Verzoek om hulp / Hall of Fame ikervaargeenoverlast.nl

Ik zie dit als een gemiste kans voor de 'federatie' … kijk alleen al naar de terug lopende meldingen.
Ik heb een poosje terug overleg gehad om te kijken hoe ik dit kan aanpakken en of ik het als sluikreclame ergens door kan gooien. We zijn tot de conclusie gekomen dat we dit alleen gaan doen via een officieel persbericht via de ANP.

Mijn conclusie en stament is dat dit nu niet ter sprake kan zijn en geen zin heeft gezien de desorganisatie en de vele misverstanden/fouten van het project. Dus ik werk voorlopig even alleen!

https://www.npo3fm.nl/joost/uitzendingen/573415-2018-12-03-olivier. 1:27:00. < it's me!

Nummer ervoor, nummer erna.... Stef, Stefan.....

https://www.youtube.com/watch?v=nWobAnxEVs4

Steffets; https://www.npo3fm.nl/joost/uitzendingen/573415-2018-12-03-olivier[/url zei:
. 1:27:00. < it's me!

Vanaf 1.28.35

@steffets: En zo draagt iedereen zijn steentje bij. Goed werk, man.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een aantal posts die off topic gleden aangepast / gewist.

@Steffets, ik denk dat je Koala niet helemaal goed hebt begrepen, en het lijkt me verstandig hem de kans te geven inhoudelijk te reageren, alvorens je helemaal los gaat in het topic met een serie posts.

Ik snap dat het weergeeft hoe je je voelt, maar soms is het verstandig even te wachten met posten.

@Steffets; ik denk inderdaad dat wij elkaar verkeerd begrepen hebben. Natuurlijk staan wij als federatie er voor om vuurwerk te behouden. Sarcasme; nee, wij werken met ludieke acties en concrete statements om zo aandacht te krijgen van liefhebbers en media.

Mocht je wat meer toelichting willen over onze standpunten en acties, stuur me dan even een pm dan leg ik het je uit.

On topic maar weer s.v.p. (reageren liever hier https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...n-vuurwerkoverlast-ervaart&highlight=meldpunt)

Met dank aan fireworkaddict heeft de Edese Post voor de tweede week op rij een bericht geplaatst in de papieren krant. Vorige week nog achterin de krant verstopt, nu op pagina 3! Kop: '11.000 meldingen voor behoud vuurwerktraditie'. Oplage 46.100, totaal bereik 115.000 mensen!

Zie https://www.edesepost.nl/reader/46541#p=3

Edese Post is een huis-aan-huis-blad van de Persgroep. Daarvan zijn er in Nederland meer dan honderd (zie een van de eerste posts in dit topic). Ze hebben op hun sites allemaal de button 'Schrijf mee'. Via die button kun je nieuws aanleveren. Dat heeft fireworkaddict ook gedaan. Met daverend succes.

Wat zou het mooi zijn als elke VWC-er het Persgroep-weekblad in zijn gemeente benadert zoals fireworkaddict dat met de Edese Post heeft gedaan.

Woerdense courant gelezen, er staat niks in van de vuurwerkfederatie. Alleen een herhaling van de enquête van het algemeen dagblad....

Woerdense courant gelezen, er staat niks in van de vuurwerkfederatie. Alleen een herhaling van de enquête van het algemeen dagblad....

Dat is jammer. Ook geen bericht op de internetsite gestaan?

Misschien jou je nog een poging kunnen wagen? Dit weekblad van de Persgroep heeft wel tekst gepubliceerd: https://www.aaltenvooruit.nl/nieuws...gen-op-meldpunt-voor-behoud-vuurwerktraditie-

Neem je de tekst over van dit artikel, vervang je Aalten door Woerden en pas je het percentage even aan, en bied je het aan via de button Schrijf mee op de site van de Woerdense Courant. Niet geschoten is altijd mis.

Goudse post gelezen, er staat niks in van de vuurwerkfederatie. Alleen een herhaling van de enquête van het algemeen dagblad....

Ik vind het trouwens behoorlijk stil rondom de vuurwerkfederatie. Eind november een meldpunt openen en posters vrijgeven. Daarna niks meer! Geen tegengeluid in de media, een maximaal aantal meldingen op het "ik ervaar geen overlast meldpunt" toevoegen en verder niks... En als ik dan met het idee kom: maak je idee bekend bij het grote publiek op demo-avonden en/of vuurwerk winkels, blijft het stil....

