UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou die oliebollen maak of koop,ik zelf wel. In welke stemming moet je komen als je eerst dat hele gevaarlijke vuurwerk ingeleverd hebt en in ruil daar voor een oliebol krijgt. Ik zie het al voor me een jochie van 10 die van zijn ouders het beetje vuurwerk wat hij nog over heeft in moet leveren.

Als je er over nadenkt is het ook treurig ook. Daar zitten betaalde mensen in een gemeentehuis over na te denken ... :shy::sad:

Nou die oliebollen maak of koop,ik zelf wel. In welke stemming moet je komen als je eerst dat hele gevaarlijke vuurwerk ingeleverd hebt en in ruil daar voor een oliebol krijgt. Ik zie het al voor me een jochie van 10 die van zijn ouders het beetje vuurwerk wat hij nog over heeft in moet leveren.
Ja dat is een kwestie van opvoeding. Zelf zou ik nooit mijn vuurwerk hebben moeten inleveren van mijn wijlen ouders in deze situatie. En dan nog zou jij het inleveren als jochie van 10? Overigens klapte bij mij op 6 jarige leeftijd al een rotje in m'n hand terwijl ik aan het afsteken was met m'n vader. Ik kreeg het er goed ingewreven, daar leer je wat van, goede opvoeding dus. Heb toen de rest van de nacht met m'n hand in een bakkie water gezeten.:D
Maar natuurlijk, belachelijke inruilactie, oliebol voor vuurwerk. Het blijft echter een goede ruil, een discoflitser voor een oliebol :)
Daarmee toon je meteen de belachelijkheid van deze actie aan, leuk toch?

Als je er over nadenkt is het ook treurig ook. Daar zitten betaalde mensen in een gemeentehuis over na te denken ... :shy::sad:
Verplaats je even in die ambtenaren. Met deze actie kunnen zeggen dat ze gedaan hebben wat ze konden. Verantwoordelijkheid afschuiven en ondertussen zichzelf wijs maken dat ze goed bezig zijn, daar gaat het ze om.

Ja dat is een kwestie van opvoeding. Zelf zou ik nooit mijn vuurwerk hebben moeten inleveren van mijn wijlen ouders in deze situatie. En dan nog zou jij het inleveren als jochie van 10? Overigens klapte bij mij op 6 jarige leeftijd al een rotje in m'n hand terwijl ik aan het afsteken was met m'n vader. Ik kreeg het er goed ingewreven, daar leer je wat van, goede opvoeding dus. Heb toen de rest van de nacht met m'n hand in een bakkie water gezeten.:D
Maar natuurlijk, belachelijke inruilactie, oliebol voor vuurwerk. Het blijft echter een goede ruil, een discoflitser voor een oliebol :)
Daarmee toon je meteen de belachelijkheid van deze actie aan, leuk toch?

Maar Discoflitser is Cat1 :D Maar een pruttelkanonslag da's een mooie ruil. Mits die oliebol te vreten is.

Maar Discoflitser is Cat1 :D Maar een pruttelkanonslag da's een mooie ruil. Mits die oliebol te vreten is.
Verschil tussen cat1 en de rest kennen ze toch niet. Als die oliebol niet te vreten is, dan is het leuk 'm voor de deur op te blazen. :)
Kinderachtige acties vragen per slot om kinderachtige reacties. :)

Verschil tussen cat1 en de rest kennen ze toch niet. Als die oliebol niet te vreten is, dan is het leuk 'm voor de deur op te blazen. :)
Kinderachtige acties vragen per slot om kinderachtige reacties. :)

1 Cat.F2 rotje inleveren, oliebol in ontvangst nemen en dan voor hun neus met CAT.F1 knetterballetjes, opblazen. :D haha

Daarom denk ik dat het van belang is dat er nu al een tekst ligt met de strekking "Wij hebben dit jaar géén vuurwerk verkocht, en kijk eens naar de ellende". Meteen duidelijk maken dat het dus op geen enkele wijze bleek te liggen aan de traditie.

Ook zou ik in dat persbericht direct de quotes die wij dit jaar hebben gekregen (het is eenmalig, het is vanwege de druk op de ziekenhuizen, volgend jaar kunnen de voorraden gewoon worden verkocht, het handhaven wordt nu makkelijker, etc etc) nogmaals worden aangehaald om even het geheugen op te frissen bij het volk. Na de pepernoten, gourmet, oliebollen en champagne is iedereen dat misschien vergeten, maar wij niet.

Opnieuw een advertentie in de grote kranten (op 2 januari) zou, volgens mij, veel beter zijn. Ben je niet afhankelijk van wat media met je persbericht doen, ben je zeker van een heel groot bereik.

Wellicht kan het volk er ook iets aan doen, door massale aanmelding bij de panels van 1Vandaag. Hart van Nederland en Radar. Zie https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...anel-Hart-van-Nederland&highlight=opiniepanel

Opnieuw een advertentie in de grote kranten (op 2 januari) zou, volgens mij, veel beter zijn. Ben je niet afhankelijk van wat media met je persbericht doen, ben je zeker van een heel groot bereik.

Wellicht kan het volk er ook iets aan doen, door massale aanmelding bij de panels van 1Vandaag. Hart van Nederland en Radar. Zie https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...anel-Hart-van-Nederland&highlight=opiniepanel

Dit dus, gewoon weer ff een krantenpagina kapen. Wedden dat dit weer breed in de media komt? Topactie zou ik dat vinden!!

