[Verslag] Bezoek aan Funke NL 17-06-2020

Djaimy

VWC Moderator
Forumleiding
17 juni 2020 - voor het verslag verwijzen we jullie door naar het verslag van Lesli Vuurwerk. Klik hier om dat verslag te lezen!

Wat daar niet in staat, is dat wij ook naar Best waren afgereisd om Funke NL de trofee te overhandigen voor de beste F3 singleshot van 2019! De eerste en voorlopig laatste prijs in deze categorie valt daarmee ten deel aan de importeur die in dat jaar ook pas de Nederlandse markt betrad. Uniek! Hieronder vind je de beelden van de overhandiging.

P1020418.JPG

Vragen van de leden
Een aantal producten zijn al beantwoord in het topic door Funke zelf. Hieronder zullen de overige vragen worden beantwoord!

Ik heb maar een vragen is het mogelijk dat jullie in de funke lijn yygdrasil kunnen doen , nl versie

Nee, de Yggdrasil staat niet op de planning voor Funke Nederland.

lesli/zena woordvoerder had aangegeven bij een interview met pyrotoro dat we dit jaar van luypaers meerdere pijlenpakketten en compound boxen konden verwachten. Helaas hebben we ze dit jaar niet op de markt gezien. waren deze producten afgekeurd of nooit de productie behaald?

Kunnen we voor 2020-2021 nieuwe pijlenpakketten en singleshots van luypaers en funke verwachten?
Maximaal gevulde bolpijlen ter vervanging van de f3 singleshots?

Zijn er vanuit Funke plannen om in de nabije toekomst te investeren in verbeterd apparatuur voor productie van fonteinen en kunnen we een vergroot assortiment fonteinen hiervan verwachten? (heb begrepen van funke dat ze niet de juiste apparatuur/techniek hebben voor het maken van gewenste fonteinen)

Zijn er plannen om de beperkte leveringen van funke/luypaers producten in de toekomst te verbeteren? Hoe kijken jullie hiertegen aan en wat zijn de toekomstvisie/doelen hiervan als groot distributeur/importeur.

1. Helaas zal er door het verbod geen single shots of vuurpijlen komen.
2. Binnen Funke komt er een uitbreiding van het assortiment waaronder ook fonteinen zullen vallen.
3. Wij streven er naar om de levering zo goed mogelijk te laten verlopen. Echter gelden er voor het Funke label strenge kwaliteitseisen, waardoor een product pas daadwerkelijk wordt geïmporteerd na veelvuldig testen. De definitieve versie zal daardoor later in het jaar besteld worden met als gevolg dat de levering later plaatsvind dan de overige artikelen. Wij hopen uiteraard dat dit ruim voor de verkoopdagen het geval zal zijn.

Kunnen jullie geen duo shot maken? 2 Ball Pythons of Kometenbomben aan elkaar geplakt?:p

Door het verbod op singleshots zal er helaas geen uitbreiding komen binnen deze assortimentsgroep.

Mocht er in Nederland dit jaar een verbod komen op vuurpijlen, komen de Goldfunken, in ieder geval de restvoorraden, dan in het BE assortiment ?

Daar gaat Zena België over.

Komt er dit jaar meer kleine Funke producten ( F1 of F2 ) bij jullie in het assortiment?

Ja, er komt een uitbreiding van Funke vuurwerk waar ook kleine producten bij zullen zitten.

Is het nou Funke of Fünke?

Het is Funke, spreek uit als Foenke.

There were rumours that Funke would leave Lesli, and change it for another importer to partner with, are these rumours true? And is Funke going to be cheaper and easier to get in the Netherlands?

Er waren geruchten dat Funke Lesli ging verlaten, en in ging ruilen voor een andere importeur om mee samen te werken, zijn deze geruchten waar? En wordt Funke goedkoper en beter te krijgen in Nederland?

De vragen zijn zowel in Engels als NL gesteld, zodat de vragen voor Mr. Funke duidelijk zijn, mijn Duits is echter niet goed genoeg om het meteen in het Duits te stellen.

Nee, deze geruchten zijn niet waar. Lesli heeft een contract waardoor het Funke NL voorlopig nog zal blijven distribueren.

Kunnen we uitbreiding verwachten van klein siervuurwerk? Zoals grondbloemen, meer fonteinen wat mij betreft en ander leuk klein spul?

Ja, er komt een uitbreiding in het assortiment van Funke waar ook klein vuurwerk toebehoort.

