Verkoop en afsteken van vuurwerk definitief beperkt

Het niveau ligt weer lekker hoog , valt me van sommigen toch een beetje tegen(3xh, vuurknul)

Dat heet nou emoties het zit in je bloed en dan kan ik die reacties best begrijpen.
Maar goed als ze het hier nou bij zouden laten..maar ben bang dat dit nog maar het begin is.

Dan maar heilig zijn.. Ik hoop dat iedereen zich hier gewoon normaal gedraagt want met deze ongein schiet je echt helemaal niks op...

denk je echt dat ik mijn ''overdag-stook sessie'' oversla omdat hun van die rare regeltjes bedacht hebben?? ik ga gewoon alles op alles zetten om mijn wijk wakker te krijgen met de dikste klappers!!

Let the games begin! 10.00 project zal gewoon ontstoken worden dit jaar! uiteraard pakken we weer flink uit.

Mooie is dan nog dat de vuurwerkbranch de schuld legt bij diegene die illegaal vuurwerk afsteken.
Terwijl ze zelf jaren en jaren alles maar best vonden. Zolang ze maar dik konden cashen.
En nu ze het zelf zover hebben laten komen krijgen degene die een illegaal knallertje afsteken de Schuld.

Waar was die zogenaamde BPN toen we ze echt nodig hadden.
Ze hadden 6 jaar geleden al in actie moeten komen toen die maffe Bonte en Rietveld om de hoek kwamen kijken. Of die idiote stichting staakt het vuren.
Toen is de shit begonnen en hebben diverse mensen al geroepen kom in actie.
Maar nee dat waait wel over werd er toen gezegd.

Wat betreft het terugdraaien:

Als iedereen braaf tot 18:00 wacht is het over een aantal jaar afgelopen. Want dan krijgen ze het idee dat hun plan werkt.
Enkel en alleen als iedereen volle bak door blijft stoken kan er een aanpassing komen.
En voor degene die denken dat het dan echt verboden gaat worden. Word wakker. Het word juist verboden als iedereen nu braaf tot 18:00 wacht!

Laatst bewerkt:
Mooie is dan nog dat de vuurwerkbranch de schuld legt bij diegene die illegaal vuurwerk afsteken.
Terwijl ze zelf jaren en jaren alles maar best vonden. Zolang ze maar dik konden cashen.
En nu ze het zelf zover hebben laten komen krijgen degene die een illegaal knallertje afsteken de Schuld.

Mafkezen. Waar was die zogenaamde BPN toen we ze echt nodig hadden.
Ze hadden 6 jaar geleden al in actie moeten komen toen die maffe Bonte en Rietveld om de hoek kwamen kijken. Of die idiote stichting staakt het vuren.
Toen is de shit begonnen en hebben diverse mensen al geroepen kom in actie.
Maar nee dat waait wel over werd er toen gezegd.

Voorkomen is beter dan genezen...durf te wedden dat Arno Bonte nu een feestje aan het bouwen is de stakker.

Ik ga me dus hier niet aan houden des te meer prof vuurwerk hou ik over voor men 00:00 show.
Ze zullen het weten ook

Klinkt hard wat ik zeg...
Maar overdag stoken is toch illegaal. .. ik ga dus voor
EXTRA zwaar vuurwerk.
En ik ga me nu zeker niet inhouden.. voor nix of niemand niet.
Wordt ut een prullenbak das jammer dan.
Kunnen velen hier boos op me worden maar das jammer dan.
De regering steekt fckng met een mes in me hart!!
Dus jammer dan.. het einde is toch al in zicht.
Ze moeten van goede huizen komen om mij tegen te houden.

Zucht... Hoe ga ik jou (en de rest die je BEDANKT) dat dit PRECIES is wat je NIET moet doen. Hoe ga ik dat doen? Ga ik dat doen? Heeft dat zin? Nee. Maar je moet je beseffen dat jij en je vriendjes het er alleen maar erger op maken. Ik begrijp best dat hier wat STOERE taal uitgekraamd moet worden. Tuurlijk, erg indrukwekkend. Poeh!

Kortom; ga je lekker extra asociaal hard knallen? Nou, dan weet je zeker dat de maatregelen alleen maar strenger zullen worden. Dat je het in je brakke harses haalt om te dreigen met een prullebak opblazen, dat geeft al aan hoe kansloos jij en je vriendjes zijn.

