UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rond oud en nieuw is het continu bangmakerij door justitie van veiligheid. Al jaren lang zeggen ze dat je voor het afsteken van illegaal vuurwerk een celstraf tot wel 3 jaar kan krijgen.

Maar, dan is er opeens een voetbalwedstrijd tussen 2 rivalen, en uiteraard ontstaan er rellen met groepen voetbalsupporters. Zie je in het nieuws dat ze met nitraten, ja nitraten geen handgranaatnitraatbommen, naar de ME gooien. Volgende ochtend hoor je dat ze weer vrijgelaten zijn. Niks aan de hand, waar is dan die 3 jaar cel gebleven. En dit is zelfs wanneer het gebruikt wordt tegen de ME/politie?

En met oud en nieuw blijven ze dreigen met jaren cel. Hoe geloofwaardig wil je het hebben?

Als er geen vuurwerkverbod was geweest, hadden de winkels nu dicht gezeten vanwege de lockdown. Dat was nog veel frustrerender geweest wat mij betreft. Had je pas veel later “aan het idee moeten wennen” ...
Oud en nieuw wordt dit jaar gewoon kloten, punt uit. Geen (niet veel :p) vuurwerk, en vooral veel minder gezelligheid op de mooiste dag van het jaar ...

Rond oud en nieuw is het continu bangmakerij door justitie van veiligheid. Al jaren lang zeggen ze dat je voor het afsteken van illegaal vuurwerk een celstraf tot wel 3 jaar kan krijgen.

Maar, dan is er opeens een voetbalwedstrijd tussen 2 rivalen ontstaan er rellen met groepen voetbalsupporters. Zie je ze in het nieuws met nitraten nitraten naar de ME gooien. Volgende ochtend hoor je dat ze weer vrijgelaten zijn. Niks aan de hand, waar is dan die 3 jaar cel gebleven. In dit is zelfs wanneer het gebruikt wordt tegen de ME/politie?

En met oud en nieuw blijven ze dreigen met jaren cel. Hoe geloofwaardig wil je het hebben?

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Ze hebben het allang niet meer onder controle.

Als er geen vuurwerkverbod was geweest, hadden de winkels nu dicht gezeten vanwege de lockdown. Dat was nog veel frustrerender geweest wat mij betreft. Had je pas veel later “aan het idee moeten wennen” ...
Oud en nieuw wordt dit jaar gewoon kloten, punt uit. Geen (niet veel :p) vuurwerk, en vooral veel minder gezelligheid op de mooiste dag van het jaar ...

welke idee ? dat we gewoon met o&n mochten stoken , genoeg mensen die oude voorraad hebben. Altijd een buffertje he :P

Ik heb ook wel een klein buffertje, maar als mijn bestellingen niet geleverd werden omdat de winkel dicht was, had ik dat lastiger gevonden ...:frusty:
Merk dat ik toch wat tijd nodig gehad heb om het te “verwerken”

De spijker op z’n kop heho. Ja, het is jammer, het is zuur. Zeker nu zoveel van dit forum nu al een deel van het vuurwerk of wellicht de hele collectie al thuis had liggen. Maar ik lees nog van veel mensen die vinden dat we nog steeds vuurwerk af hadden moeten kunnen steken. Wees reëel: als je nu geen speelgoedauto’tje kunt kopen omdat de speelgoedwinkel dicht zit kun je ook geen vuurwerk kopen omdat de vuurwerkwinkel even zo goed dicht had gezeten met de lockdown nu.

De manier waarop het vuurwerkverbod tot stand is gekomen is een ander verhaal. Maar die discussie gaat volgend jaar gevoerd worden. Ik hoop dat de ogen van ons allemaal nu open zijn gegaan. We zijn nu allemaal aan zet, het is nu of nooit meer vuurwerk!

Een ding scheelt: legaal vuurwerk gaat de zorg dit jaar niet belasten, dat is onmogelijk in de huidige situatie.

Ik had er juist meer mee kunnen leven als er vanwege de lockdown een verkoopverbod geweest zou zijn, en er geen afsteekverbod zou gelden. Wat we nu hebben is gewoon het allerkutst.

"Wekdienst 30/12: Britse parlement debatteert en stemt over brexit • OMT bij elkaar"
https://nos.nl/l/2362492

Het OMT en de 3 boys komen toch nog een keer bij elkaar vlak voor het eind van het jaar... Het zou toch niet over een avondklok gaan??? :shocked::shocked:

"Wekdienst 30/12: Britse parlement debatteert en stemt over brexit • OMT bij elkaar"

Het OMT en de 3 boys komen toch nog een keer bij elkaar vlak voor het eind van het jaar... Het zou toch niet over een avondklok gaan??? :shocked::shocked:

Dit gaat over de nieuwe variant die is opgedoken. Een avondklok zit er mijn inziens niet in, omdat de afgelopen week de besmettingen naar beneden zijn gegaan.

Dit gaat over de nieuwe variant die is opgedoken. Een avondklok zit er mijn inziens niet in, omdat de afgelopen week de besmettingen naar beneden zijn gegaan.
Het aantal testen ook...men wil zich niet laten testen en dan in quarantaine moeten met de feestdagen... Gestegen ziekenhuisopnames geeft realistischer beeld van hoeveel er besmet rondlopen... Meer dus. En die lopen los rond...

Het aantal testen ook...men wil zich niet laten testen en dan in quarantaine moeten met de feestdagen... Gestegen ziekenhuisopnames geeft realistischer beeld van hoeveel er besmet rondlopen... Meer dus. En die lopen los rond...

Dat klopt, maar die eventueel stijging zal je dan pas na oud- en nieuw zien.

Ondanks dat ik je een thanks heb gegeven ben ik het niet helemaal met je eens. Ziekenhuis opnames stijgen pas na een stijging van besmettingen en daar zit ongeveer 2 weken tussen. Dus 2 weken geleden hadden we die hoge stijging, dan zien we daar nu het effect van in de ziekenhuizen. Afgelopen week begon de (fikse) daling weer, dus dan zien we dat als het goed is over 2 weken weer in de opnamecijfers, misschien iets eerder. Rond kerst zullen de besmettingen weer gestegen zijn, dus dat zullen we volgende week ergens gaan merken in de testcijfers en dan over ongeveer 3 weken in de ziekenhuiscijfers.

Helemaal nu die nieuwe variant is opgedoken, zal er waarschijnlijk na de feestdagen wel een stijging(kje) te zien zijn in de testcijfers.

Het valt mij alles mee dat die avondklok niet al lang afgekondigd is. Mocht het over een avondklok gaan (wel erg kort dag nu), dan hebben ze iig de zegen van 2/3 van de bevolking volgens De Telegraaf:

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1377068595/uitslag-stelling-jaarwisseling-moet-veiliger

Bijlagen

• a0e1868e-49e6-11eb-95b7-0217670beecd.jpg
    a0e1868e-49e6-11eb-95b7-0217670beecd.jpg
    54,8 KB · Weergaven: 0
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan