat er helemaal niet zoveel tegenstand is tegen vuurwerk als de media doet voorkomen.

Als je het artikel dus in een paar bladen zou kunnen plaatsen zou top zijn!

Goed gezien, Niels. Met preken voor eigen parochie schiet je uiteindelijk niet heel veel op.

Het grootste deel van Nederland zit niet op vuurwerkfora, volgt geen FB-pagina's over vuurwerk en verschijnt al evenmin op demo's. Maar vindt het wel leuk als er op oudjaarsdag (zo veilig mogelijk) vuurwerk wordt afgestoken in de eigen straat/buurt. Die massa moeten we bereiken, dat zijn namelijk de mensen die inderdaad voortdurend met halve waarheden en hele leugens wordt bestookt via de massamedia.

Voorbeeldbericht aangepast.

Goed bezig, magnolia. Houd jij zelf in de gaten of de door jou aangeleverde berichten op de site worden geplaatst en, heel belangrijk, of ze ook in de papieren krant komen? En meldt jij dan hier dat je succes hebt gehad? De papieren kranten van de Persgroep-bladen verschijnen doorgaans op woensdag of donderdag, volgens mij. Je kunt die papieren kranten inzien op de desbetreffende site.

Overigens heeft mijn op de site van de Arnhemse Koerier geplaatste bericht de papieren krant helaas niet gehaald. Almelo's Weekblad en Rhenens Betuwse Courant hebben er zelfs niets mee gedaan.

Gefeliciteerd man met je eerste sucses .
Ik heb net nog even op de site van de peperbus gekeken en heb nog niks gezien .
Hoe dat met die site van Apeldoorn zit weet ik nog niet .
Ik ben bang dat die site de zelfde redactie heeft dus zal ik naar alle waarschijnlijkheid ook bakzeil hebben .
Maar goed even afwachten nog .
Ik ben van plan om zelf een persbericht te gaan schrijven .
Er staat immers genoeg voer op het forum waar wat mee te fabrieken valt .
Ik houw je nog wel op de hoogte

Goed gezien, Niels. Met preken voor eigen parochie schiet je uiteindelijk niet heel veel op.

Het grootste deel van Nederland zit niet op vuurwerkfora, volgt geen FB-pagina's over vuurwerk en verschijnt al evenmin op demo's. Maar vindt het wel leuk als er op oudjaarsdag (zo veilig mogelijk) vuurwerk wordt afgestoken in de eigen straat/buurt. Die massa moeten we bereiken, dat zijn namelijk de mensen die inderdaad voortdurend met halve waarheden en hele leugens wordt bestookt via de massamedia.

En waar bereik je die mensen, die het leuk vinden als er op oudejaarsdag vuurwerk wordt afgestoken in de eigen straat en buurt?
Ik denk dat die mensen zelf waarschijnlijk ook vuurwerk gaan kopen....

Voor de gemeente Emmen heb ik het artikel gestuurd naar Emmen.nu en de ZuidOosthoeker.
Zodra ik meer weet zal ik het melden. :)

Leuk detail over het AD onderzoek:
In heel Drenthe en Flevoland is een meerderheid tegen een verbod.
Overijssel overigens ook (Zwolle en Borne staan als neutraal, maar zijn 45% voor en 52% tegen een verbod)
In Noord Holland, Friesland, Groningen en Limburg is overal waar voldoende gegevens bekend zijn de meerderheid tegen een verbod.
Het noorden en (noord)oosten en het (uiterste) zuidoosten zijn dus de grootste pro-vuurwerk gebieden. :)

Mijn gemeente (Emmen) doet het overigens goed: 78% tegen een verbod.

Eddy.

Ik zie zojuist dat het bericht op de website van de ZuidOosthoeker is geplaatst:
https://zuidoosthoeker.nl/2018/12/02/‘bijna-heel-emmen-tegen-vuurwerkverbod’

Eddy.

Wow, wat een geile kop boven het artikel in de ZuidOosthoeker:‘Bijna heel Emmen tegen vuurwerkverbod’ Zelf gemaakt, Eddy?

Hoe dan ook: bedankt AD, voor het bieden van deze kans voor open doel :-)

@magnolia: good job!

@Martin1978: onder meer via (sites van) alle huis-aan-huis-bladen in Nederland.

Wow, wat een geile kop boven het artikel in de ZuidOosthoeker:‘Bijna heel Emmen tegen vuurwerkverbod’ Zelf gemaakt, Eddy?

