Valk Vuurwerk Nijverdal

Ik wil dan toch ook even mijn verhaal kwijt. Ik woon in het westen, maar mijn familie in het oosten van NL. Daarop heb ik besloten ook vanwege de prijzen (van oa de Cruel traction) om daar te bestellen en dat te combineren met een gezellig diner bij mijn broer. De 31e dus vertrokken naar Nijverdal.

Daar aangekomen om stipt 10.00 krijg ik mijn vuurwerk. Eerst een klein pakje en daarna mij 2e bestelling waar direct een vervanger in zit van mijn online bestelde vuurwerk. Even later komt de verkoper met een vervanger voor de Cruel traction; RAGE, dit blijkt een omlabeling te zijn en na even zoekwerk blijkt dit te kloppen. Dan het slechte nieuws: De Immortal Gold is er niet en als vervanger kunnen ze de six elements leveren. Omdat ik deze eerder had gezien en lang niet zo mooi vond zei ik dat ik liever de Immortal Gold alsnog wilde. Na even overleg bleek dat deze rond 11.30 daar zou zijn. Ik ben dus 20 minuten terug gereden naar mijn broer om 20 minuten later daar weer te vertrekken. Aangekomen om 11.45, geen Immortal Gold.... Ik baalde natuurlijk als een stekker want alle tijd die ik in de gezelligheid kon doormaken was nu al bijna een uur van verdwenen door dit grapje.

Uiteindelijk kwamen ze met een oplossing: Uit Kampen zou nog een Immortal Gold komen, deze zou er zijn rond 16.00 en ze konden hem brengen of ik kon het halen. Uiteindelijk gezegd dat ze maar moesten bellen en dan keken we dan wel verder. Om 15.50 kreeg ik het belletje: Hij is er, maar als je komt alles is voor de helft van het geld dus vraag naar xxx. Wederom 20 minuten in de auto om er te komen en ja hoor daar issie dan. Beloofd was een compensatie voor het heen en weer rijden want met deze 3e keer zelf rijden koste het mij al 2 uur voor wat vuurwerk ophalen. Uiteindelijk kreeg ik 3 extra gratis potten mee (het originele gratis vuurwerk was ook niet aanwezig in de ochtend).

Het gratis vuurwerk was daadwerkelijk mooi en ik vond de oplossing zeer netjes, alleen 2 uur van de paar uurtjes in het oosten bij mijn familie was wel erg zonde. Volgend jaar twijfel ik nog wat te doen. De service was goed, maar de initiële afhandeling had natuurlijk veel beter gemoeten.

Ik heb zelf het idee dat alle vuurwerkverkopers alles verkopen wat te verkopen valt in de losse verkoop en dan de mensen die besteld hebben proberen af te schepen met vervangers. Dit is namelijk al het 3e opvolgende jaar dat dit bij gebeurd bij mijn bestelling die ik de 31 afhaal..
 
Ik wil dan toch ook even mijn verhaal kwijt. Ik woon in het westen, maar mijn familie in het oosten van NL. Daarop heb ik besloten ook vanwege de prijzen (van oa de Cruel traction) om daar te bestellen en dat te combineren met een gezellig diner bij mijn broer. De 31e dus vertrokken naar Nijverdal.

Daar aangekomen om stipt 10.00 krijg ik mijn vuurwerk. Eerst een klein pakje en daarna mij 2e bestelling waar direct een vervanger in zit van mijn online bestelde vuurwerk. Even later komt de verkoper met een vervanger voor de Cruel traction; RAGE, dit blijkt een omlabeling te zijn en na even zoekwerk blijkt dit te kloppen. Dan het slechte nieuws: De Immortal Gold is er niet en als vervanger kunnen ze de six elements leveren. Omdat ik deze eerder had gezien en lang niet zo mooi vond zei ik dat ik liever de Immortal Gold alsnog wilde. Na even overleg bleek dat deze rond 11.30 daar zou zijn. Ik ben dus 20 minuten terug gereden naar mijn broer om 20 minuten later daar weer te vertrekken. Aangekomen om 11.45, geen Immortal Gold.... Ik baalde natuurlijk als een stekker want alle tijd die ik in de gezelligheid kon doormaken was nu al bijna een uur van verdwenen door dit grapje.

Uiteindelijk kwamen ze met een oplossing: Uit Kampen zou nog een Immortal Gold komen, deze zou er zijn rond 16.00 en ze konden hem brengen of ik kon het halen. Uiteindelijk gezegd dat ze maar moesten bellen en dan keken we dan wel verder. Om 15.50 kreeg ik het belletje: Hij is er, maar als je komt alles is voor de helft van het geld dus vraag naar xxx. Wederom 20 minuten in de auto om er te komen en ja hoor daar issie dan. Beloofd was een compensatie voor het heen en weer rijden want met deze 3e keer zelf rijden koste het mij al 2 uur voor wat vuurwerk ophalen. Uiteindelijk kreeg ik 3 extra gratis potten mee (het originele gratis vuurwerk was ook niet aanwezig in de ochtend).