Funke (Duitsland) maar ook Nederland heeft ons de afgelopen jaren verrast met mooie old school vuurwerk artikelen.
Bijvoorbeeld de cuckoo fontein, de old school knallers, een zeven klappers en ik kan zo wel even door gaan.

Is er een kans/mogelijkheid dat Funke de old school Star Ball Contribution op de markt gaat brengen?
Omdat Nederland de hysterische vuurwerk regels heeft, zal het waarschijnlijk wel Duitsland worden.
Maar ik ben gewoon nieuwsgierig, lees ik heb hoop.

En iets met parachuutjes.

De Star Ball Contribution staat niet op de planning om geproduceerd te worden.

Afgelopen jaarwisseling voor het eerst in aanraking gekomen met Fünke (waaronder ook Luypaers NL).
Enorm genoten van het kleine spul, zoals de Bengalfeuer Mix en Cuckoo Cuckoo fonteinen. Zoals het ernaar uitziet gaan er flink wat productcategorieën verdwijnen dit jaar. Er ontstaat een flink gat en Fünke heeft de afgelopen jaren laten zien ook uit te blinken in het kleine spul. Waar we allen dus graag meer van zien.

1. Kunnen de Geysir Kaliber A en C ook aan de Fünke NL collectie worden toegevoegd? Want dit MOET dit jaar ook gewoon in NL te koop zijn. Wat een kwaliteit! De crackling uitstoot van de Geysir Kaliber C, lijkt op onderstaande film nog groter en intenser dan bijvoorbeeld een big ball.

2. Een aantal forumleden hebben vorig jaar kennis gemaakt met Argento. Ik ken het alleen van de films, maar wat ziet dat er geweldig uit. Er komen een hoop vernieuwende effecten(combinaties) voorbij. Kan Argento dit jaar ook, wellicht met een iets kleinere collectie, ook in Nederland worden aangeboden? Lijkt me echt een welkome toevoeging.

3. De Tornado Wirbels behoren tot de categorie stijgtollen en hebben een NEC van 10,5 gram per stuk. In NL mag een stijgtol helaas maar 5 gram bevatten. Is het mogelijk om wellicht een iets kleinere Tornado Wirbel te maken met een maximale kruitinhoud van 5 gram en dus legaal in NL?

1. Deze staan voor komend seizoen niet op de planning voor Nederland.
2. Argento staat los van Funke NL. Wij hebben daar dan ook geen invloed op of het in Nederland beschikbaar zal komen.
3. De Tornado Whirbel staat voor komend seizoen niet op de planning voor Nederland.

- Will there be more cakeboxes ( compounds or cake boxes whose cakes you still have to loop through, so no loose cakes ) this year and will there now also be more variation in shapes? So more boxes with Z or Fanshape or a variety in which? Not necessarily on the Dutch market, but also for the German / Polish / Belgian market.

- Are the Kometenbombe 1 and 2 getting more flash and a better burst now that they are being produced for the Polish market? Since the Netherlands had an adapted category F3 for singleshots with a limitation on the number of grams of flash.

- You said earlier on the forum that we could buy our stuff in Belgium and Germany, which we lack in the Netherlands in terms of articles and categories. Do you already have an indication of articles that you are developing for Germany and Belgium that may be of interest to us?

Voor Nederland staat er een uitbreiding in het assortiment op de planning, waaronder ook multi shape cakeboxen.

uhm..kan ook dat ik in een 1 april grap trap....

De old school knallers gaan niet meer geproduceerd worden?

https://shop.roeder-feuerwerk.de/fe...-wie-wir-doch-funke-boeller-geniessen-koennen

Nee, klopt.

Will the following cakes come this year?

Vivaldi
Supernaut
Elegant night

De Vivaldi staat op de planning om dit jaar ook naar Nederland te komen. De andere twee boxen helaas niet.

Is het mogelijk dat jullie een cake (of box) maken, met de effecten van de Komtenbomben/ball pythons ?
wel binnen de NLse regeltjes natuurlijk ;)

Helaas is dat niet mogelijk.

Goede vraag, hoe ziet funke de toekomst in Nederland op de vuurwerkmarkt ?

Ondanks een lastig jaar gaan we flink knallen met Funke, en hopelijk de komende jaren.

Wij bedanken Funke NL voor de mogelijkheid hen te bezoeken tijdens het corona tijdperk. We kijken uit naar een volgend bezoek!

Oh ja, of ze blij waren met de trofee? Kijk en oordeel zelf!

P1020422.JPG

Djaimy allereerst bedankt voor dit verslag!!! Mooi om te zien dat jullie hier iedere keer veel tijd en energie instoppen.

