[Verslag] Bezoek Wolff Vuurwerk 2024

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
Het eerste bezoek van het jaar was in april bij Wolff Vuurwerk, gelukkig weer wat vroeger in het jaar voor ons. Thomas en ik werden door Lucas uitgenodigd en terwijl de patat nog in aantocht was, keken wij de ogen al uit in de showroom waar veel nieuws te vinden was.

Seizoen 2023-2024
Wederom was de verkoop van vuurwerk een groot succes voor Wolff Vuurwerk, de meeste bunkers gingen schoon leeg en konden weer eens goed aangeveegd worden. We zagen in december natuurlijk ook al wat beelden die Lucas had gedeeld, want zelfs tijdens de verkoopdagen werden er container met nieuw vuurwerk gelost. Vuurwerk dat bedoeld was voor het nieuwe seizoen, maar ook daarvan werd alsnog wat uitgeleverd zodat winkeliers weer wat extra konden verkopen.

Seizoen 2024-2025
Al snel gingen we over tot de informatie over het nieuwe seizoen, want Lucas was net terug was uit China waar hij o.a. met Jeroen naar de nieuwe productie is gaan kijken. In China is de druk op de binnenlandse markt hoog, de laatste jaren is de vraag naar vuurwerk daar enorm gestegen. Een uitdaging voor buitenlandse importeurs, nabestellingen zijn al vrijwel onmogelijk voor dit seizoen.
In mei keerden ze nog terug naar China om het assortiment voor 2025 al voor een deel te bestellen. Weinig kans meer dat er nog extra nieuwe items voor 2024 bij komen, wellicht nog wat kleine items extra.

Terug naar de verwachting voor dit jaar. Lucas wist te melden dat de compounds wat meer blijven zoals het al is, voor dit jaar is er juist meer focus op kleinere cakes en sets van cakes. Na evaluatie met winkeliers en consumenten is daar duidelijk meer vraag naar en het past goed binnen de uitbreiding van het Wolff assortiment.
De collectie is al geheel bekend, diverse winkeliers zijn recent bezocht of worden binnenkort nog ingelicht over al het nieuws. Daarna zullen ook wij de informatie ontvangen en online kunnne plaatsen voor jullie.

We liepen eigenlijk de showroom door om per merk uit te lichten wat er gaat veranderen, we sommen dit even praktisch op.
  • De Superdealz collectie was helemaal uitverkocht en daar zal fors op worden ingezet dit jaar. Ze breiden hier uit met een 3x 15 schots assortiment, een set van 2 cakes met 24 en 13 schoten tegen scherpe prijzen.
  • RTFM is een lijn met cakes, ook in het lage prijssegment zullen ze veel uitbreidingen brengen van losse cakes en sets van 2 cakes en nog een set van 5 cakes, die laatste zijn op basis van de Oberon.
  • Familievuurwerk krijgt een nieuwe look op basis van het ontwerp van de Familie Juweel en zal als lijn blijven.
  • Er komt een nieuw pakket, de Pyro Blast Pack, een groot vierkant pakket gevuld met fonteinen en cakes.
  • De Poema Collection krijgt een mooi nieuw item, de Springwind, een W-shape bak met 108 schoten aan mixed effecten, de film zag er veelbelovend uit.
  • Er is een nieuw Duits georiënteerd lijntje, gemaakt van omlabelingen voor de winkels aan de grens, dit gaat Der Hammer heten.
  • In de Kings Collection komt er een set cakes bij, 4 stuks 25mm cakes. Het zal de Emperor Box gaan heten en is op basis van de Doomsday cakes.
  • De Legacy Brand gaat alweer wat wijzigen, de Firebender en Pyro Bliss gaan eruit op basis van kwaliteit en afkeur. Hiervoor komen twee nieuwe items in de plaats, de Instinct en de Grandizer, die laatste is een kleinere Jackhammer variant en ook daarvan was de film indrukwekkend.
  • Wolff Selection en High End Pyro worden in alle kranten gevoerd; hierbij komen twee kleinere boxjes van 72 schoten en 144 schoten op basis van de Pyro League.
En tot slot nog een leuke vermelding dat ze bezig zijn met nieuwe Red Lantern waaronder een écht nostalgisch sierpakket met hele oude labels als een flashing wheel, Green Bamboo, Cloud Dragon, Santa Claus vulkaan etc., een echt liefhebbers dingetje.

Binnenkort gaan we weer kort langs voor een bezoek aan de nieuwe showroom en kunnen we nog wat extra foto's verwachten.