Hier is dus duidelijk een GROOT VERSCHIL tussen mensen die echt een liefhebber zijn van vuurwerk, en jouw soort type... Ik heb er nog geen naam voor, maar het heeft niks met vuurwerkliefhebberij te maken; meer een onderontwikkeld personage.

Zucht... Hoe ga ik jou (en de rest die je BEDANKT) dat dit PRECIES is wat je NIET moet doen. Hoe ga ik dat doen? Ga ik dat doen? Heeft dat zin? Nee. Maar je moet je beseffen dat jij en je vriendjes het er alleen maar erger op maken. Ik begrijp best dat hier wat STOERE taal uitgekraamd moet worden. Tuurlijk, erg indrukwekkend. Poeh!

Kortom; ga je lekker extra asociaal hard knallen? Nou, dan weet je zeker dat de maatregelen alleen maar strenger zullen worden. Dat je het in je brakke harses haalt om te dreigen met een prullebak opblazen, dat geeft al aan hoe kansloos jij en je vriendjes zijn.

Hier is dus duidelijk een GROOT VERSCHIL tussen mensen die echt een liefhebber zijn van vuurwerk, en jouw soort type... Ik heb er nog geen naam voor, maar het heeft niks met vuurwerkliefhebberij te maken; meer een onderontwikkeld personage.

Ben het helemaal met je eens. Dit soort geneuzel schiet je echt niks mee op. Dit zal de afkeer alleen maar vergroten en leiden tot een totaalverbod. Gewoon normaal doen, wat heeft het voor zin om die bommen af te gaan steken? Vind dat heel kortzichtig en vooral populair gezwets.

Laat je niet zo leiden door emoties. Als de overheid dit doordrukt dan moeten we dit accepteren hoe erg/ vervelend het voor onze hobby ook is. Ik wordt er iig niet minder fanatiek van, steek toch enkel siervuurwerk af!

En ik hoop dat die jongens die hier reageren over al het illegale/profspul etc en opblazen tot bezinning komen en begrijpen dat dit niet de manier is om je te laten horen. Doe gewoon normaal en verlaag je niet tot dat kinderachtige niveau. Afgelopen jaren zou je dit ook niet doen, dus waarom nu wel? Je schiet er niks mee op.

Ben het helemaal met je eens. Dit soort geneuzel schiet je echt niks mee op. Dit zal de afkeer alleen maar vergroten en leiden tot een totaalverbod. Gewoon normaal doen, wat heeft het voor zin om die bommen af te gaan steken? Vind dat heel kortzichtig en vooral populair gezwets.

Laat je niet zo leiden door emoties. Als de overheid dit doordrukt dan moeten we dit accepteren hoe erg/ vervelend het voor onze hobby ook is. Ik wordt er iig niet minder fanatiek van, steek toch enkel siervuurwerk af!

En ik hoop dat die jongens die hier reageren over al het illegale/profspul etc en opblazen tot bezinning komen en begrijpen dat dit niet de manier is om je te laten horen.

Bassie, ik ben het met je eens. Mooie constructieve afsluiting.

Geen stoere taal maar gewoon wat ik vind.
Jammer dat jij/jullie mij als liefhebber(s) over een kam scheten met associale mensen.
Jammer want dat is precies het zelfde als ze in denhaag nu gedaan hebben.
Jammer jammer jammer en ik ook van jullie!!

En ik hoop dat die jongens die hier reageren over al het illegale/profspul etc en opblazen tot bezinning komen en begrijpen dat dit niet de manier is om je te laten horen.

ik ga niks opblazen maar mijn passie is hard spul, dus ik blijf gewoon door knallen. maar je moet je niet zo aanstellen dat het niks aan is of wat voor zin het heeft....

deze regels interesseren me toch niet, ben al fout bezig dus ga gewoon fout verder :wink:

En ik hoop dat die jongens die hier reageren over al het illegale/profspul etc en opblazen tot bezinning komen en begrijpen dat dit niet de manier is om je te laten horen. Doe gewoon normaal en verlaag je niet tot dat kinderachtige niveau. Afgelopen jaren zou je dit ook niet doen, dus waarom nu wel? Je schiet er niks mee op.

