Verkiezingen 2023: Stem Wijs!!

Ik heb juist genoten van een prachtige TV avond gisteren. Wat is er nou mooier dan al die linkse rakkers zo te zien janken? Daar kan ik nou echt van genieten... :D Kijk nu alweer uit naar OP1 vanavond, daar zullen ook wel weer een paar linkse jankerds zitten, heerlijk!

NSC en BB hebben al aangegeven mee te doen, VVD zal ook wel draaien, krijgen we eindelijk een keer een echt rechts kabinet. Om maar in de sfeer van deze site te blijven, voorlopig in ieder geval geen landelijk vuurwerk verbod, er zal zelfs geen voorstel in de 2e kamer komen zoals elk jaar. Zelfs onze groene vrienden van GL/PvdA hebben nu wel door dat dat geen zin heeft. Is toch een mooie bijkomstigheid!

Wat pas tenenkrommend was waren de speeches van groenlinks en d66. Het heeft het allemaal over 1 ding. OME GEERT. Niet bezig zijn met je eigen partij. Wat je zelf heb gedaan. Nee wijzen naar de gene die gewonnen heeft. Want ze zijn als de dood voor hem

NSC en BB hebben al aangegeven mee te doen, VVD zal ook wel draaien, krijgen we eindelijk een keer een echt rechts kabinet. Om maar in de sfeer van deze site te blijven, voorlopig in ieder geval geen landelijk vuurwerk verbod, er zal zelfs geen voorstel in de 2e kamer komen zoals elk jaar. Zelfs onze groene vrienden van GL/PvdA hebben nu wel door dat dat geen zin heeft. Is toch een mooie bijkomstigheid!

Ik hoop het van harte. Want hier zit nog wel een gevaar en ik ben er nog niet helemaal gerust op, zeker niet door mij jarenlange ervaring in het Haagse. Het is nog geen gelopen race dat er ook daadwerkelijk een kabinet komt met de PPV als winnaar en dus kartrekker van de coalitiegesprekken. Als die gesprekken mislukken dan schuift de kartrekkersrol door naar de nr.2 van de verkiezingen: juist, GroenLinks/PVDA. En dan zijn we hoe dan ook de lul. Ook al lijkt er geen meerderheid over links gemaakt te kunnen worden, vuurwerk zou dan weleens uit onderhandeld kunnen worden. Dat is in al die GL/PvdA-gemeenten ook gebeurd zoals hier in Arnhem, Amsterdam, Rotterdam, enz. Ik ben er voor de komende 4 jaar pas 100% gerust op als de handtekeningen onder het coalitieakkoord zijn gezet. En zelfs dan blijft het de vraag of ze de termijn helemaal af maken natuurlijk.

Ik hoop het van harte. Want hier zit nog wel een gevaar en ik ben er nog niet helemaal gerust op, zeker niet door mij jarenlange ervaring in het Haagse. Het is nog geen gelopen race dat er ook daadwerkelijk een kabinet komt met de PPV als winnaar en dus kartrekker van de coalitiegesprekken. Als die gesprekken mislukken dan schuift de kartrekkersrol door naar de nr.2 van de verkiezingen: juist, GroenLinks/PVDA. En dan zijn we hoe dan ook de lul. Ook al lijkt er geen meerderheid over links gemaakt te kunnen worden, vuurwerk zou dan weleens uit onderhandeld kunnen worden. Dat is in al die GL/PvdA-gemeenten ook gebeurd zoals hier in Arnhem, Amsterdam, Rotterdam, enz. Ik ben er voor de komende 4 jaar pas 100% gerust op als de handtekeningen onder het coalitieakkoord zijn gezet. En zelfs dan blijft het de vraag of ze de termijn helemaal af maken natuurlijk.

Ik vind dat je hier een goed punt aansnijd, eerder kabinet met Wilders was helaas ook vrij snel aan zn einde gekomen. Ik neem wel aan de rechts zich ook bewust is van de dreiging van deze 2e partij, en er alles aan zal doen om een kabinet te vormen.

Heb een superavond gehad gisteren. Echt het nodige leedvermaak gehad met de linkse reacties na de exit poll. Wat zijn het toch slechte verliezers zeg. Ik kijk er zelfs naar uit om vanavond een keertje Khalid & Sophie te gaan kijken.:kerst:

Precies hoe ik er over denk. Vuurwerk is mooie en belangrijk, maar weegt het op tegen veel andere belangrijkere zaken.

