Vertrouwen in de jaarwisseling?

Ik denk dat we dan een soort "hawai" situatie gaan krijgen. Ook daar is het verboden met 4th of july, maar er wordt gewoon massaal afgestoken. Enorme illegale handel..waar vraag is is aanbod.

Ik denk dat zon verbod ongeveer hetzelfde gaat opleveren als de overige ontzettend (kuch) effectieve verboden op bepaalde psychotrope stoffen. Enorme vraag..relatief grote repressie maar toch ruime verkrijgbaarheid...,)

Ik hoop het niet, met name mooie compounds zijn prachtig en prima veilig af te steken.

Maar gelukkig zit vuurwerk bij veel Nederlanders gewoon in het bloed..oud en nieuw daar hoort gewoon vuurwerk bij en ik denk dat dat sentiment niet verdwijnt met een verbod...

Deze hobbel 8 juni zal wel genomen worden. Maak me meer zorgen om de hobbels die later in het jaar nog komen gaan.
Maargoed, ik vier het toch al anders dan in de primetime jaren van mijn hobby, weet niet of een legale jaarwisseling daar nu weer verandering in gaat brengen. Stoken zal ik blijven doen zolang er vuurwerk voorhanden is.
Ik hoop voor de traditie en de liefhebbers die nu in hun primetime jaren zitten dat we er nog lang legaal van mogen genieten.
Voor mijzelf maakt het niet bijzonder veel meer uit.

@Gizmo75 ik rest met een vraag, stel er is onvoldoende steun. En de initiatiefnemers trekken het terug en er wordt niet gestemd.

Komt dat initiatiefwet dan terug of moeten ze weer een nieuwe wetsvoorstel maken. Want het lijkt mij toch als ze de wetsvoorstel niet steunen en de initiatiefnemers het terug trekken, het zelfde initiatiefvoorstel niet nog een keer op tafel kunnen leggen.

Maar als merendeels tegen de wet is, is het dan ook echt klaar met die initiatiefwet bij terugtrekking wegens onvoldoende steun. Met die vraag zit ik wel op het moment.

Over het tal van moties kan ik nog wel begrijpen. Maar vind mogelijke terugtrekking van dat wetsvoorstel interessant. Misschien vraag ik naar de bekende weg maar stel de vraag hoe verder als ze het wetsvoorstel terug trekken wat gebeurd er dan? Dat zou ik willen weten.

In het slechtste geval zijn ze er voor die tijd niet uit en dan wordt het pas na de zomervakantie. Daar gaan we overigens niet vanuit.
Andere jaren wel, dus na de zomer lijkt mij weer realistisch. Lui zijn al bijna weer met reces, de land in de tussentijd rustig in duigen aan hun lot overlatend.

@Gizmo75 ik rest met een vraag, stel er is onvoldoende steun. En de initiatiefnemers trekken het terug en er wordt niet gestemd.

Komt dat initiatiefwet dan terug of moeten ze weer een nieuwe wetsvoorstel maken. Want het lijkt mij toch als ze de wetsvoorstel niet steunen en de initiatiefnemers het terug trekken, het zelfde initiatiefvoorstel niet nog een keer op tafel kunnen leggen.

Maar als merendeels tegen de wet is, is het dan ook echt klaar met die initiatiefwet bij terugtrekking wegens onvoldoende steun. Met die vraag zit ik wel op het moment.

Over het tal van moties kan ik nog wel begrijpen. Maar vind mogelijke terugtrekking van dat wetsvoorstel interessant. Misschien vraag ik naar de bekende weg maar stel de vraag hoe verder als ze het wetsvoorstel terug trekken wat gebeurd er dan? Dat zou ik willen weten.

Volgens mij kun je zowat oneindig moties indienen? Dus kunnen ze een andere keer hun kans grijpen als de omstandigheden het anti-kamp gunstiger gezind lijken...

Inderdaad, dat wetsvoorstel kunnen ze in principe volgend jaar weer uit de kast trekken. Dat is het goed recht van een volksvertegenwoordiger. Alleen moeten er dan wel weer debatten over gevoerd worden.

Andere jaren wel, dus na de zomer lijkt mij weer realistisch. Lui zijn al bijna weer met reces, de land in de tussentijd rustig in duigen aan hun lot overlatend.

