Vertrouwen in de jaarwisseling?

Torrr

VWC lid
De laatste jaren hebben wij als vuurwerkliefhebbers veel tegenslagen gekent : twee jaarwisselingen die niet plaats konden vinden en veel shows op kermissen ed mochten niet worden geschoten.
Nu schijnt er toch weer een zonnetje aan de hemel, veel geplande shows op kermissen, 5 mei vieringen en koningsdag.
Hier door is mijn verwachtingspatroon voor komende jaarwisseling tot bijzonder hoog gestegen, hoe zit dat met jullie ?

Met die shows lijkt het idd weer de goede kant uit te gaan en daar kan ik mij ook op verheugen.

Maar het wetsvoorstel tot een verbod op consumenten vuurwerk door GL en PVDD moet eerst van tafel wil ik vertrouwen hebben in het vieren van een ouderwetse jaarwisseling..

Hier ook pas vertrouwen wanneer het er in december positief naar uit ziet. Ik ga in ieder geval voor die tijd al e.e.a. veiligstellen door enkele tripjes België.

Ik verheug mij op de shows die wel doorgaan (Nog niet alle organisatoren hebben er voldoende vertrouwen in, bijvoorbeeld Duitsland Kölner Lichter is afgelast, en Japantag is nog onzeker). Hoop dat de 2e kamer het gezond verstand gebruikt en gezien heeft wat het effect van een verbod is. En dat ik dus eindelijk mijn bestellingen uit 2020 te mogen ophalen. En dat wij met z'n allen weer ontspannen kunt stoken.

Ik vertrouw helemaal nergens op. Ik las toevallig van de week een stuk met die kuipers daar in schreven ze dat als we richting de winter gaan eventuele maatregelen weer terug kunnen komen. En vorig jaar hebben ze ons ook weer op het laatste moment de nek omgedraaid. Ik geloof het pas als ik in de winkel het vuurwerk aan het verkopen ben.

Dat er nu nog steeds geen duidelijkheid is is zorgwekkend, je zou maar een Nederlandse vuurwerkimporteur zijn en je business met zoveel onzekerheid moeten runnen, maar goed dit is misschien ook wel wat ze juist willen creëren.
Shops in Nederland openen nog niet en Duitsland kan je alleen kopen met KVK, ik geef ze geen ongelijk.
Opzich zou je zeggen, Corona is weg, niks meer aan de hand en zou het door moeten gaan. Maar mijn gevoel zegt dat ze wel weer wat gaan verzinnen om het te verbieden, je kan zoveel redenen bedenken ( die natuurlijk nergens op slaan).
Als je ziet met hoeveel macht de burgemeesters het hebben weten voorkomen dan is er ook dit jaar weer een grote mogelijkheid dat het verboden word, ze zijn werkelijk tot alles in staat.

Ik heb het al vaker gezegd, ze kunnen het verbieden maar stoppen gaat ze nooit lukken, dat hebben we afgelopen oud & nieuw bewezen.

Vertrouwen? Iig niet in onze overheid, dat is voorgoed voorbij. Na het idioot late verbod van vorig jaar vertrouw ik helemaal niets meer wat bij bestuurders, van welk niveau dan ook, vandaan komt. Als de pro vuurwerk partijen wat gedaan willen krijgen van GL of PVDD komt er gewoon weer een verbod, ze verzinnen wel wat. Hoop dat burgers dan ook weer de weg naar tóch vuurwerk hebben weten te vinden.

Ik denk dat het dit jaar wel goed komt. Mocht er toch een verbod komen dan maakt dat ook niets uit. Afgelopen oud en nieuw een show geschoten vanuit de achtertuin. Lekker alles op zijn gemak voorbereiden en na het lontje aansteken, lekker op het plein staan en samen met buurtbewoners genieten van een mooie show. Mocht er iets mis gaan dan blijft het in de tuin en hoef ik ook niet bang te zijn voor slachtoffers.

Maar het mooiste is toch als je zonder over je schouder te kijken, lekker kunt stoken

Ik heb er wel vertrouwen in dat het doorgaat, zelfs bijna een maandsalaris om gewed dat er geen verbod is einde van dit jaar:cool:

Nee, geen vertrouwen meer. Eind van het jaar zal er vast wel weer een Bruls of Klaver opstaan om er ook dit jaar weer een vuurwerkverbod doorheen te jagen.

En dat natuurlijk gewoon eind november of begin december aankondigen zodat ook de importeurs het laatste beetje vertrouwen verliezen of simpelweg failliet gaan.

Als ze het dit jaar niet op corona kunnen afschuiven dan zal klimaat/stikstof de reden zijn.

Als ik een vuurwerkhater zou zijn dan zou ik een CO2-/klimaattaks invoeren waardoor de handel niet meer rendabel is of vuurwerk simpelweg te duur wordt. Trouwens, een persoonlijk uitstootlimiet sluit ik ook niet uit.

Bovenstaande klinkt allemaal behoorlijk negatief. Hopelijk zit ik er helemaal naast :)

Ik weet dat het ook al eens benoemd is en dat in het verleden het niet is gebeurd, maar zullen ze als reden ook de oorlog en de vluchtelingen gaan noemen? Meneer Bruls zal namelijk alles uit de kast halen dus ook dit zullen ze vast gaan gebruiken.

co2 ja, tis gewoon lachwekkend. Zullen die bommen ook gerekend worden voor elk individu die er 1 afgooit.
milieu vriendelijke bommen zullen in de toekomst wel de geweldige oplossing zijn.

Waarschijnlijk subsidie erop als ze elektrisch geladen worden!!

Ik heb er zeker geen vertrouwen in dat we überhaupt nog normaal de jaarwisseling kunnen vieren.
Dat terzijde heb ik me 2 keer netjes aan de regels gehouden……gaat dit jaar zeker niet gebeuren.
Ik ga het vieren alsof het de laatste keer is en ja dat betekend vaker achterom kijken voor piet met de pet maar het zij zo……ik laat het me niet nog een x afpakken.

Ik heb alle vertrouwen. Niet in legaal stoken, dat is echt 50/50.
Maar wel alle vertrouwen dat ik ga genieten en er weer massaal wordt afgestoken, verbod of niet.

Ik heb alle vertrouwen. Niet in legaal stoken, dat is echt 50/50.
Maar wel alle vertrouwen dat ik ga genieten en er weer massaal wordt afgestoken, verbod of niet.

Als er iets is wat afgelopen jaarwisseling heeft laten zien, is dat Nederland helemaal niet zit te wachten op een vuurwerkverbod. Hier ging er meer vuurwerk de lucht in dan 2 jaar geleden toen het nog wel mocht. Ik kan niet wachten tot komende jaarwisseling, verbod of geen verbod, het wordt een feestje.
Vertrouwen in de overheid en of we legaal kunnen stoken moet ik nog zien.

Ik heb er weinig vertrouwen meer in. Het kabinet Kazan kan zo maar weer wat uit de hoge hoed toveren. Ik ben pas gerust als ik in Nederland met een steekwagen vol compounds aan het eind van het jaar de winkel weer uit kan lopen.

Back
Bovenaan