Het gratis vuurwerk was daadwerkelijk mooi en ik vond de oplossing zeer netjes, alleen 2 uur van de paar uurtjes in het oosten bij mijn familie was wel erg zonde. Volgend jaar twijfel ik nog wat te doen. De service was goed, maar de initiële afhandeling had natuurlijk veel beter gemoeten.

Ik heb zelf het idee dat alle vuurwerkverkopers alles verkopen wat te verkopen valt in de losse verkoop en dan de mensen die besteld hebben proberen af te schepen met vervangers. Dit is namelijk al het 3e opvolgende jaar dat dit bij gebeurd bij mijn bestelling die ik de 31 afhaal..

als je een goed kassasysteem hebt dan zal dit niet snel gebeuren. Als je alle voorraden in je systeem hebt dan kan er als het goed is niet verkocht worden want dan geeft de kassa aan dat het uitverkocht is of dat er geen vrije voorraad is. Zou iedereen mee moeten werken. Want in de losse verkoop koopt men toch wel, als iets er niet is dan koopt men iets anders.
greetzz
 
Voor ik verder ga wil ik kwijt dat Valk het dit jaar ongekend druk heeft gehad. Ik geloof dat hij nog nooit zoveel bestellingen had gehad (aantal bestellingen, de hoeveelheidvuurwerk en € heb ik geen idee van) als dit jaar. Ga er maar vanuit dat het dus een paar dwaze dagen daar in die bunkers zijn geweest...
Dat hebben andere zaken ook, alle vw winkels zijn knetterdruk de laatste week v/h jaar.
Dit kan nooit een excuus zijn om ofwel met dozen te gooien, op de kop te zetten en om stelselmatig verkeerde bestellingen uit te leveren. Ik ken winkels die veel grotere orders verwerken en wel stipt inpakken en uitleveren wat er besteld is. Het is toch bizar dat mensen zo ontzettend vaak terug naar binnen moeten omdat er spul ontbreekt? Natuurlijk kan dat een keertje gebeuren, maar ikzelf en bekenden hebben het al vaak meegemaakt dat wijzelf en de personen voor ons en achter ons weer terug moesten omdat er spul ontbrak... doodzonde dat het zo moet, want verder is het gewoon een topzaak, met topspul, tegen topprijzen. Dat zorgt ervoor dat veel mensen terug blijven komen, hopelijk beseffen ze zich dat wel.
 
Meestal zit valk dicht de eerste 2wk van januari. Na een paar chaotische weken, houden hun dan vaak even vakantie. Kan dus zijn dat ze daarom nog niet reageren.
 
Ze zullen van zelf wel met een reactie komen.
Waarschijnlijk hebben ze het gewoon heel druk met het afronden of met andere werkzaamheden of zijn ze in prive zaken druk.
 
als je een goed kassasysteem hebt dan zal dit niet snel gebeuren. Als je alle voorraden in je systeem hebt dan kan er als het goed is niet verkocht worden want dan geeft de kassa aan dat het uitverkocht is of dat er geen vrije voorraad is. Zou iedereen mee moeten werken. Want in de losse verkoop koopt men toch wel, als iets er niet is dan koopt men iets anders.
greetzz

In de praktijk is dit onwijs lastig! Met een goed systeem ben je al een stap in de goede richting maar wanneer er een product niet op voorraad is, en toch besteld is en misschien nog niet geleverd is door de importeur kan het zo zijn dat je tijdelijk geen voorraad hebt terwijl ze wel in je bunker staan. Als er dan iemand zijn bestelling eerder komt ophalen dan aangegeven dan kan het net zo zijn dat je 1 of meerdere cakes mist! Komt in de praktijk helaas maar al te vaak voor. Vast niet alleen bij Valk.

Moet wel zeggen dat het POS- systeem wel ideaal is, alleen veel werk is! Ik weet niet of Valk daar ook mee werkt, maar anders is het wel aan te raden (voor alle winkels trouwens).
 
Wij hebben nooit dat iemand wat besteld en niet geleverd krijgt. Dat komt ook omdat het in de bunker moet staan wil het meetellen als voorraad. Dis men kan niet bestellen wat niet in de bunker staat. Zo krijg je nooit gezeur. Alleen als er in de showroom net iets uitverkocht is dan kan het voorkomen dat iemand iets anders moet uitzoeken. Maar verder werkt het heel erg goed.
Greetzz
 
Komt vast wel goed hoor, denk dat men nu de prio even ergens anders heeft.
Valk kennende zal hij de mail wel weer beantwoorden waarschijnlijk...
 
Vorig jaar gingen ze 3 februari al online, lijkt er nu niet in te zitten. Jammer heb het geld al apart gezet.
 
Zojuist even kort contact gehad met Valk.
Hij heeft na de eerste paar dagen van januari geen mail meer gezien, dus dat er niet geantwoord is kan kloppen :D Wel gaat men dit jaar rond maart online met de site, wellicht met een paar producten wat eerder, maar hiermee is men nog druk bezig.
Binnenkort volgt er reactie iig op jullie vragen en hier op het forum weer.
 
Back
Bovenaan