Verkoop en afsteken van vuurwerk definitief beperkt

wat een *** zooi.

hebben ze het eindelijk voor elkaar die groen linkse.

Het is jammer dat er van de winkels uit niet meer tegengas is gegeven. het lijkt net of ze het maar hebben laten gebeuren. er word al jaren gepraat over een verbod en van de winkels en vuurwerkbedrijven hoor je niets.

Als het de regel door gaat dan houd ik mij daar aan.Maar dan stook ik ook 18:00 tot 02:00 en stop voor niemand.Dan moeten de genen die de hond uitlaten of ff een rondje willen lopen ook maar eens rekening houden met ons.

ik vind het ook jammer voor de jongste generatie die altijd met klein vuurwerk overdag de grootste lol hebben. die kunnen groot siervuurwerk vaak nog niet betalen en moeten dan savonds pas een pakje rotjes opstoken.

voor mij maakt het niet zo uit. Ik heb de laatste jaren vaak alleen maar siervuurwerk en gooide overdag af en toe wat vuurwerk naar buiten,maar geen uren meer achter elkaar.

Ik hoop dat er vanuit fora zoals deze en verschillende groepen een actie komt dat iedereen om 10:00 alsnog met projecten komt. Ik heb haast de nijging om juist dingen te gaan slopen met vuurwerk. Dit is een beslissing zonder succes , dat is 1 ding wat zeker is.
31-12-14 om 10:00 sta ik gewoon als 20 jaar lang , als een traditie te stoken!

Ook wij gaan hier gewoon lekker om 10 uur beginnen. Het wordt in Nederland steeds gekker met al die regeltjes. Een beetje structuur is goed, maar het houd een keer op...

ik voel me niet aangesproken door dit politiek besluit,
want ik sloop niks en bezorg geen overlast.
dus deze meneer gaat gewoon vanaf 10 uur aan het stoken!
ze kunnen me de pijp opblazen in den haag.
ik laat NIET mn hobby afpakken waar ik 364 dagen per jaar naar uitkijk,
en waar ik ECHT veel plezier aan beleef aan die ene dag!
denken die mafklappers nou echt dat mensen zich er aan gaan houden?
er zal alleen maar meer rotzooi komen.
denk aan vechten met de politie als iemand van een groepje een boete krijgt en/of mee wordt genomen als diegene smiddags wat afsteekt.
en zo zijn er tig van voorbeelden waarom dit besluit uit de hand gaat lopen.
kvind het super ***, maar ik ga me er niet aan houden.
dan maar een eventuele boete voor vroegtijdig afsteken.
fuck all!

En wat gebeurt er nu met het traditionele carbidschietrn in sommige gemeentes? Totaal verbieden?of gew door laten gaan?dit zorgt voor enorme knallen.dus vraag het me af!!!!

carbid valt niet onder vuurwerk las ik op fpm.
wat ik ook op fpm las net, is dat de 1e en 2e kamer nog niet eens gestemt hebben...
ik snap er nu geen hol meer van:s

carbid valt niet onder vuurwerk las ik op fpm.
wat ik ook op fpm las net, is dat de 1e en 2e kamer nog niet eens gestemt hebben...
ik snap er nu geen hol meer van:s

Inderdaad, lees ff stukje in deze link : http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/wetswijziging/beperking-verkoop-vuurwerk
Hierin staat met grote letters: Let op: De ingangsdatum van deze (wets)wijziging is nog niet definitief. Inwerkingtreding is afhankelijk van goedkeuring door de Tweede en Eerste Kamer of afkondiging van de Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB) of ministeriële regeling én publicatie in het Staatsblad of de Staatscourant.

Dus met andere woorden het is nog steeds een voorstel en de wijziging is nog niet definitief!

Klinkt hard wat ik zeg...
Maar overdag stoken is toch illegaal. .. ik ga dus voor
EXTRA zwaar vuurwerk.
En ik ga me nu zeker niet inhouden.. voor nix of niemand niet.
Wordt ut een prullenbak das jammer dan.
Kunnen velen hier boos op me worden maar das jammer dan.
De regering steekt fckng met een mes in me hart!!
Dus jammer dan.. het einde is toch al in zicht.
Ze moeten van goede huizen komen om mij tegen te houden.

Gozer.. serieus ! Hier moet je boven staan.. gewoon dubbel zoveel stoken vanaf 18:00.
Slopen dit jaar lost toch niks op man !

Geld ook voor de rest van jullie aankomende slopers. Hypocriet ben je ! BAH !

Gozer.. serieus ! Hier moet je boven staan.. gewoon dubbel zoveel stoken vanaf 18:00.

Kapot schamen moet je je als je zo gaat gedragen als een kind die ze zin niet krijgt.. of stook en sloop niks dan die ochtend ! Als iedereen gaat slopen is het , het jaar daarop vanaf 22:00 !

Blinde Vinken !

Mijn hobby is nu in één klap volledig VERNEUKT *** Den Haag, *** regering, *** land!!
Ben het verdomde zat hierzo. We hebben toch niks te verliezen, dus waarom nog aan legaal vuurwerk gaan beginnen, terwijl het goedkoper en mooier kan in Polen?

