Vakantiehuisje Duitsland

Invi^

VWC lid
Zoals velen met mij ben ik aan het oriënteren op een vakantiehuisje in Duitsland. Heeft er iemand tips voor een site om een afgelegen (en liefst vuurwerkvriendelijk) huisje te vinden? De sites die ik tegenkom zoals natuurhuisje.nl, geven vaak expliciet aan dat vuurwerk afsteken niet is toegestaan. Dit zijn echter wel de afgelegen vakantiehuisjes.

Iemand tips?

Ik volg even. Zat ook te kijken naar een B&B oid maar daar wonen natuurlijk vaak de eigenaren bij in de buurt en weet niet of zij wensen dat je vuurwerk meeneemt…

Zoals velen met mij ben ik aan het oriënteren op een vakantiehuisje in Duitsland. Heeft er iemand tips voor een site om een afgelegen (en liefst vuurwerkvriendelijk) huisje te vinden? De sites die ik tegenkom zoals natuurhuisje.nl, geven vaak expliciet aan dat vuurwerk afsteken niet is toegestaan. Dit zijn echter wel de afgelegen vakantiehuisjes.

Iemand tips?

Het geluid van vuurwerk verstoort dieren in natuurgebieden. Ik kan me daarom inderdaad voorstellen dat een website met vakantiehuisjes voor natuurliefhebbers of in/bij natuurgebieden niet zitten te wachten op vuurwerk.

Mogelijk zijn particuliere huisjes wat, in de buurt van een openbare plek waar je af mag steken. Overleg altijd met de verhuurder. Lokaal vuurwerk kopen om daar af te steken is altijd veiliger dan het mee te nemen over de grens. Of het nu van NL naar DE is of omgekeerd.

Ik zie wat algemene informatie op deze website:

De site lijkt nog niet af. Misschien dat hier in de toekomst ook wel accomodaties worden gelinkt. Je kunt altijd een mailtje naar ze sturen om te vragen wat ze doen.

De zeer terechte reacties van jullie beiden zijn precies de reden dat ik informeer naar wat goede ervaringen. Mogelijk ga ik met alleen met mijn jonge gezin en absoluut geen zin in "gedoe".

Daarnaast heb ik inderdaad ook ernstige twijfels bij het afsteken van compounds als ik in de beschrijving lees dat er unieke damherten en zwijnen langslopen;)

Tja, ik zou er niet aan beginnen. Ik schat de kans groter in dat je narigheid krijgt bij een 'hutje op de Duitse hei' dan wanneer je in Nederland F3 en F4 staat af te steken. Niet dat ik van dat laatste zo’n voorstander ben, maar handhaving is natuurlijk een wassen neus, zeker als iedereen in de buurt ook vuurwerk afsteekt.

Ik zou persoonlijk een grotere plek op zoeken in plaats van ergens midden in de natuur.
De kans dat daar meer gestookt wordt en dus minder overlast wordt ervaren lijkt mij groter.

Ik denk dat de tijd van wijzen en oordelen ondertussen wel geweest is toch?

Een ieder mag voor zich kiezen; of hij wel of niet complete productgroepen in Nederland laat verbieden om het vervolgens over de grens met vrachtwagens vol te verkopen aan dezelfde doelgroep uit Nederland..

En zo mag ook een ieder voor zich beslissen waar hij, na jaren vanuit de freaks proberen bij te sturen, waar hij oud en nieuw gaat vieren.

Niet iedereen woont in een wijk waar het kan.

En niet iedereen zit te wachten op de stress die erbij komt kijken.

Iemand tips?

Lees eerst mijn eigen ervaring over het huren van een huisje in Duitsland en vervolgens af te steken met Oud en Nieuw. Alleen doen als je echt zeker weet dat je kunt afsteken zonder gedoe.

https://forum.vuurwerkcrew.nl/threads/vuurwerkkonings-film-topic.25300/post-1339960

Het maakt iemand geen links gekkie als hij in het buitenland gaat stoken tijdens de jaarwisseling.

Net zoals dat het mensen die in Nederland blijven en als vanouds stoken geen extreem rechtse relschoppers maakt.

Laten we die discussie vooral daar laten waar die hoort. Buiten vwc

Ook over groepsgewijs nagedacht maar dan krijg je natuurlijk weer dat Jan en Kees netjes compounds staan te stoken en dat Arie ineens een 16 inch verrassing uit zijn kofferbak tovert en deze even op 12 meter afstand van je bij het buislont aansteekt "omdat dat vorig jaar ook goed ging". :shocked:
Mocht je dit willen doen moet je mijns inziens echt hele goede afspraken met elkaar en de verhuurders maken en zeker niet met onbekende freaks een deal aangaan maar alleen met mensen die je kent en vertrouwd.

Ook over groepsgewijs nagedacht maar dan krijg je natuurlijk weer dat Jan en Kees netjes compounds staan te stoken en dat Arie ineens een 16 inch verrassing uit zijn kofferbak tovert en deze even op 12 meter afstand van je bij het buislont aansteekt "omdat dat vorig jaar ook goed ging". :shocked:
Mocht je dit willen doen moet je mijns inziens echt hele goede afspraken met elkaar en de verhuurders maken en zeker niet met onbekende freaks een deal aangaan maar alleen met mensen die je kent en vertrouwd.
Daar heb je wel een punt. Hoewel ik er blind van uitga dat hier alleen maar nette freaks aanwezig zijn die zich tot op heden enkel en alleen bezig hebben gehouden met het afsteken van artikelen die in Nederland zijn toegestaan zou het zomaar eens voor kunnen komen dat er bij iemand per ongeluk iets in de kofferbak terecht is gekomen wat niet aan de Duitse wetgeving voldoet. Hier moeten natuurlijk duidelijke afspraken over gemaakt worden en je moet er op kunnen vertrouwen dat iedereen zich daar dan ook aan zal houden. Wanneer dat niet het geval is weet je al bij voorbaat dat het een eenmalig gebeuren is en dan verpest een enkeling het voor een grote groep (waar kennen we dat van?) en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Nu denk ik eerlijk gezegd dat de kans zeer klein is dat er een park te vinden is waar ze zo'n plan wel zien zitten. Vaak zijn de parken al helemaal vol in die periode en komen daar juist veel mensen die zelf geen vuurwerk afsteken en de rust opzoeken. Misschien kan een Nederlandse ondernemer in de vuurwerk sector die straks geen onderneming meer heeft een park in Duitsland kopen en daar dan ook gelijk heel dichtbij een winkel openen met ruime opslag voorzieningen :P

Goh, dat klinkt als Nederland tijdens/rondom de jaarwisseling...

Laten we daar goede afspraken over maken, over wat wel en niet kan. En laten we dat dan het wetboek noemen.

Oh wacht

Back
Bovenaan