Dat er veel belangrijker zaken zijn dan vuurwerk eens en dat het raar zou zijn als vuurwerk jouw enige belangrijke punt voor een partij zou zijn.

Echter, als jij qua alle overige standpunten op een partij terecht komt die ook voor een verbod is. Dan moet jij toch zelf haast ook wel voor een verbod zijn? Zeker bij de bekende klimaatpartijen pvda/gl, d66 en dierenpoes waar klimaat/milieu het belangrijkste thema is, dan is het toch bijna niet te rijmen dat je dan wel pro vuurewrk bent?

De 2e plek van pvda/gl is zeker zeer gevaarlijk voor de traditie. Voor de pvda/gl is vuurwerk ook een heel belangrijk thema. Voor een VVD en een NSC natuurlijk niet en ligt inwisseling op de loer.

Ik heb bij een VVD en NSC nou ook niet bepaald het idee dat ze echt PRO vuurwerk zijn, maar gewoon niet tegen.

Ik snap je punt, maar dat kan nu echt niet gebeuren. Als ze nu de PVV uitsluiten dan breekt, denk ik, de pleuris uit en blijft bij de volgende verkiezingen niks over van de VVD.

Ik las ook nog dat iemand benoemde dat het niet om de meerderheid van de kiezers gaat, dat klopt uiteraard. Maar het is wel overduidelijk dat de meerderheid van de kiezers een rechts beleid wil, gezien de hoeveelheid zetels van PVV, VVD, NSC, BBB, FVD, JA21, SGP. Heel veel meer dan de linkse partijen bij elkaar. Als er dan alsnog een linkse coalitie komt dan steek je wel een heel dikke middelvinger op naar de Nederlandse bevolking, dat kan en mag echt niet gebeuren. Er was ook nog een onderzoek naar welke coalitie de stemmers van VVD, NSC en PVV zouden willen en dat was ook dat deze drie met elkaar samen gaan in een coalitie. Dan kan je niet negeren.

Ik snap je punt, maar dat kan nu echt niet gebeuren. Als ze nu de PVV uitsluiten dan breekt, denk ik, de pleuris uit en blijft bij de volgende verkiezingen niks over van de VVD.

Ik las ook nog dat iemand benoemde dat het niet om de meerderheid van de kiezers gaat, dat klopt uiteraard. Maar het is wel overduidelijk dat de meerderheid van de kiezers een rechts beleid wil, gezien de hoeveelheid zetels van PVV, VVD, NSC, BBB, FVD, JA21, SGP. Heel veel meer dan de linkse partijen bij elkaar. Als er dan alsnog een linkse coalitie komt dan steek je wel een heel dikke middelvinger op naar de Nederlandse bevolking, dat kan en mag echt niet gebeuren. Er was ook nog een onderzoek naar welke coalitie de stemmers van VVD, NSC en PVV zouden willen en dat was ook dat deze drie met elkaar samen gaan in een coalitie. Dan kan je niet negeren.

Als het over mijn post #47 gaat, die is voornamelijk gericht op uit de EU stappen :)

Als het over mijn post #47 gaat, die is voornamelijk gericht op uit de EU stappen :)

Dat had ik niet door. Mear uit de EU gaat niet gebeuren, daar heb je een meerderheid voor nodig in de kamer en die zal er nooit komen. Lijkt me ook geen goed idee om uit de EU te stappen, beetje kritischer richting EU lijkt me wel een goed idee. Zeker geen uitbreiding met nog meer oostblok landen, minder zeggenschap die kant op en eens in Brussel met de vuist op tafel slaan dat we niet meer mee doen met de migratie en klimaat gekte.

Ik heb het niet over uitsluiten, ik heb het over stuklopen van de onderhandelingen. Zou niet de eerste keer zijn in de geschiedenis dat de voor de hand liggende combi o.b.v. de verkiezingsresultaten niet de coalitie wordt.

Uitsluiten zou betekenen dat ze niet eens willen praten. Daar doen sommige partijen nog wat schimmig over maar ik denk dat uiteindelijk PVV, VVD, NSC en BBB wel samen met elkaar de onderhandelingen aangaan. Maar dat is op voorhand nog geen garantie voor succes.

