Grizmo Raizor
VWC lid
De CDA kan dan wel het amendement verwerpen maar kan net zo goed straks meestemmen wanneer GL met een motie komt en schiet je er dus nog niets mee op.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Maar het scheelt wel als ze het zelf niet in hun program opnemen.De CDA kan dan wel het amendement verwerpen maar kan net zo goed straks meestemmen wanneer GL met een motie komt en schiet je er dus nog niets mee op.
Inderdaad. Ze zullen niet zomaar tegen hun eigen punten stemmen. Garantie heb je nooit, kijk maar naar de coronamaatregelenMaar het scheelt wel als ze het zelf niet in hun program opnemen.
Inderdaad. Ze zullen niet zomaar tegen hun eigen punten stemmen. Garantie heb je nooit, kijk maar naar de coronamaatregelen
De enige partijen die een vuurwerkverbod tegen kunnen houden zijn de partijen aan de rechte zijde van het politieke spectrum. En dan moet je niet zijn bij een CDA of VVD want hoe hun standpunt ook mag zijn tijdens een formatie van een nieuwe coalitie gooien ze die beloften zo weer overboord. Helemaal als het onderwerp milieu en duurzaamheid ter sprake komt. Persoonlijk merk ik dat ik behoorlijk duurzaamheidsmoe aan het worden ben. Die angstpreken alsmaar weer, als er geen echte crisis is dan wordt er wel een onderwerp totaal uit z'n verband getrokken om er alsnog één te creëren. Daarnaast worden bepaalde partijen heel vaak (net als vuurwerk overigens) negatief neergezet in de media terwijl hun standpunten helemaal zo slecht nog niet zijn.
?? Juist dankzij de VVD en CDA is er tot nu toe nog geen algeheel verbod. Zouden zij niet in het Kabinet hebben gezeten dan hadden we ca. 3 tot 5 jaar geleden al een totaalverbod gehad. Zij waren degenen die dat tot nu toe steeds juist tegen hebben gehouden, ze willen er niet eens over praten. Dus wat je zegt klopt helaas niet.
Als je je baseert op recente berichtgeving in de media, bedenk dan 2 dingen:
1. Niet alles wat de media schrijft klopt. Veelal is het gekleurd en negatief uitgelegd voor de vuurwerktraditie. Volgens de media komt het verbod er want bijv. bijna alle burgemeesters zijn voor. Complete onzin, bijna de helft wil op dit moment geen verbod, een deel is neutraal en slechts een minderheid is voor een verbod. Hetzelfde geldt bijv. voor de Commissarissen van de Koning, daarvan wil een meerderheid op dit moment geen verbod. Hetzelfde geldt voor de meeste partijen in het huidige Kabinet. Vooralsnog is er daardoor in beide Kamers geen meerderheid voor een verbod.
2. Zoals met alles in onze maatschappij hebben steeds meer mensen een mening, ook over vuurwerk. Ook in de achterban van de politieke partijen. En in die achterban is niet iedereen het met elkaar eens. Maar dat betekent niet dat het daardoor al een gelopen race is en een partij opeens 180 graden draait qua vuurwerkbeleid. Daar zullen ze dan eerst over stemmen (behalve bij de PVV dan want daar gaat alles anders). Binnen de VVD is er een ruime meerderheid TEGEN een vuurwerkverbod, dat gaan ze echt niet zomaar overboord gooien zoals jij zegt. Binnen de CDA is dat ook het geval maar daar zit meer beweging in naar het midden dan bijv. bij de VVD. A.s. zaterdag weten we daar meer over.
Ik begrijp jouw duurzaamheidsmoeheid. Maar de verduurzaming van onze NL- en de wereldmaatschappij is nou eenmaal in gang gezet en zal naar verwachting alleen maar extremer worden. Het is voor de vuurwerkbranche en iedereen die dat een warm hart toedraagt vooral van belang om na te denken hoe daar op ingespeeld kan worden. Want de discussie winnen van die lui is helaas een zo goed als onhaalbare zaak heb ik ook persoonlijk afgelopen jaar gemerkt. Verschillende importeurs hebben daarom de afgelopen jaren bijv. ingezet op klimaatneutraal ondernemen en het zoveel mogelijk uitbannen van plastic. Juist om die bomenknuffelaars voor te zijn en hun het gras voor de voeten weg te maaien. If you can't beat them, join them...
Staat dit inmiddels op meerdere Social media kanalen? Instagram ook bijvoorbeeld?Hier pas echt bewijs dat een vuurwerkverbod niet werkt
https://m.facebook.com/story.php?st..._index=0&id=100190271987785&ref=page_internal
https://www.politie.nl/binaries/con...anuari/jaarwisselingsrapportage_2020-2021.pdfHeeft iemand de afbeelding even bij de hand om te delen in dit topic?
Dan zal ik hem via YouTube (heeft tegenwoordig een vet handige post functie) en Instagram delen.
Lees ik het goed? In totaal 80 bekeuringen uitgedeeld?
De enige partijen die een vuurwerkverbod tegen kunnen houden zijn de partijen aan de rechte zijde van het politieke spectrum. En dan moet je niet zijn bij een CDA of VVD want hoe hun standpunt ook mag zijn tijdens een formatie van een nieuwe coalitie gooien ze die beloften zo weer overboord. Helemaal als het onderwerp milieu en duurzaamheid ter sprake komt. Persoonlijk merk ik dat ik behoorlijk duurzaamheidsmoe aan het worden ben. Die angstpreken alsmaar weer, als er geen echte crisis is dan wordt er wel een onderwerp totaal uit z'n verband getrokken om er alsnog één te creëren. Daarnaast worden bepaalde partijen heel vaak (net als vuurwerk overigens) negatief neergezet in de media terwijl hun standpunten helemaal zo slecht nog niet zijn.