Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Het is inderdaad niet het vuurwerk maar de gebruiker die het risico veroorzaakt. Ik begrijp de redenering (er gebeuren nu eenmaal veel ongelukken wegens ondeugdelijk gebruik), maar het verbod is betuttelend. Gewoon niet meer aan jeugd verkopen en ook niet meer in grote kwantiteiten. 144 pijltjes nodigen uit om er mee te gaan klooien en heb me er vroeger ook schuldig aan gemaakt (dan heb ik het over alles maar op een hoop gooien). Het probleem is dat het té goedkoop is.
Maar toch, de vraag is vooral, wie gaat ze eigenlijk missen? Babypijltjes zijn leuk voor de jeugd, maar er zijn genoeg alternatieven beschikbaar op het gebied van pijlen, en niet in enorme kwantiteiten worden verkocht. Want kwaliteit waren die babypijltjes natuurlijk niet, er is veel leuker vuurwerk te koop.
Ook Romeinse kaarsen ga ik niet missen, maar dat is vooral vanwege het feit dat het effect niet verdwijnt. Zo had ik afgelopen nieuwjaar Wolff's Dark Dragon. In principe niets meer dan een bundel kaarsen die in rap tempo de lucht in schieten met 600 shots. Veel leuker dan 60 10 shots kaarsen 1 voor 1. Tevens zijn genoeg parel cakes op de markt.
Als er dan toch iets afgepakt moet worden, dan mogen ze van mij de babypijltjes en romeinse kaarsen hebben.
Nu moeten we maar single shots gaan hamsteren, daar zal wel een hetze regen beginnen...
zo dom zouden ze toch hopelijk niet zijn? Als ze thunderkings ook nog verbieden gaat de handel in nitraten naar een nieuw niveau stijgen.
Ik wist niet eens dat de pijltjes/kaarsen nu echt verboden waren, ik dacht dat ze alleen niet meer verkocht werden.
Had ik speciaal vijf sloffen babypijltjes gekocht zodat ik elk jaar voor de nostalgie nog iets zou hebben.... nu maar in een emmer water dan... :( Jammer maar helaas.
Je kan ze toch alsnog afsteken?![]()
Je kan ze toch alsnog afsteken?![]()
^^^ Dit, ik ben meerderjarig, dus als meneer agent zin heeft om te zieken en mij naait met babypijltjes, dan krijg ik geen VOG meer en is het bye bye toekomst.Nee joh, het valt nu on der prof.
Te gek voor woorden
^^^ Dit, ik ben meerderjarig, dus als meneer agent zin heeft om te zieken en mij naait met babypijltjes, dan krijg ik geen VOG meer en is het bye bye toekomst.
Ondertussen ben ik van de babypijltjes af, dus het maakt niet meer uit
Nou als je ziet hoe ze hier met single shot omgaan leggen ze plat op de grond. Door kinderen hè van 12....die verzieken t voor de rest of steken t in de portiek afzo dom zouden ze toch hopelijk niet zijn? Als ze thunderkings ook nog verbieden gaat de handel in nitraten naar een nieuw niveau stijgen.
Ja dat doen ze hier inderdaad ook :SNou als je ziet hoe ze hier met single shot omgaan leggen ze plat op de grond. Door kinderen hè van 12....die verzieken t voor de rest of steken t in de portiek af
Voor zo ver ik weet is het bezit van illegaal vuurwerk een misdrijf, dan krijg je dus sws een aantekening. Ook als je verder alleen een boete krijgt.
Heb zelf meerdere aanrakingen ( voor illegaal vuurwerk ) om het zo maar even te zeggen, maar totaal geen moeite om afgelopen jaar me VOG aan te vragen voor een wapenverguning voor lidmaatschap op een schietclub![]()
Ik heb een strafblad omdat ik teveel legaal vuurwerk voor handen had..
Nu ben ik verder een brave voorbeeldige burger.
Betekend het dan dat ik geen vuurwapen xou mogen aanschaffen en plezier mag maken bij de schietsportclub?.zou toch beetje krom zijn....
Ze kunnen beter kijken war de inhoud is individueel...