UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed nieuws! Wel frappant dat D66 voor stemde, daar zij in december tijdens de spervuur aan mails aangaven tegen te zijn..

Goed nieuws! Wel frappant dat D66 voor stemde, daar zij in december tijdens de spervuur aan mails aangaven tegen te zijn..

Dat viel me ook al op. Voor mij de meest vreselijke partij. Binnen die club is het altijd windkracht 8 en waait men alle kanten op om vervolgens met diplomatieke verhalen, doordrenkt met schijnheiligheid in de media te verschijnen. Ik kan zelfs GL of PvdD nog beter luchten. Los van dat ik het er vaak compleet anders over denk, staan zij wel ergens voor en zit er wat consistentie in het verhaal. #datluchtop

On topic: goed nieuws (in lijn der verwachting voor nu)

Jammer, wilde net op dhr Jetten stemmen ... :D:bye:
Goed nieuws dit !!
1e winkeldemo in juli wat mij betreft. Lekker warm, en alles is toch al binnen :biertje:

Dit zal straks of morgen wel online staan. SP stemde in ieder geval vóór de motie..

We hebben in de spanning van het kijken naar de stemming waarschijnlijk een foutje gemaakt. Dat stemmen gaat ook zo snel. Betreft D66 houden we toch even een slag om de arm. Onze excuses voor de eventuele ontstane verwarring.

Maaruh, GL en/of PvdD hebben toch de rest van het jaar nog om nieuwe moties in te dienen? of mag dat niet meer dit jaar? Geen idee hoe dat werkt in de politiek

Voor die genoemd zijn: SP, Krol, GL, PvdD, 50+, Denk, Van kooten Arissen, SGP en CU

48 zetels, dit zooitje samen. Los van dat er nog verkiezingen voor de deur staan (waarbij geen van deze partijen op forse winst staat) en een bovengemiddeld aantal draaikonten in de tweede kamer geeft dit hoop.

Maaruh, GL en/of PvdD hebben toch de rest van het jaar nog om nieuwe moties in te dienen? of mag dat niet meer dit jaar? Geen idee hoe dat werkt in de politiek

Die zullen vast nog wel terugkomen met een motie. Voor na de verkiezingen:
VVD, CDA, PVV, FVD en JA21, de 5 partijen waar van ik zowat zeker weet dat zij voor behoud van de huidige situatie zijn staan in de peilingen gezamenlijk op zo'n 80-90 zetels (grove schatting). Als D66 toch voor behoud van vuurwerk blijkt te zijn, dan zit je richting de 100 zetels.

De partijen die voor het verbod zijn staan gewoon in de min. Betekent niet dat we minder waakzaam moeten zijn. We moeten de politiek blijven overtuigen van het behouden van het consumentenvuurwerk.

Haokan vuurwerk had opheldering gevraagd aan SP. Dit is wel tekenend voor politiek: geen antwoord geven op vragen.
Capture1.PNG
Capture2.PNG

Ja maar lees nou eens goed wat de SP precies schrijft op stemwijzer.

De SP wil af van het zware en gevaarlijke vuurwerk waar mensen, dieren, handhavers en hulpverleners last van hebben. We kunnen beter investeren in mooie vuurwerkshows waar iedereen van kan genieten.

De SP is dus feitelijk tegen het zelf afsteken door consumenten en voor georganiseerde shows, want de stelling luidt: Aankomende jaarwisseling moet het weer toegestaan om siervuurwerk af te steken.

De stelling heeft het niet specifiek over consumenten dus kan het ook in georganiseerde vorm door een bedrijf zijn.

Eigenlijk een slecht beschreven stelling want de insteek van de stelling is uiteraard zelf afsteken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan