Versoepeling vuurwerkregels Nederland

mantronix zei:
Ander nieuws is dat we zeer waarschijnlijk rentengs mogen gaan verkopen:
100.000 klappers. De prijs zal komen te liggen op 125.- euro per stuk.
vin ik toch wel een betje te prijzig 125 euro voor iets wat waarschijnlijk egt niet top is :bonk: :bonk: maar dat is mijn mening

gegroet
the_Bulldog :bye:

Och, ik zie de winst ook absoluut niet op het vlak van de ritsen en rollen. Laat de "gewone klant" gerust die dure (tegenvallende) dingen kopen, samen met de veel-te-hoog geprijsde "vele-toeters-en-bellen"-cakes die nu op de markt gaan komen. Voor ons (freaks) wordt het straks alleen nog maar leuker, omdat het contrast met kritisch gekocht vuurwerk groot blijft.

Stiekem hoop ik dat onze regering nog op het idee komt om het gebruik van flashkruit in knallers beperkt toe te staan. Dan maakt een legale Chinese Rol tenminste nog enigszins kans van slagen. Ben alleen bang dat TNO dit nooit zal gaan adviseren, omdat men vooral kijkt naar het mogelijke letsel bij vekeerd gebruik en niet naar de kwaliteit voor de consument. Op dit punt worden wij collectief betutteld, al heb ik alle begrip voor de veiligheidsargumenten.

Ik denk dat potentiele kopers in december helemaal gek gemaakt zullen worden via reclames met de kreet dat "Nederland nu Belgisch vuurwerk mag verkopen". De fijne nuances, zoals wij die kennen, blijven uiteraard onderbelicht.

Zelf ben ik wel benieuwd naar de nieuwe serie cakes die op de markt zullen komen. Als deze, door gebruik van fanshapes en een goed tempo, kunnen bijdragen aan "mijn show" zal ik er zeker een paar kopen (als de prijs niet al te schandalig uitvalt). Verder ben ik heel erg benieuwd hoe de industrie de verruiming op het gebied van de afzonderlijke knallers gaat oppakken. Ik ben best bereid iets meer te betalen voor een knaller die ECHT knalt ipv ploft of "fluft".
Zo denk ik dat een slof kanonslagen straks best 12 euro of meer kan gaan kosten. En als ze goed knallen dan is dat het ook wel waard, vind ik. Dan kunnen we weer ouderwets kanonslagenmatten gaan vlechten :D

Groetjes,
Cameo

Ga daar maar niet van uit
Mensen worden blij gemaakt met dooie mussen.

Overal hoor je van wacht maar af, maar ik kan nu al vertellen dat vele mensen teleurgesteld zullen gaan worden.

En het is wat je zegt, worden de producten te duur voor wat je krijgt, dan gaat men al helemaal liever naar Belgie of iets toe om betere producten tegen schappelijkere prijs te halen.

Original kan met 250 gram een 500 shots fluted sattelite maken dan zou iemand in nederland met 500 gram een 1000 shots fluitblok moeten kunnen maken :rolleyes:

Ik wil bij deze even een quote maken van iemand van Holland Shooter, deze heeft het over een nieuw knalartikel met beetje info en wat informatie over de decibellen. :wink:

Naam: Little General!
Kruit: SP
Verpakking: 5 stuks per pakje
Afmeting: 20x85mm

let op,vroeger mocht het geluid niet hoger komen dan 153 db.
Nu mag het geluid gemeten, tussen de 153 en 156 db zijn.
Nou zal je denken,ach 3 db,maar zo werkt het niet.
De meting wordt nu volgens een engelse manier gedaan waardoor het gemiddelde van meerdere metingen wordt genomen.
Daardoor zal er atijd een positief resultaat uit komen.
Eerder waren de zwaarste knallers ± 148 db om het risico van de test te mijden, nu dus ± 155 db!!

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat bij elke dB het geluid verdubbeld. Dan is een verschil van 5 dB erg veel.

Mantronix

Mattenfreak zei:
Ik wil bij deze even een quote maken van iemand van Holland Shooter, deze heeft het over een nieuw knalartikel met beetje info en wat informatie over de decibellen. :wink:

Een verdubbeling van het geluid treedt op bij een verhoging van 3db. Ook dan denk ik dat we wel wat leuks kunne verwachten.

155db in de toekomst - 148db van deze tijd = 7db verschil

Dan wordt toch 2,3x het geluid verdubbelt.
Had gelezen dat als je een 250w rms systeem hebt, en overschakelt op een 500w rms systeem je 3db meer zou produceren.

Maar stel we hebben nu 100w rms.
Nu gaan we 7db winnen, hij verdubbelt dus 2,3x (of heb ik dat mis?)
[eerste keer verdubbeling]100w --> 200w
[tweede keer verdubbeling]200w--> 400w
[resterende 1db]400w --> 520w

De overschakeling van een muziek installatie van 100w na eentje van 520w is toch een flinke stap.

(Hoop dat het een beetje duidelijk is uitgelegd.. :rolleyes: )

Bloody sky

49 Schots flowerbed (500 grams netto kruitvulling)

Groot waaiervormig flowerbed met 500 grams netto kruitvulling.
Schiet 49 zware kogels met felle knetterende rode staarten hoog de lucht in, waar ze met harde doffe knallen in een krachtige zee van knetteren en sprankelende sterren uiteen knallen.

Dit behoort tot de groep zwaar vuurwerk, dat tot op heden in Nederland altijd verboden is geweest. Door een aanpassing in de wet, ter voorkoming van illegale invoer van dit zware vuurwerk, kunnen wij U dit nu legaal aanbieden.

€ 59,50

even van site gehaald die ik nog kon.

Laatst bewerkt door een moderator:
Njah in principe lijkt me zoiets wel leuk. Nu kunnen ze potten maken waar meer met tempo gespeelt wordt, verschillende effecten zie je gelukkig nu ook al komen.
Laten we dan ook hopen dat de prijzen wat omlaag gaan.

Ochjah we zien wel, je koopt 3 potten van 15 euro en een ander koopt 1 pot van 45/50 euro. Denk als mensen zich dat beseffen ze wel verkocht gaan worden maar 3 potten staat leuker als 1 :p

Jupilerfreak zei:
Bloody sky

49 Schots flowerbed (500 grams netto kruitvulling)

Groot waaiervormig flowerbed met 500 grams netto kruitvulling.
Schiet 49 zware kogels met felle knetterende rode staarten hoog de lucht in, waar ze met harde doffe knallen in een krachtige zee van knetteren en sprankelende sterren uiteen knallen.

Dit behoort tot de groep zwaar vuurwerk, dat tot op heden in Nederland altijd verboden is geweest. Door een aanpassing in de wet, ter voorkoming van illegale invoer van dit zware vuurwerk, kunnen wij U dit nu legaal aanbieden.

€ 59,50

even van site gehaald die ik nog kon.

Zoiets is nog wel leuk om te proberen natuurlijk..
Als het daadwerkelijk 500gr is, dan praat je toch over 10/11gr per schot, en dat 7 tegelijk. En dat is, voor de mensen die 200gr fanshape's zijn gewend, erg indrukwekkend.
Ik wacht af

Over GBV vuurwerk wist mijn dealer niks te melden, hij had nog geen catalogus. Maar hij kon me wel verzekeren dat GBV(met de nadruk op pro-line) ook dit jaar kwam met 500grams potten.

Hij had zich de avond ervoor nog bedacht of hij de potten alleen op bestelling in voorraad zou nemen. Ook begon hij over de regeleling. Afgelopen jaar zou er voor de winkel gewogen zijn :frusty:

hij was wel erg benieuwd en zou rond september eind september de catalogus krijgen en dan zou ik wat horen.
Maar er is grote kans dat GBV dan inmiddels zelf wat dingen heeft vrijgegeven.

Het eerste beeldmateriaal stroomt al binnen en het ziet er allemaal spectaculair uit. Ik denk niet dat het allemaal groter word qua uitwerking, maar qua grote en prijs zal het zich allemaal "uitbreiden". Elk voordeel heeft zijn nadeel (uit de mond genomen van Johan Cruijf), daar geef ik hem groot gelijk in.

Op de website van Holland shooter staan de 500 grammers van Skyline.Je kan ze zelfs al bestellen.
http://www.hollandshooter.nl/shop/index.php

Criss Cross 65,00 euro
35 schots 500 gram.
28 shots magnesium tail up to titanium dragon eggs (realy bright).
7 shots finale magnasiumtail with crackling into burst with silver crackling.

Emotions 50,00 euro
70 schots 500 grams fan-shape.
10x7 shots various effects and colours

Never Ending 55,00 euro
97 schots 500 gram.
Powerfull mines in various colours set of this cake.
then followed by various effects like peony, stars, eggs,willows and chrisanthemum.
Finale with crackling rain Bombards

Amazing Sky show 75,00 euro
60 schots 485 gram.
comets with crackling,blink,willow, cracker, and different variaties.

Supreme 32,50 euro
36 schots 498 gram.
36 schots goldentail to gold broccade,
Silver blink into crackling.

Sky Dance 47,50 euro
25 schots 300 grams cake.
25 schots comets into multicolour Springflower with crackling

Jah zo'n potten moetje hebben 32,50 en dat voor een 500 grams(op 2 gram na:Supreme).
Niet erg veel effecten erin maar als ze de schoten leuk verdeeld hebben enzo dan kan dit echt een TOP pot zijn denk ik:cool:

Maarjah helaas weer moeilijk aan te komen voor mij..

Back
Bovenaan