Nu over het gesprek met Zena uuhh Lesli uuhh Foenke, he die vervelende spraakverwarring.

Buiten een hoop nee, kan niet, gaat niet en wil niet vallen me 2 dingen op.
Allereerst spreekt de beste man zich aardig tegen, er komen geen geysir kaliber c op de markt maar deze staan wel als nieuw product 2020.

En de Vivaldi die eventueel als nieuw product naar NL komt, dat lijkt me zeer positief.

Djaimy allereerst bedankt voor dit verslag!!! Mooi om te zien dat jullie hier iedere keer veel tijd en energie instoppen.

Nu over het gesprek met Zena uuhh Lesli uuhh Foenke, he die vervelende spraakverwarring.

Buiten een hoop nee, kan niet, gaat niet en wil niet vallen me 2 dingen op.
Allereerst spreekt de beste man zich aardig tegen, er komen geen geysir kaliber c op de markt maar deze staan wel als nieuw product 2020.

En de Vivaldi die eventueel als nieuw product naar NL komt, dat lijkt me zeer positief.

Geen dank Jakhal, als liefhebber is het zeker geen straf om tijd te moeten stoppen in de mooiste hobby!

Wat betreft het ''nee, kan niet'' etc. Een hoop leden vragen om producten voor de buitenlandse markt te produceren voor de Nederlandse markt. In veel gevallen is dit niet mogelijk in verband met onze wetgeving, dat klinkt dan wellicht als ''Funke NL wilt niks'', maar het is vaker een kwestie van het ontbreken van de mogelijkheden.

Wat betreft de Geysir Kaliber C, ik zie inderdaad dat daar in het voorjaar een topic voor is geopend binnen Funke NL. Ik ga gelijk navragen hoe dit zit!

Bedankt voor het verslag Djaimy!

Maar dit is een gesprek geweest met Lesli en niet met iemand van Funke? Jammer, ik hoopte op een gesprek met Malte van Funke, al dan niet via een videostreaming of wat dan ook. Nu is het gewoon een Lesli verslag over Funke.

Laatst bewerkt:

Maar dit is een gesprek geweest met Lesli en niet met iemand van Funke? Jammer, ik hoopte op een gesprek met Malte van Funke, al dan niet via een videostreaming of wat dan ook. Nu is het gewoon een Lesli verslag over Funke.

Vergeet niet dat Lesli alle verzorgt rondom Funke en ook zorgt voor de distributie e.d. Malte ontwikkeld het vuurwerk en heeft hierover afspraken lopen met Lesli. Hopelijk spreken we in de toekomst ook nog eens met Malte zelf. Dat zouden wij iig supertof vinden!

Verder een leuk verslag met antwoord op alle vragen die jullie hebben gesteld en tof dat vivaldi naar NL komt!

Vergeet niet dat Lesli alle verzorgt rondom Funke en ook zorgt voor de distributie e.d. Malte ontwikkeld het vuurwerk en heeft hierover afspraken lopen met Lesli. Hopelijk spreken we in de toekomst ook nog eens met Malte zelf. Dat zouden wij iig supertof vinden!

Verder een leuk verslag met antwoord op alle vragen die jullie hebben gesteld en tof dat vivaldi naar NL komt!

Ja wel maar ik denk dat als 'we' dat wisten dat er andere vragen werden gesteld dan wanneer je denkt dat je de gene spreekt die de productie ideëen uitvoerd. Alsnog weten ze bij Lesli genoeg over Funke NL dus het maakt verder niet uit maar het was meer een teleurstelling , ik hoopte echt op een gesprek met Malte.

Dit gesprek vond inderdaad plaats bij Lesli Vuurwerk. Een gesprek met Malte van Funke zou zeker tot de mogelijkheden behoren, echter doet het niets af aan de informatieverschaffing die nu is gedeeld. Lesli Vuurwerk distribueert alle artikelen en heeft daarover intensief contact met Malte met betrekking tot productontwikkeling. De antwoorden die uit Lesli komen zouden precies hetzelfde zijn als van Malte/Funke. Ik snap dat er dan wellicht wat meer ''uitgebreidere'' antwoorden komen, maar de strekking is en blijft hetzelfde.

Wel gaan we zeker voordragen om eens te kijken hoe we dit tóch kunnen realiseren als jullie dat graag willen. Word (wellicht) vervolgt!

Kan 1 van jullie niet een x mee in de toekomst met meneer Foenke bij hun kwaliteitscontrole en assortiment selectie.
Dat zou nog is een leuke verslag wezen hoe dat gaat (of van andere importeur, magnum?) :p

Leuk verslag. Benieuwd naar de nieuwe producten!