Nieuwe lijnen in 2024
Los van alle uitbreidingen komen er ook nog 2 geheel nieuwe lijnen in het assortiment, de volledige informatie moeten we nog even voor ons houden tot alle winkeliers dit ook hebben ontvangen. Het gaat hier in totaal over nog eens 40 tot 50 extra producten.
Eén van die lijnen, Blue Hawk, stond ook al uitgestald in de showroom met een grote variatie aan labels, de producten zijn wel gewoon omlabelingen uit de Wolff collectie. De andere lijn zal pas over enkele weken worden aangekondigd.

Vragen van leden:
Is het mogelijk om de Sniper weer in het assortiment op te nemen, ik weet zeker dat jullie heel veel liefhebbers ontzettend blij gaan maken.
Als we die tegenkomen, is dat zeker een optie om serieus te bekijken.

Een suggestie: kunnen jullie niet zoals vanouds een demo organiseren? Of in ieder geval productie schieten bij binnenkomst en als video delen?
Er komt geen demo dit jaar, maar Wolff kijkt ook naar wederom betere films van de producten, deels door deze zelf in China op te nemen met zekerheid van productiemateriaal.

Kunnen jullie The Scream opnieuw gaan produceren? Echt een topper!
Helaas niet...

Tot slot: 1 van mijn aangeschafte King Crackling's kwa helaas niet verder dan schot 15. Tot mijn verbazing dat er ook geen reservelont op en zat er niets anders op dan onderdompelen en weggooien. Waarom zit er anno 2023 geen reservelont op zo'n (grote) cake?
Erg vervelend als iets niet werkt zoals het zou moeten, je kunt met vuurwerk echter altijd terug naar de verkopende winkelier die het zal vergoeden.

Is een openingsactie bij Vuurwerkland een optie? Het levert collega importeurs elk jaar een stoot extra publiciteit en positieve reclame op hier :D
Er staat momenteel geen actie op de planning.

Maar hij kan natuurlijk niet uitblijven: bij AVP zei Lucas dat de Full Assault voor €75 niet zou kunnen. Outlet heeft ‘em echter voor deze prijs in een actie gegooid. Ik ben heel benieuwd naar jullie reactie :wink:
Dit klopt, als iedereen wat wilt verdienen aan het vuurwerk dan kan een prijs van 75 euro eigenlijk niet uit, uiteraard kan een winkelier er in een specifieke actie anders voor kiezen.

Zou de cruel traction weer terug kunnen komen in het assortiment?
Nee, die zal niet meer terugkomen, maar er komt genoeg anders moois.

Wij bedanken Wolff Vuurwerk en met name Lucas voor een gastvrij ontvangst en een leuke avond vol info!

Mooi om weer wat te horen van Wolff. Mijn interesse gaat vooralsnog uit naar het nostalgische sierpakket. Ik hoop dat Wolff de nostalgische look & feel weet te behouden, want dan gaan de harten van menig liefhebber gegarandeerd sneller kloppen. De Grandizer: een kleinere versie van de Jackhammer, klinkt toch ook wel interessant. Ik kijk dan ook alvast uit naar de beelden daarvan.

Bedankt voor het bezoek en verslag.
Wolff heeft overwegend mooie producten en gaan naar mijn gevoel hier prima mee door.

Mooi om weer wat te horen van Wolff. Mijn interesse gaat vooralsnog uit naar het nostalgische sierpakket. Ik hoop dat Wolff de nostalgische look & feel weet te behouden, want dan gaan de harten van menig liefhebber gegarandeerd sneller kloppen. De Grandizer: een kleinere versie van de Jackhammer, klinkt toch ook wel interessant. Ik kijk dan ook alvast uit naar de beelden daarvan.
De Grandizer is wat ons betreft de mooiste nieuwkomer van Wolff dit jaar! Prachtig ding!

Leuk en interessant verslag.

Wel Bijzonder dat Wolff aanraadt om een product wat niet helemaal af is gegaan, om dat mee terug te nemen naar de winkelier (ipv gewoon aan alle cakes een reservelont te maken).

Goed om te lezen dat er ook focus is op kleinere producten. Met een beperkt budget wil je ook kunnen stoken, die compounds zijn leuk maar ik wil niet na 15 min weer binnen staan. Hele avond stoken

Al ontzettend lang fan van Wolff. Ik heb het ook ieder jaar zeer goed vertegenwoordigd in mijn collectie. Benieuwd naar de nieuwe producten en er gaat ook zeker weer een klein bultje bekend materiaal besteld worden.

Ik ben van af het begin al fan van wolff het verbaast me ieder jaar weer met wat voor mooie producten ze komen en ook dit jaar ontbreekt wolff niet in mijn collectie

Beetje summier verslag qua antwoorden. Hoe AVP het doet is toch veel leuker om te zien
Het verslag hier is vooral ter informatie en zo'n video van AVP is vooral ter vermaak. Je moet er toch niet aan denken dat er hier een verslag staat waar je een half uur of langer over doet om te lezen? ;)

Back
Bovenaan