Fegefeuer, je doet enorm goed je best, mijn complimenten. Ik zie hoe enthousiast je bent en je bedoelingen zijn goed. Maar ik begin de vuurwerkfederatie steeds meer te zien als iets wat totaal niks teweeg brengt, niks zegt en niet opkomt voor onze vuurwerk traditie in de media.

Als je echt iets wil bereiken, had je er vandaag moeten staan in de media, bij het het opdoeken van de Poolse websites. Al stond er maar iemand voor de camera van de NOS of RTL, met onderschrift "lid vuurwerkfederatie".

Het is december, de vuurwerk maand, ik had toch echt wel iets meer verwacht dan alleen een meldpunt, wat volgens mij alleen maar een knipoog is naar het meldpunt van groenlinks...

@Martin1978: Dank voor je lof. Los van de vraag of het zo eenvoudig is om grote media te bereiken als Vuurwerk Federatie, kun je wel stellen dat ook een individu in staat is om publiciteit te genereren voor de goede zaak. Ik denk dat velen op VWC zich af zouden kunnen vragen wat zij lokaal hebben gedaan voor traditiebehoud.

Voor de duidelijkheid: ik maak geen deel uit van de Federatie. Ik zie wel de potentie van een beweging die opkomt voor de belangen van de miljoenen vuurwerkliefhebbers in dit land. Het zou mooi zijn als die beweging de middelen zou hebben om op (semi)professionele wijze aan de slag te gaan. Als ik het goed heb begrepen, bestaat de Federatie uit zeer goedwillende vrijwilligers. Ik denk dat je niet mag verwachten dat in dat geval alles perfect verloopt.

@Fegefeuer, nogmaals, als je echt iets wil bereiken op het behoudt van de vuurwerk traditie, had je er vandaag moeten staan in de media als vuurwerkfederatie.
Dat iedereen zich hier op VWC, moet afvragen wat zij lokaal hebben gedaan voor de vuurwerk traditie, kan ik kort zijn, NIKS! Helemaal niks!!! Op een paar individuen, zoals jij en ik, en misschien nog een handje vol andere liefhebbers na dan misschien. Ik lees met enthousiasme hoe je alle kranten aan schrijft, echt, mijn complimenten, fantastisch.
Ik heb bijvoorbeeld de vuurwerkfederatie posters in de bushokjes in mijn dorp opgehangen, maar of het iets uitmaakt? Misschien een extra melding op ikervaargeenoverlast.nl, meer niet...

Wat ik probeer te zeggen is, dat er niemand van de vuurwerkfederatie ergens met zijn kop op tv gaat zitten bij b.v. Pauw, rtl late night, dwdd of in het journaal komt op een dag als vandaag. Zo bereik je niemand!!! En dan kunnen het enthousiaste vrijwilligers zijn, maar op deze manier is het kansloos...

@Martin1978: Ik kan je wel volgen. Maar een club die minder dan twee weken geleden werd gepresenteerd, je kunt toch niet verwachten dat alle grote media die onmiddellijk zien staan en serieus nemen? Dat moet je afdwingen, door naamsbekendheid te genereren onder meer. En dan nog zal het niet zo zijn dat alle deuren automatisch openzwaaien zodra iemand namens de VF zich meldt.

Ik denk overigens dat het naakte feit dat er een Vuurwerk Federatie is opgericht, een steun in de rug is voor al die mensen die het leuk vinden om vuurwerk af te steken, maar zichzelf inmiddels afvragen of ze niet helemaal lekker zijn, door toedoen van de heksenjacht door/via de media.

Zo lang miljoenen Nederlandse mannen vuurwerk afsteken leuk tot zeer leuk blijven vinden, is het steunen van de traditie voor bepaalde politieke partijen zeer interessant.

@Fegefeuer. Had een Frits van de Rijswijkse vuurwerkhal vandaag niet zijn woordje kunnen doen voor de camera's van de NOS of RTL? Hij loopt al jarenlang mee in dit wereldje, is zelf vuurwerk verkoper en lid van de zogenaamde vuurwerkfederatie.... Ik bedoel maar, een gemiste kans!!!