*****zooi.

Kapot schamen moet je je als je zo gaat gedragen als een kind die ze zin niet krijgt.. of stook en sloop niks dan die ochtend ! Als iedereen gaat slopen is het , het jaar daarop vanaf 22:00 !

Blinde Vinken !

De frustratie doet gekke dingen met je,wil niet zeggen dat die gene het ook daadwerkelijk doen als het zo ver is. Als het door gaat dat je nog maar vanaf 18:00 mag afsteken dan is het het jaar erop 22:00 en in 2017 verboden dat zit er nu al in.
Daarom moet er ook nu wat gebeuren,voordat het straks echt te laat is,en dan kunnen we de vuurwerk importeurs en winkels niet de schuld geven,want we weten nu zelf dat het er aan komt,het voorstel licht er.

Hoe zit het nou eigenlijk met de acties waar een tijd geleden over werd gesproken,met de form's, importeurs, en winkels het blijft zo stil.
Zelfs nu iedereen wit heet is door de nieuwe ontwikkelingen.

Laatst bewerkt:
Als emoties hoog oplopen zeg je(ook al ben je een weldenkend mens)soms dingen die je niet meent!
Ik ben ook erg over de zeik geweest,Ook al wist ik dat het nog niet definitief kon zijn.
Helaas intereseerd de media zich alleen in zoveel mogelijk viewers te genereren ook al is de nieuwsvergaring een leugen.
Wel is het duidelijk dat we er nu werk van moeten gaan maken om onze traditie veilig te stellen.
Dat kan op vele manieren maar laten we even wachten tot er meer bekend word gemaakt door de sector zelf of de gezamelijke fora.

gr

Blinde Vinken !

omdat de branche er niets aan doet en nog gaan doen daarom gaan we nog eens naar 2200 uur!

trouwens waar is groenlinks?? VVD verbied vuurwerk rechts Nederland want het kabinet keurt het goed. En iedereen weet dat de PVDA niks te zeggen heeft in het Kabinet

PYROMANIAC zei:
Wel is het duidelijk dat we er nu werk van moeten gaan maken om onze traditie veilig te stellen.
Dat kan op vele manieren maar laten we even wachten tot er meer bekend word gemaakt door de sector zelf of de gezamelijke fora.
gr

Dat is nou net het probleem het blijft weer stil.Er word iedere keer gezegd er word achter de schermen aan gewerkt, maar we horen er niet van. En als het achter de schermen blijft kan ook niemand daar iets mee, of helpen.

Laatst bewerkt door een moderator:

Heey schatje ik dacht dat je mij wel kent.
Maar nog niet goed genoeg dus.
Ik zal het ff uitleggen.
Gister was ik even flink over de zeik en goed sjagrijnig,
Puur uit frustratie heb ik wat dingen in me mond genomen die ik beter anders of helemaal niet zou kunnen verwoorde.
Wanneer je mij kent dan had je kunnen weten dat ik zelf niet zo van het slopen ben.
Het geeft me geen kick en ik vind ut nuttrloos.
Maar het was puur een eerste (boze) reactie van me.
Nu ruim 12uur later ben ik wel tot bedaren gekomen.
Helaas zijn er genoeg mensen die wel daadwerkelijk mijn boze reactie tot uitwerking brengen.
Dat is wat dit besluit los maakt bij liefhebbers of bij mensen/jeugd die graag vuurwerk afsteekt.
Ik zou niet graag in de schoenen staan van een 16/17/18jarige.!
Eerst krijg je op je 16e gezeik want vanaf heden moet je op rijles voor een scooter rijbewijs.
Als 2 punt: je mocht op stap alcohol gebruiken.. gezellig.
Maar in eens moet je een jaar wachten want nu moet je in eens 18 zijn.
Dan heb je het vuurwerk besluit die die ene dag van je afpakt.
Ik kan me dus voorstellen dat de jeugd rottigheid gaat uit halen.
Maar goed nogmaals ik zal niet slopen want daar houx ik absoluut niet van!!
Maar boos ben ik wel en ik zal alsnog overdag gewoon wat weg stoken.
Legaal of illegaal maakt me nix uit want het is toch bijden verboden.
Nogmaals mijn excuses voor mijn opgefokte reacties.

Dikke kus Remco:wink:

Dat is nou net het probleem het blijft weer stil.Er word iedere keer gezegd er word achter de schermen aan gewerkt, maar we horen er niet van. En als het achter de schermen blijft kan ook niemand daar iets mee, of helpen.

Er gebeurd wel degelijk wat Nismo.
Echter vergt dit veel werk neem ik aan.
Zo zou een door de winkeliers opgezette handtekening actie tijdens de verkoopdagen kunnen worden opgezet en de shops momenteel al een link om een petitie te tekenen.
Echter zal dit allemaal moeten worden gecoordineerd door een groep!
Ik ga ervan uit dat dit achter de schermen bij VWC-FPM-etc wel ten gehore is gekomen.
Samen sta je sterk.........in je eentje niet.

Back
Bovenaan