Ik heb het niet over uitsluiten, ik heb het over stuklopen van de onderhandelingen. Zou niet de eerste keer zijn in de geschiedenis dat de voor de hand liggende combi o.b.v. de verkiezingsresultaten niet de coalitie wordt.

Uitsluiten zou betekenen dat ze niet eens willen praten. Daar doen sommige partijen nog wat schimmig over maar ik denk dat uiteindelijk PVV, VVD, NSC en BBB wel samen met elkaar de onderhandelingen aangaan. Maar dat is geen garantie voor succes.

I stand corrected.... ;-) Dat zou inderdaad kunnen gebeuren, maar ook daarvoor gelden mijn argumenten, dat kunnen ze niet maken. Tenzij Wilders vast zou houden aan kopvoddentaks, koran's en moskeeën verbieden, uit de EU etc., maar Wilders heeft gisteren heel duidelijk aangegeven dat hij alleen zaken wil aanpakken met in acht name van de grondwet en de reguliere wet. Daarnaast eiste hij niet eens het premierschap op, wat elke andere partij uiteraard wel had gedaan als ze de grootste zouden zijn geworden. Hij doet er alles aan om geaccepteerd te worden door de andere drie partijen, zij zullen ook wat water bij de wijn moeten doen. Moet gaan lukken.

I stand corrected.... ;-) Dat zou inderdaad kunnen gebeuren, maar ook daarvoor gelden mijn argumenten, dat kunnen ze niet maken. Tenzij Wilders vast zou houden aan kopvoddentaks, koran's en moskeeën verbieden, uit de EU etc., maar Wilders heeft gisteren heel duidelijk aangegeven dat hij alleen zaken wil aanpakken met in acht name van de grondwet en de reguliere wet. Daarnaast eiste hij niet eens het premierschap op, wat elke andere partij uiteraard wel had gedaan als ze de grootste zouden zijn geworden. Hij doet er alles aan om geaccepteerd te worden door de andere drie partijen, zij zullen ook wat water bij de wijn moeten doen. Moet gaan lukken.

Ik denk als hij dat ongrondwettelijke gezever over islam dropt en echt focused op wat belangrijk is zoals immigratie, inkomensongelijkheid en de woningkrapte dan kan het nog wel eens wat worden misschien. Ik heb niet voor hem gestemd, maar wil hem wel een redelijke kans geven als hij een beetje matigd op die punten

Ik denk als hij dat ongrondwettelijke gezever over islam dropt en echt focused op wat belangrijk is zoals immigratie, inkomensongelijkheid en de woningkrapte dan kan het nog wel eens wat worden misschien. Ik heb niet voor hem gestemd, maar wil hem wel een redelijke kans geven als hij een beetje matigd op die punten

Precies en dat matigen lijkt ook te gebeuren, dus ik zie het wel gebeuren.

Kiezers VVD en NSC zijn i.i.g. heel duidelijk waar hun voorkeur ligt. Als je nu nog op voorhand onderhandelingen met de pvv wil uitsluiten of over links wil gaan, terwijl 2,3 miljoen mensen op de pvv hebben gestemd en wat ook nog eens een hele sterke voorkeur van jouw eigen achterban is; dan moet je wel heel erg schijt aan de kiezer hebben.

Voorkeur-regeringen-van-VVD-en-NSC.jpg

Ik kan me hier altijd zo boos om maken. Jij pikt nu weer iets heel geniepigs op. Namelijk, de journalistiek is al zolang ik me kan herinneren nogal links, zeker de NOS. regeringsleiders feliciteren altijd een "overwinnaar" na verkiezingen, omdat ze weten dat ze met die gene zullen moeten gaan samenwerken. Dat Geert Wilders gefeliciteerd word door Orban, en de NOS daar ook melding van maakt tijdens de verkiezingsavond, is gewoon framing. Want hoeveel andere leiders hebben Wilders gefeliciteerd, zie jij daar meldingen van?? Nee, het is pas meldenswaardig als de laatste dictator van Europa dat doet, om op een zweem van samenwerking/vriendschap te hinten.

Ik kan er slecht tegen dat die verslaggevers allemaal over elkaar heen vallen om te verklaren waarom Wilders gewonnen heeft. De reden word altijd gezocht bij het falen van een ander. Maar misschien wil Wilders gewoon wat kennelijk de meerderheid van het land wil? We leven toch in een Democratie? Ongekleurd verslag geven is er niet meer bij als je er goed op let. Een van die verslaggevers propte zelfs snel het woordje "helaas" in een zin waarin ze zei dat wilders de grootste was. Hoe dan?

