Ik zal eerlijk zijn, en heb het ook opgeschreven. Hier begaan ze een grove fout in mijn ogen. Ten eerste hebben ze nog 2 debatten af te maken, voordeel is, ze kunnen de nieuwe cijfers niet verwerken, het is in behandeling en het staat nog op ongepland. Daar maak ik me geen zorgen over omdat daar al tegen gestemd was. En nee zie hier ook geen tactiek in want dat is Onmogelijk. Waarom ze kunnen dat voorstel niet meer aanpassen. Er zou dan een compleet nieuw voorstel moeten komen. Helaas voor hun hebben ze een lopende. En die lopende speelt nu 2 jaar. Ze kregen 1 kans het aan te passen en te wijzigen en die hebben ze gehad. Moties kunnen ze wel indien maar niet bij hun eigen voorstel. Dat kan enkel als er een nieuw debat komt betreft jaarwisseling.
Probleem is wel, tuurlijk gebruiken ze het weer. Ik wordt er moedeloos van, ben ik eerlijk in. Zou het toch in een ander debat moeten. Ze gaan voor dat initiatiefvoorstel niet weer alles af en van voor of aan beginnen. Ze starten niet weer een consultatie, niet weer een rondetafelgesprek, niet weer een debat of 3. Het is volslagen kansloos. Komende jaarwisseling, er gebeurd altijd iets, ook erna.
Probleem is, hebben te maken met die bommen, totaal krankzinnig in mijn ogen die klappen. Maar knalvuurwerk hebben ze verboden. Vuurpijlen verboden oké goed er is weinig meer over van het aanbod.
Dan het volgende, de relschoppers en het vernielen met vuurwerk, dat is een speerpunt. Hoe pak je dat aan? Onmogelijk. Drank en drugs overmoedig raken en stunten. Of de politie aanvallen en bekogelen of andere hulpverleners, dat is gewoon te idioot voor woorden dat dit gebeurd. En de dupe zijn wij weer, afwachten jaar in, jaar uit. Moedeloos wordt ik ervan. 2 januari mag ik weer hard me best doen bij de gemeente en weer uit gaan leggen met GL en sinds dit jaar PvdD het is illegaal, en waarschijnlijk mag ik gaan vertellen dat knal verboden is. Moedeloos wordt ik ervan, echt Moedeloos.
De gewonden daar valt winst te halen op het moment, de daling moet zich voort zetten. Er is massaal afgestoken 700 gewonden, maar hier zat die idiote challenge bij van tiktok. Maar wat zagen we 1 januari politie werd weer bekogeld met singleshots en zwaar vuurwerk. Om Moedeloos van te worden.
Probleem is, discussie is begonnen bij Rietveld en Bonte. Ze kregen wel iets voor elkaar. Namelijk een verbod op kaarsen en babypijlen en het afsteektijd verkorten. Op 1 of ander manier zijn ze verdwenen. PvdD en GL kregen het Deelverbod op F3 en singleshots, vuurpijlen, knalvuurwerk. Er is door de branche zelf water bij de wijn gedaan. Maar ze geven gewoon niet op, het dringt niet door. Het zijn volstrekt kansloze partijen en het komt niet aan. Omdat ze framen, verdraaien, liegen, hun waarheid is waar, ondanks dat we beter weten. En bij handhaving, hun hebben last van krimp aan personeel op het moment, ook dat nog. Hoe zagen GL en PvdD het voor zich de handhaving, met shows erbij moeten ze daar handhaven heel veel. Hoe gaan ze de grenzen handhaven en afstekers aanpakken? Onmogelijk. En de douane kan ook niet overal zijn.
Maar dat is zaak voor volgend jaar, sla niet in voor volgend jaar, haal ik voor dit jaar? Absoluut. Al met al is als ik het optel is met alles wat ze doen en zeggen kansloos en niet te zuinig ook.
Er zijn een berg vragen aan ze gesteld en daar was geen antwoord op gekomen. Daarna zou er stemmingen zijn, ook niet geweest. Ze kunnen wachten op de jaarwisseling, doe je best. Weet wel waarom, ze waren kansloos. Kun je de cijfers in het voorstel verwerken van 22/23 nee daar hebben ze een probleem. Je mag het 1 keer aanpassen en daarna behandelen die hap, ze moeten afmaken waar ze gebleven zijn. Het ging om 19/20 en dat moet afgemaakt worden. Bij een ander debat kunnen ze wel een motie weer indienen, maar gek genoeg zie ik de 86 zetels niet draaien naar een verbod, en daarbij weten we niet eens wat D66 heeft gedaan. Er spelen zoveel factoren bij mij waarom het kansloos is. Daarom heb ik besloten maak me dit jaar niet meer druk. Kennen nu wel de meeste dingen waar het probleem zit, helaas wordt er geframed door GL en PvdD. De argwaan komt 2 januari wel weer, als ik de beelden weer zie hoe het uit de klauwen is gelopen. De zorg om volgend jaar zie ik dan wel weer en stel dan wel bij of ik me zorgen moet maken of niet? Maar dat is gewoon voor volgend jaar. Meer kan ik er niet van maken, ook ik wordt Moedeloos van de discussie, zelfs me vakantie in Spanje was er door verziekt. En zeg ook eerlijk het laat me niet in de koude kleren zitten de ontwikkelingen. Maar krijg wel gauw het gevoel of het goed zit of niet.
1 ding weet ik wel, ik ga is een keer genieten van alles ook in december. En volgend jaar weer verder ermee, in alle rust naar december toe gaan, zonder me eigen is druk te maken, gewoon ook ik wordt moedeloos bij het woord verbod of corona of Bruls of wat voor reden dan ook. Volgend jaar mag ik me eigen weer kapot ergeren en begint het circus weer opnieuw en mag ik het gelieg van ze weer aanhoren en met lede ogen de beelden weer zien 1 januari. Ondanks dat het allemaal zo kansloos is van de 2 partijen, laat ze eerst maar is dat voorstel afmaken want het stemt me goed dat ze die niet mogen aanpassen. Ik wordt er gewoon krankzinnig van elke keer weer opnieuw proberen jaar in jaar uit om een verbod voor elkaar te krijgen, het is te idioot voor woorden en zo kansloos allemaal. Ik wil er niet eens over nadenken maak ik mezelf ook weer gek. Nogmaals voor nu genieten en volgend jaar zie ik dan wel weer.
Voor dit jaar maak ik me niet druk. Maar volgend jaar dat weet ik gewoon niet of ik me druk moet maken of niet, mijn gevoel zegt wel nee dat hoeft niet maar dat is gevoel dat GL en PvdD kansloos is. Maar draai net zo makkelijk om als ik het gevoel krijg, het gaat fout. Zie het volgend jaar wel weer.