Als je echt iets wil bereiken, moet je in december er toch staan? Dat is de vuurwerk maand, dan speelt het nieuws en dan zijn alle ogen op je gericht. Wat kan het je schelen dat je pas twee weken bestaat? Je komt op voor je belangen lijkt mij...

Verder hoor ik ook helemaal niks van de importeurs, de winkeliers die voor tonnen een bunker hebben laten aanleggen, de mensen achter de vuurwerkpetitie, de vuurwerkbranche of vuurwerkcheck. Het is december en dan lijkt het mij toch dat je je moet laten horen, het lijkt wel of ze alles best vinden...

Maar ik als vuurwerk liefhebber zal het waarschijnlijk wel allemaal verkeerd zien...

@Fegefeuer. Had een Frits van de Rijswijkse vuurwerkhal vandaag niet zijn woordje kunnen doen voor de camera's van de NOS of RTL? Hij loopt al jarenlang mee in dit wereldje, is zelf vuurwerk verkoper en lid van de zogenaamde vuurwerkfederatie.... Ik bedoel maar, een gemiste kans!!!

Wil hier toch even op reageren....ik weet namelijk dat frits wel degelijk zijn zegje heeft gedaan, maar dat er ook hele delen zijn weggeknipt helaas. De media plaatst helaas al te vaak maar wat zij kunnen gebruiken. Voor Positieve stukken is het erg moeilijk om media aandacht te krijgen...

Daarnaast vind ik juist dat de federatie heel erg goed bezig is, maar schijnbaar zie jij dat net anders (we hebben trouwens hiernaast ook allen nog een gezin, baan en verder privé leven, vergeet dat ook niet).

@bassie1978. Dat Frits zijn zegje heeft gedaan wist ik niet. Dat er vaak in nieuwsitems wordt geknipt, weet ik uit eigen ervaring. Voor mijn werk ben ik meer dan anderhalf uur gefilmd en in het nieuwsitem op de regionale tv, bedroeg de zendtijd nog geen 2,5 minuut.

Maar mag ik je vragen, waarom je vindt dat de vuurwerkfederatie goed bezig is? Door een poster die ik nergens zie hangen? Een nietszeggend meldpunt en een onderzoek naar co2-uitstoot tijdens de jaarwisseling, wat nergens gepubliceerd wordt in de media?

Dat we allemaal een privéleven hebben snap ik, maar je maakt mij niet wijs, dat er niemand van alle leden van de vuurwerkfederatie het landelijk nieuws niet kunnen bereiken. Als je echt iets wil bereiken, moet je toch van je laten horen? En waar kan je vuurwerk liefhebbers nou het beste bereiken? Op een demo en in een vuurwerk winkel toch? Laat iedereen daar een krabbel zetten voor het behoudt van vuurwerk bijvoorbeeld. Dan bereik je de echte liefhebbers toch? Ga die handtekeningen aanbieden in Den Haag, dan bereik je misschien tenminste nog iets.
Plaats een poster in een krant, dan zien mensen tenminste waar je voor staat. Zoek de importeurs op, de mensen achter vuurwerkcheck, de mensen achter de vuurwerkpetitie en de mensen van vuurwerk staat op de werelderfgoedlijst. Maak samen afspraken en zoek de media op.

Dat de media anti vuurwerk is, heb ik jaren door. Zo gaat het ook met zwarte Piet, het milieu en de politiek. In de media worden heel veel dingen verdraaid, alles voor de kijkcijfers en wat het volk wil horen.
Maar in mijn ogen bereik je op deze manier, met de vuurwerkfederatie, wat bestaat uit leden van diverse forums en een winkelier, op dit moment de vuurwerk liefhebbers niet!

De posters die ik heb opgehangen in de bushokjes in mijn dorp, zijn verwijderd. De regionale krantjes die zijn aangeschreven de afgelopen tijd, belanden bij het oud papier. En de meldingen op ikervaargeenoverlast.nl nemen af...
Ik ben benieuwd waar de vuurwerkfederatie nog mee komt, ik wacht het af. Misschien ben ik te negatief, maar volgens mij kun je als je echt wil, wel iets meer bereiken in december...

Back
Bovenaan