Even voor de duidelijkheid, ik heb niet op Wilders gestemd, hij is zoals veel mensen altijd zeggen eigenlijk ook helemaal niet zo rechts, VVD is veel rechtser. Het is zijn asielbeleid wat erg rechts is. Overigens heb ik er bijna spijt van dat ik niet op hem gestemd heb, als ik zie hoe andere partijen zich tegen hem opstellen, en bij voorbaat al zeggen dat regeren met hem niet kan. Je doet je best maar om te proberen met hem te regeren, het is de stem van miljoenen mensen die je zo maar even opzij schuift als je die uitspraken doet!

Jij kan het framing noemen, maar dat is tegen beter weten in.
Als je op X gefeliciteerd wordt door een dictator (jouw woorden) met de woorden: the winds of change are here, weet ik niet of je daar blij van moet worden.
Andere leiders hebben hem overigens niet gefeliciteerd in het openbaar, iets wat normaal wel gebeurd.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat we niet naar links gaan, maar ik hoop dat Wilders wel een beetje gaat matigen op een boel punten/thema's.
Ben het met je eens dat links wel altijd huilie huilie doet als ze verliezen ...

Correct als ik stel dat BBB de meest uitgesproken verdediger van de vuurwerktraditie is? En dat de machtspositie van BBB in de Eerste Kamer nog wel eens goed van pas kan komen waar het gaat om het uitstellen van een totaalverbod?

Correct als ik stel dat BBB de meest uitgesproken verdediger van de vuurwerktraditie is? En dat de machtspositie van BBB in de Eerste Kamer nog wel eens goed van pas kan komen waar het gaat om het uitstellen van een totaalverbod?

Uitgesproken wel, de BBB heeft daar ook het meeste tijd en energie in gestoken. PVV en FVD zijn ook altijd duidelijk tegen een verbod geweest. VVD is geen voorstander van een verbod, maar dat is alweer iets genuanceerder gebracht. Binnen het CDA is er nog steeds geen meerderheid voor, maar staat het wel elk jaar op de agenda, bij de VVD is het geen onderwerp om dat verschil maar eens aan te geven. Over NSC weten we nog steeds niet zoveel als het om vuurwerk gaat. Ze geven aan geen voorstanderd van een verbod te zijn. Omtzigt zelf komt uit een Carbid-regio en houdt van tradities. Dus dat lijkt wel goed te zitten.

Qua machtspositie is de BBB door het aantal zetels in de Eerste Kamer inderdaad een belangrijke pion en interessante partner voor andere Politieke Partijen. Dus dat kan zeker helpen.

Maar jij schrijft "uitstellen". Wat bedoel je daar precies mee? Want 10 jaar geleden waren hier al liefhebbers die 1000% zeker wisten dat we het jaar erop een totaalverbod zouden hebben. En elk jaar maar weer schrijven meerdere van hen dat we ons als makke lammetjes af laten schepen want binnen een paar jaar is het verbod er. Feit is: na al die jaren is er nog steeds geen verbod. De Initiatiefwet van GL en PvdD is door henzelf in de ijskast gezet omdat er geen meerderheid voor te vinden was. En op dit moment lijkt een verbod verder weg dan ooit. Als het de PVV lukt een coalitie te vormen, dan staan zelfs de Lokale Afsteekverboden mogelijk ter discussie. Zou geweldig zijn natuurlijk.

Enige gevaar is het mogelijk ploffen van de coalitievorming met de PVV als kartrekker. Dan wordt automatisch de nr.2 van de verkiezingen naar voren geschoven om ook een poging te wagen. Dat is GL/PvdA en dan hebben we wel een uitdaging...

Je stapt hier wel heel makkelijk over alle veranderingen heen Gizmo. Er zijn heel veel veranderingen geweest in de afgelopen 10-15 jaar… allemaal een stapje richting een totaal verbod gingen, een totaal verbod met directe ingang is nooit haalbaar geweest. We zijn
één flat brand of ander ongelukkig ongeval verwijderd van een totaal verbod zonder sterk rechts traditie getrouwe partij

Back
Bovenaan