Eens; houd het wel bij een lekker 10:00 projectje met Nederlandse "salute" cakes. Ga er verder ook geen woorden aan vuil maken, dit zat er al tijden aan te komen en ik heb genoeg "betogen" geschreven. Zoals gezegd een 10:00 projectje om iedereen wakker te krijgen, daarna stoken in Duitsland!

ik ga niks opblazen maar mijn passie is hard spul, dus ik blijf gewoon door knallen. maar je moet je niet zo aanstellen dat het niks aan is of wat voor zin het heeft....

deze regels interesseren me toch niet, ben al fout bezig dus ga gewoon fout verder :wink:

Waarmee stel ik me aan dan? Ik begrijp je niet helemaal.

Prima dat jouw passie hard spul is, keur ik niet af want dat moet je allemaal lekker zelf weten. Hoop alleen wel dat je hier verantwoord mee omgaat en niet op 31 december in je woonwijk dit spul afsteekt. Maargoed ik zal wel neergezet worden als een heilig boontje ofzo. Prima, wil alleen duidelijk maken dat reacties als die van 3xh over het opblazen van prullenbakken en nu ineens salutes etc etc gaan kopen gewoon nergens op slaan.

Waarmee stel ik me aan dan? Ik begrijp je niet helemaal.

Prima dat jouw passie hard spul is, keur ik niet af want dat moet je allemaal lekker zelf weten. Hoop alleen wel dat je hier verantwoord mee omgaat en niet op 31 december in je woonwijk dit spul afsteekt. Maargoed ik zal wel neergezet worden als een heilig boontje ofzo. Prima, wil alleen duidelijk maken dat reacties als die van 3xh over het opblazen van prullenbakken en nu ineens salutes etc etc gaan kopen gewoon nergens op slaan.

''
Dit soort geneuzel schiet je echt niks mee op. Dit zal de afkeer alleen maar vergroten en leiden tot een totaalverbod. Gewoon normaal doen, wat heeft het voor zin om die bommen af te gaan steken?''

dit... wat heeft het voor zin? is gewoon mooi joh & klinkt goed

''
Dit soort geneuzel schiet je echt niks mee op. Dit zal de afkeer alleen maar vergroten en leiden tot een totaalverbod. Gewoon normaal doen, wat heeft het voor zin om die bommen af te gaan steken?''

dit... wat heeft het voor zin? is gewoon mooi joh & klinkt goed

Zijn de meningen gelukkig over verdeeld, ik hoef dit spul niet in een woonwijk te hebben.

Dit is gewoon het begin van het einde, ze zien na dit en volgend jaar dat het niet werkt en dat de problemen niet opgelost worden want volgens mij wordt het meeste schade en letsel toch in de nacht toegebracht als sommige mensen al dan niet onder invloed van alcohol de zaak moeten vernielen. Ook in de drukte en chaos na middernacht gebeuren veel ongelukken door onveilig gedrag. Dus met wat ze nu doorvoeren lost dat probleem al helemaal niet op.
Daarna gaan ze alsnog verder met verder verbieden want is terugdraaien doen ze toch niet, moet nog steeds een 11 eurocent van de benzine af die kok in het leven heeft geroepen...

Erg triest zo dat het ineens is doorgedrukt, terwijl op de site van de 2e kamer nog uitstel van het debat staat.

Overdag stoken kan ik zelf nog mee mee leven alhoewel ik het een ander ook gun en ik er zelf ook veel plezier aan heb gehad en de laatste jaren nog steeds af en toe wat ging afsteken overdag. Alleen heb ik geen zin in overdrukke vuurwerkwinkels waar het chaos is, en je daardoor allemaal fouten krijgt en artikelen zijn uitverkocht die je hebt besteld want dit wordt logistiek alleen maar erger zo.

Alleen heb ik geen zin in overdrukke vuurwerkwinkels waar het chaos is, en je daardoor allemaal fouten krijgt en artikelen zijn uitverkocht die je hebt besteld want dit wordt logistiek alleen maar erger zo.

Daarom krijg ik ook steeds meer het idee dat ze in de regering het verstand van een visstick hebben. Aan de ene kant proberen ze met man en macht te voorkomen dat men zijn vuurwerk elders dan Nederland haalt. Aan de andere kant gooien ze dan ineens de verkoopdagen terug naar 2. Terwijl het nu vrijwel overal al stervensdruk is.

Denk je dan echt dat iedereen netjes in de rij gaat staan? Nee dan krijg irritaties en ruzie in de wachtrijen en gaat men zijn spullen in het buitenland halen. Maar goed in baarle is iedereen van harte welkom :D

Back
Bovenaan