Hoe dan ook: bedankt AD, voor het bieden van deze kans voor open doel :-)

@magnolia: good job!

@Martin1978: onder meer via (sites van) alle huis-aan-huis-bladen in Nederland.

Nee, ik heb gewoon het voorbeeldbericht en titel gevolgd. De redactie van de ZuidOosthoeker heeft dit er zelf van gemaakt. :)

Eddy.

En waar bereik je die mensen, die het leuk vinden als er op oudejaarsdag vuurwerk wordt afgestoken in de eigen straat en buurt?
Ik denk dat die mensen zelf waarschijnlijk ook vuurwerk gaan kopen....

Bij mij in de buurt vinden heel veel buren het elk jaar heel gaaf om bij mij te komen kijken naar wat ik aan vuurwerk gekocht heb. Maar bijna niemand koopt zelf ook vuurwerk. En zo gaat dat meer, veel mensen kijken slechts naar wat anderen afsteken. En om die te bereiken moet je dus andere kanalen gebruiken dan de vuurwerkwinkel.

Ook De Schakel van Barendrecht is aangeschreven. Nu maar hopen dat ze het gaan overnemen. Ik houd jullie op de hoogte!

Edit: Ook Het Zuiden in Barendrecht is geschreven.
Edit 2: En ook de derde (ditmaal online platform) is geschreven: Barendrechtnu.nl

Laatst bewerkt:
Ook De Schakel van Barendrecht is aangeschreven. Nu maar hopen dat ze het gaan overnemen. Ik houd jullie op de hoogte!

Edit: Ook Het Zuiden in Barendrecht is geschreven.
Edit 2: En ook de derde (ditmaal online platform) is geschreven: Barendrechtnu.nl

That's the spirit, Nathan!

Zou mooi zijn als in heel Nederland een vuurwerkliefhebber opstaat die de persberichten in zijn eigen gemeente verzorgt. Dan krijgen meldpunt en de Vuurwerk Federatie naamsbekendheid en ontstaat er misschien interesse van grotere media. In de tussentijd wordt de publieke opinie met elk geplaatst bericht beinvlo9ed in positieve zin.

Met dank aan fireworkaddict:

Al ruim 13.000 meldingen op meldpunt voor behoud vuurwerktraditie

https://edestad.nl/deel-je-nieuws-a...-meldpunt-voor-behoud-vuurwerktraditie-520722

11.000 meldingen voor behoud vuurwerktraditie

https://www.edesepost.nl/nieuws/algemeen/582992/11-000-meldingen-voor-behoud-vuurwerktraditie-

Zelfde bericht als op edestad.nl, alleen de kop is aangepast voor wat het aantal meldingen betreft. De redacteur van dienst heeft dus een bezoekje gebracht aan ikervaargeenoverlast.nl !

Ik heb nu 5x op de landelijke radio (100% dekking) positief gesproken over vuurwerk en 5 keer reclame gemaakt voor dit forum....

De laatste drie keer heb ik overwogen om jullie project eens te gaan benoemen, heb her en der een kritische noot geplaatst in de chat en op het forum, heb nog steeds geen vertegenwoordiger kunnen vinden....

Ik hoop dat deze "federatie" (definitie van federatie eens opzoeken en aan welke onderdelen voldaan moet worden zoals deze "federatie" zich presenteert) eens serieus gaat nadenken over wat ze van plan zijn en of ze Überhaupt wel belang hebben om dit project serieus op te gaan pakken.

Maar het is een leuke oefening voor volgend jaar denk ik dan maar. :rolleyes:

PS: Met alle plezier wil ik meehelpen........

Laatst bewerkt:
Ik heb een poosje terug overleg gehad om te kijken hoe ik dit kan aanpakken en of ik het als sluikreclame ergens door kan gooien. We zijn tot de conclusie gekomen dat we dit alleen gaan doen via een officieel persbericht via de ANP.

Mijn conclusie en stament is dat dit nu niet ter sprake kan zijn en geen zin heeft gezien de desorganisatie en de vele misverstanden/fouten van het project. Dus ik werk voorlopig even alleen!

https://www.npo3fm.nl/joost/uitzendingen/573415-2018-12-03-olivier. 1:27:00. < it's me!

Nummer ervoor, nummer erna.... Stef, Stefan.....

https://www.youtube.com/watch?v=nWobAnxEVs4

Back
Bovenaan