Nou vindt maar waardeloos, zo mooi merk en heel beperkt toegang tot vuurwerk Nederland,
dit kan niet en dat kan allemaal niet, gewoon schande allemaal , Belgie kan Duitsland kan Maar vernederland nee kan niet, geen beroemde funke boxen geen goede pijlen geen old skool knallers wat we al jaren op zaten te wachten snipper effect grijslont ja 1 jaar door katan dan, dat was het ook, geen singel shots beperkt in klein spul is ook allemaal te gevaarlijk :no: snap niet wat je dan nog te zoeken hebt dan in Nederland :shocked: worden weer blij gemaakt met een dode mus yes Funke in Nederland en dan een dikke afgang wat je hier kunt krijgen:thumbsdown::bonk: jammer hoor

Nou vindt maar waardeloos, zo mooi merk en heel beperkt toegang tot vuurwerk Nederland,
dit kan niet en dat kan allemaal niet, gewoon schande allemaal , Belgie kan Duitsland kan Maar vernederland nee kan niet, geen beroemde funke boxen geen goede pijlen geen old skool knallers wat we al jaren op zaten te wachten snipper effect grijslont ja 1 jaar door katan dan, dat was het ook, geen singel shots beperkt in klein spul is ook allemaal te gevaarlijk :no: snap niet wat je dan nog te zoeken hebt dan in Nederland :shocked: worden weer blij gemaakt met een dode mus yes Funke in Nederland en dan een dikke afgang wat je hier kunt krijgen:thumbsdown::bonk: jammer hoor

Dit is toch al vanaf dag 1 dat Funke naar NL kwam bekend? Meteen is gezegd dat Funke NL een ander assortiment zou zijn en blijven en Malte van Funke heeft zelf in het Funke-topic ook al meerdere keren uitgelegd dat niet alles naar NL kan en mag komen. Maaruh... je kunt je altijd nog laten naturaliseren tot Duitser... :p:wink:

Ik vind de Funke producten ( beoordeeld op film ) eigenlijk super goed hoor. Enige wat je mist is de net wat hardere burst. Maar bijvoorbeeld de 19sh crackling cake is echt super dik, de Azul is ook prachtig. Ik vind het alsnog een verrijking op onze markt :)

Je vloekt ziezo als je tegen Funke ingaat of commentaar hebt op zijn creaties. Je kunt al zijn producten niet vergelijken met andere importeurs. Los van dat heeft hij zijn uiterste best gedaan om ons liefhebbers het gene terug te brengen wat in vuurwerkwereld hoort. Vele importeurs kunnen van hem leren. Maar vele importeurs zien alleen geld ipv de liefhebberij.

Marketing is marketing maar ik heb een hekel aan mensen die met een big smile praten over dingen waar ze de ballen verstand van hebben of interesse. Ik spendeer liever centen aan een Funke box 1,80 per schot ( als voorbeeld ) dan aan een andere box die vollop bezig is met reclames en zogenaamd interessante filmpjes/hypes van youtube etc. Mijn geld gaat 100% naar de goede wil.

Bedankt voor het verslag. Weer erg benieuwd waar Funke NL dit jaar mee gaat komen. Vorig jaar alleen wat klein spul van Funke gehad en dit is erg goed bevallen, dus smaakt zeker naar meer. Hopen dat de nieuwe artikelen dit jaar wat eerder bekend worden gemaakt. Dat de Vivaldi mogelijk naar NL komt is mooi nieuws, onlangs al wat foto's van de doos gezien en aangezien Funke de effecten van een product ook afbeeld op de verpakking, zag dit er alvast erg interessant uit. Wel flink balen van de Geysir kal. C, ondanks de eerdere berichtgeving. Had me hier echt al enorm op verheugd, prachtig stukje kwalitatief vuurwerk. Er zal vast nog genoeg ander mooi spul komen en ik kijk er alvast naar uit.

Mooi hé, en dan te bedenken dat Funke hun uitwerkingen van een box op hun omdoos verwerkt. Ik heb last van bijzondere gevoelens alleen al bij het bekijken van de doos. Ik zie scala, polypen, groene blink met multicolor dahlia zo lijkt het, tails enz enz.

Herr Funke bring us the Vivaldi en let us enjoy it!!!!

Plaatjes uit het andere topic van de Vivaldi, ben heel erg benieuwd! :yes::droolthum
attachment.php

attachment.php

attachment.php

Back
Bovenaan