Alleen 2 jaar geleden werd het over het zomerreces heen getild, toen er een Motie voor een totaalverbod was. Alle andere jaren is er vóór het zommerreces nog gestemd zoals over het aanpassen van de Afsteektijden, het Deelverbod op knalvuurwerk en vuurpijlen, enz.

Bedankt voor de antwoorden.

De moties begrijp ik hor dat werkt. Alleen de terugtrekking wat ik las als er weinig steun is vindt ik best interessant om te lezen. Maar antwoorden zin helder daarvoor dank.

Totaalverbod komt er nog niet. Wel gaat corona ervoor zorgen dat er weer een tijdelijk verbod komt. Zoals velen al zeggen hier: wil je vuurwerk, rij dan naar België of Duitsland.

In corona geloof ik ook niet meer zo. Daar hoor je op het nieuws ook niets meer van. En de tijdelijke coronawet is ook niet meer verlengd. Corona is ook niet meer uit te leggen aan het volk. Eerst alles mogen en dan weer alles sluiten en verbieden. Nee dat gaan ze niet meer doen, zou ook totaal onnodig zijn. Corona we horen er niets meer van en vrijheid weer inperken geloof daar ook niet in.

In corona geloof ik ook niet meer zo. Daar hoor je op het nieuws ook niets meer van.
Huh, dan heb je het gewoon geniet want regelmatig moppers over karige voorbereidingen van kabinet voor najaar/winter en doemvereachtingen. Die Bonte van OMT zat laatst ook nog bij Nieuwsuur de trom te roffelen, of was het Eenvandaag want was ook een Opiniepanel poll geweest.

Die stuiptrekkingsmensjes en de paniekzaaiers? Oh die laat ik links liggen. Geef hun niet zoveel gehoor. We hebben 1 minister zitten Kuipers 2 dagen geleden zag ik hem nog, die man is 1 en al rust, de rest wat loopt te panieken over het najaar nee daar pas ik voor.

Verder hoor je er niet veel meer van, van corona.

Las ook ergens dat de schoolvakanties door het kabinet NIET worden aangepast. Verwacht naast het verbod ook geen lockdown. Dat kan de regering niet meer maken, van alles weer mogen naar lockdown. En het OMT, tja dat zijn ze de paniekzaaiers, hun doen net of heel Nederland in brand staat in het najaar.

Voor nu zijn het aannames en voorspellingen. Maar daar verwacht ik niet veel van wat er uit komt van die voorspellingen.

Maar goed krijgen we weer een saaie kerst, weer een abnormale digitale Sinterklaas en een reeks verboden en lockdown. Vrees de rellen een stukje erger worden dan de eerste 2 jaar, dat de mensen het dan niet meer pikken.

Enfin we gaan het zien over 3 maanden is het september, dan begint de herfst. Maandje later is het oktober. Kunnen niet meer doen dan afwachten. Wat gaat er in de toekomst gebeuren? Dat weet geen mens.

Denk niet dat ze nog gaan draaien hoor die partijen. 77 zetels is wel nipt dat dan weer wel kijken wat SP doet woensdag. Extra zetels zijn wel welkom op het moment.

Al met al het feitelijk weten we het antwoord al. En op de radio blijven ze dit nieuws ook herhalen. Denk niet dat de partijen die tegen zijn nog te overtuigen zijn. Geluk is deze keer dat deelverbod dat 2 jaar geleden tot stand kwam, daar weten ze niks van en zijn geen cijfers van bekend.

Al met al vond ik het vandaag wel verrassend het nieuws. Dacht huh woensdag kwam er toch een debat maar uit rondgang bleek het voorstel het niet te halen. Kijk het debat niet eens meer spanning is er vanaf nu.

Nee pas als de hamer is gevallen :wink: en dan nog weer als op 31-12 legaal een eerste lont wordt aangestoken om 18u.

We roepen het al maanden maar kennelijk heeft een aantal van jullie het nodig dat je het pas echt geloofd als het in het nieuws is geweest... :wink:

De afgelopen jaren van tegenslag naar tegenslag daar word je een beetje wantrouwend van haha. Zeker na die last minute switch van afgelopen jaar.

Pas wel op met bestellen he jongens, ik gun het de Nederlandse ondernemers net zo goed. (Al helemaal die hier actief zijn). Maar er kan nog veel gebeuren de komende maanden.

Had al wat tripjes voor BE gepland,maar mochten we echt groen licht krijgen wordt het gewoon in NL halen. Zoals hierboven al gezegd is, eerst zien dan geloven.

Back
Bovenaan