Ik had afgelopen jaarwisseling veel Wolff producten en niet voor niks; jullie hebben prachtig vuurwerk en constante kwaliteit.
De Jackhammer bijvoorbeeld; nu de pauzes eruit zijn echt een compound van heb ik jou daar.
Toch ergerde ik mij aan een paar nieuwe producten i.c.m. de verkoopfilmpjes:
.De Supremo was ik niet direct laaiend enthousiast, maar soms moet je gewoon wat nieuwe producten "gokken". Zo heb ik de proef op de som genomen en de Supremo uitgezocht.
Ik merkte toch wel erg veel verschil op tussen de video in de webshop en het daadwerkelijke product; had ik een maandochtend exemplaar of herkennen jullie de afwijking?
* er zit veel meer "dik" goud in dan koper kleurig goud en het dwarrelt niet(o.a. cake 1)
* finale salvo cake 1 is in de video schot na schot crackling en productie all-at-once
* dan in cake 2 zijn de palms met roze en oranje sterren helaas vervangen voor palms met rode en groene sterren, dat vond ik nog het meest teleurstellend want dat is gewoon het meest goedkope effect wat er zo ongeveer bestaat. Sowieso gaat het in cake 2 ergens "mank" want de verkoopvideo is uitsluitend palms met roze/oranje tips waar de productie versie nog weer afwisselt met goud/blauwe effecten. Als laatste was de crackling tegen het einde van cake 3 veel minder intens dat de verkoop video.
3: Bij de Under Construction miste ik de echt typerende blauwe en rode sterren in de eerste cake zoals in de productie video. Is dat jullie ook opgevallen dat dit meer een "standaard" blinkerboeket was geworden met hier en daar een blauwe ster en wat rood oplichtende?
In cake 2 miste ik de geel/goud/blauwe combinatie. Dit was meer een palm achtig effect geworden.
In de waaier cake 3 mist dat weer dat "snow" effect in het waaier slot salvo. (1:27 in mijn video en 1:22 in de Vuurwerkland video)
Cake 4 daarna is gewoon heel wat anders dan de verkoop video. (tussen 1:30 en einde in mijn video en tussen 1:25 en einde in de Vuurwerkland video)
Maar ook "Unbeatable" was toch net wat anders;
eerste salvo is compleet ander effect;
Goud naar rode tips v.s. goud boeket met rode sterren rondom.
tweede salvo is knetter/crackling op de Vuurwerkland video en in de praktijk "snow / floss"
dan komt er een salvo keurig overeen
vierde salvo is dan weer geen snow/floss maar knetter
Was vooral benieuwd of jullie het herkennen, zo niet er eventueel wat mee kunnen want het zijn toch vooral niche effecten die stilzwijgend vervangen zijn voor goedkopere opties waardoor ik een Supremo en Under Construction bijv. had laten staan.
Verder nog wat vragen:
1.Zit de Jackhammer 6540 in 2024 weer in het assortiment?
2: Kan cake 3 van de Sky Surfer 6736 los geproduceerd worden? Wat een uniek en gaaf ding was dat.
(die op 1:00m). En kan er iets geproduceerd worden met de spinners uit cake 1, kleine compound of cake?
3.Zit Disturbed 1474 in 2024 weer in het assortiment en kunnen we meer van dit soort 30 mm cakes verwachten (ik hoop het wel)?
4: kunnen er meer i-shape 30 en 25 mm compounds op de markt gebracht worden zoals Full Assault, Break Out en Unbeatable? Bijv. een compleet i-shape blok met cake 1 van Jackhammer?
5: kunnen jullie weer een echte kleuren cake en / of compound op de markt brengen zoals destijds de 1559 Color Strike (dus zonder palms-goud-crackling etc.)
Tot slot: 1 van mijn aangeschafte King Crackling's kwa helaas niet verder dan schot 15. Tot mijn verbazing dat er ook geen reservelont op en zat er niets anders op dan onderdompelen en weggooien. Waarom zit er anno 2023 geen reservelont op zo'n (grote) cake?