Vertrouwen in de jaarwisseling?

En dan nog iets, wat doen jullie voor behoud van de traditie. Dat wil ik wel is weten. Zitten jullie wel is met belangrijke mensen. Of gaan jullie daar ook omheen om vervolgens te huilen en af te geven op alles en iedereen. En straks afvragend hoe kon het allemaal gebeuren. Ik trek me handen helemaal van dit topic af.

Als je het een beetje gevolgd heb de afgelopen jaren zou je kunnen weten dat er vele initiatieven zijn die zich hebben bezig gehouden met het behoud van o ze traditie. In alle lagen en op verschillende niveaus. Even tussendoor, waar kom jij zo ineens vandaan? Je bent nogal aanwezig en stellig. Is jouw dingetje. Maar kerel, word al moe als ik je stukjes lees.

Ik dacht dat de bedoeling van een forum was om ideeen te wisselen. Ik stoor met niet aan de lengte van je berichten maar wel zodra het offtopic gaat over de temperatuur van de avondvierdaagse en wat bruls daar van vind.

Bespaar de moeite, reageer nog 1 keer. Ik ga genieten. Neem de initiatieven, ik ga genieten. Ik wordt moe van negatieviteit. Vanaf nu reageer ik niet meer. Ieder voor zich. Maar blijf een beetje in deze spiraal of ik vertrouwen erin heb of niet. Ben er klaar mee. Loop al 2 jaar op de forum inmiddels, deel me dingetje, maar hier ben ik wel klaar. Ik heb het hier een beetje gevold maar ik zie geen enkel initiatief maar meer paniek en negatieviteit. En daar pas ik voor. Dit was het voor nu, ik ga genieten. Je kan op me reageren maar antwoord ga je niet meer krijgen. Gewoon wil niet in deze spiraal blijven. Code rood heb ik al links laten liggen en veel lag al achter ons.

Heren ik heb bij junktalks iets neergezet. Ik kom mijn welgemeende excuses aanbieden. Mijn maat heeft gereageerd en ik zou altijd reageren. Tot mijn verbazing heb ik hem betrapt en zoek geen ellende. Ik ben er juist om te discussiëren en ideeën op te doen. Maar de berichten van afgelopen 3 weken in dit topic is niet van mij. Ben namelijk druk bezig om met showrooms bezig te zijn en wat voor materialen ik nodig heb. Lees even junktalks en dan begrijpen jullie het wel. Hier ben ik goed ziek van. Let wel ik ga in augustus 3 weken naar Kroatië. Komt dit weer voor, verzoek ik jullie mij een dm te sturen dan kan ik verdere escalaties voorkomen. Krijg het idee dat me maat uit is op ruzie en dat wil ik niet, wil hier langer blijven op de forum. Ben in Kroatië van 2 augustus tot 25 augustus. Komen er weer berichten hier, stuur een bericht en grijp gelijk in.

Was een leuke afleiding lees ik hier, maar nu weer graag weer naat het onderwerp waar voor ik dit topic heb aangemaakt ? :angel:

Ik heb er wel vertrouwen in. Dat is misschien ook wel grotendeels hoop, maar zoals het er nu uitziet mogen we over 5 maanden en een paar dagen eindelijk weer ouderwets shoppen. Ik ga vast genieten van de voorpret, hopelijk velen met mij!

Krijg steeds meer hoop, nu zeker dat ze zeggen dat Covid nu toch wel een heel eind klaar is. Meer hoop maar vooral meer zin, dat gevoel heb ik toch een hele tijd niet echt gevoeld. Blijf positief, en hopen dat we over 3 maandjes lekker kunnen gaan shoppen met ze alle!

Tja.. eerst zien en geloven! Ze hebben in het verleden wel vaker wat beweerd of gezegt.. het lijkt wel politiek of misschien is dat het gewoon wel.
Des al niet te min heb ik er voorzichtig vertrouwen in! En met de hoop zit het al helemaal snor.
Ik ga er dan ook voorzichtig vanuit om een top seizoen te beleven,om volop te genieten de aankomende maanden, om mijn fel begeerde spulletjes op te halen eind van het jaar en met z’n alle er een top oud en nieuw van te maken!

Je merkt ook rust in de media door het op de lange baan schuiven van de motie van gl/pvdd. Drie jaar geleden was de antilobby vroeg in de zomer al op stoom, nu wordt het toch beetje pruttelpruttel van Achmea via Faber&co waar geen kip oren naar heeft, zeker in de landelijke politiek niet.

M'n ex buurman werkt bij Diks en krijg alweer flink wat orders voor bestelbusjes eind van het jaar, dus dat ziet er al goed uit.

De politiek die op dit moment grotere vraagstukken heeft op te lossen, een motie waar in principe al op tegen is gestemd door een meerderheid, een pandemie die op zijn retour is en zeer waarschijnlijk niet tot volle ziekenhuizen gaat lijken (argumenten daarvoor op aanvraag), een vluchtelingenstroom uit Oekraine die tot op heden sterk meevalt (knallen zouden traumatisch zijn voor deze mensen) en zelfs bestelbusjes die flink besteld worden (what's in the name). Alle seinen staan op groen. Ik ben inmiddels alleen nog bang voor regen en wind rond de jaarwisseling.

Gisteren is de Commissie weer bij elkaar geweest en daar stond de Brief van Klaver en Ouwehand, m.b.t. het uitstellen van de wetsbehandeling naar volgend jaar, op de agenda. Ze hebben er nog geen 10 seconden over gesproken en hebben het "ter kennis aangenomen" zoals dat dan heet.

Vrij vertaald komt het erop neer dat de Commissieleden namens de Politieke Partijen die zij vertegenwoordigen daar op dit moment geen extra woord aan vuil willen maken en het dus prima vinden dat dit volgend jaar pas weer wordt opgepakt.

Kortom, we wisten het al maar het Wetsvoorstel voor een Algeheel Landelijk Verbod op Consumentenvuurwerk is voor dit jaar nu echt helemaal officieel in de ijskast gezet. Dus mocht er nog iemand aan twijfelen dan kun je die onzekerheid nu echt een plek geven.

Dat is voor nu mooi nieuws maar het betekent echt wel dat aankomend Oud & Nieuw een grote generale repetitie wordt. En het blijft afwachten wat Corona gaat doen, maar daar heb ik zoals eerder gezegd een goed gevoel over.

Back
Bovenaan