"Namens alle liefhebbers en verkopers van vuurwerk wensen wij u een gezond en gelukkig nieuwjaar toe. Helaas kunnen wij u dit jaar niet vermaken met mooi siervuurwerk in de straat, maar volgend jaar zullen wij dit weer verzorgen voor u!

Wij zijn vóór veiligheid, maar ook vóór het behoudt van deze prachtige traditie. Daarom nemen wij afstand van alle relschoppers, wetovertreders en illegaal vuurwerk.

Wij veroorzaken géén overlast en druk op de zorg aan het einde van dit jaar, er is immers geen consumentenvuurwerk te koop deze jaarwisseling."

https://www.politie.nl/nieuws/2020/december/3/01-wederom-honderden-kilos-vuurwerk-opgespoord.html

“ Het gaat daarbij om professioneel vuurwerk dat bestemd was voor de verkoop”.

Lekker ingelicht en goede research weer, het betreft hier particulier vuurwerk!
Deze mensen staan dus achter een vuurwerkverbod van het kabinet, krabbelen nu langzaam terug om dat ze de risico’s niet overzien hadden en zien het verschil niet eens tussen legaal en illegaal vuurwerk.
Dit kun je toch niet serieus nemen mensen.. en deze mensen moeten gaan handhaven op het afsteken van F2 vuurwerk, dit gaat nog een hele uitdaging worden, ik ben benieuwd of ze het verschil tussen cat 1 en F2 überhaupt zien...

https://www.politie.nl/nieuws/2020/december/3/01-wederom-honderden-kilos-vuurwerk-opgespoord.html

“ Het gaat daarbij om professioneel vuurwerk dat bestemd was voor de verkoop”.

Lekker ingelicht en goede research weer, het betreft hier particulier vuurwerk!
Deze mensen staan dus achter een vuurwerkverbod van het kabinet, krabbelen nu langzaam terug om dat ze de risico’s niet overzien hadden en zien het verschil niet eens tussen legaal en illegaal vuurwerk.
Dit kun je toch niet serieus nemen mensen.. en deze mensen moeten gaan handhaven op het afsteken van F2 vuurwerk, dit gaat nog een hele uitdaging worden, ik ben benieuwd of ze het verschil tussen cat 1 en F2 überhaupt zien...

Het verschil zien de meeste niet. Iets van 5 jaar geleden werd een kennis van mij staande gehouden voor het afsteken van cat 1 begin december. Hierbij liet hij het doosje etc. Zien. De politie geloofde hem niet en wist niks van cat 1 af en dat het toegestaan was.. uiteindelijk geloofde ze hem pas toen hij een bonnetje van de Aldi lieten zien... Goed geïnformeerd zijn ze dan..

10 jaar geleden hadden we een agent aan het eind vd straat wonen welke wel eens illegaal vuurwerk afstak. Wat ik begreep werd er toen wel eens wat ingenomen vuurwerk verdeeld/meegenomen door agenten, maar weet niet of dat waar is :/(bron was zijn zoon :p). Desalniettemin zijn er dus ook agenten welke vuurwerkliefhebbers zijn en welke er wel verstand van hebben.

Lol het staat zelfs op die vuurwerkdoos van de foto: geschikt voor particulier gebruik. Foto is wat wazig maar is nog wel te lezen.

"Namens alle liefhebbers en verkopers van vuurwerk wensen wij u een gezond en gelukkig nieuwjaar toe. Helaas kunnen wij u dit jaar niet vermaken met mooi siervuurwerk in de straat, maar volgend jaar zullen wij dit weer verzorgen voor u!

Wij zijn vóór veiligheid, maar ook vóór het behoudt van deze prachtige traditie. Daarom nemen wij afstand van alle relschoppers, wetovertreders en illegaal vuurwerk.

Wij veroorzaken géén overlast en druk op de zorg aan het einde van dit jaar, er is immers geen consumentenvuurwerk te koop deze jaarwisseling."
Moet zeggen dat dit toch wel een ijzersterk statement zou zijn. Let de branche even op?

Lol het staat zelfs op die vuurwerkdoos van de foto: geschikt voor particulier gebruik. Foto is wat wazig maar is nog wel te lezen.
Tja. Ze zijn in ieder geval consequent in hun leugens. De gemiddelde vuurwerkhater kijkt toch niet verder dan hun neus lang is. Dus wat maakt het uit? Kijk eens naar zo’n Bonte en zijn haat jegens vuurwerk. Je denkt toch niet dat je zo’n type kan overtuigen? En zulke droeftoeters zijn er helaas nog veel meer.

Men gunt elkaar gewoon niet veel meer.

Wel, die lijn trek ik nu ook door naar anderen hier in de buurt.
Feestjes? BBQ met muziek en gebrul?

Ja sorry dat is overlast, ik bel ff de politie.

Het moet van beide kanten komen.

Ik ben er echt wel klaar mee.

Nee we moeten zorgen dat we erboven staan, dus alle tegenargumenten meenemen. Plus het bewijs van liegende krantenkoppen. De IC directeur en een samenvatting maken van alle bekortingen en veranderingen die al jaren niks veranderd hebben aan wangedrag!!!!

Ben zelf niet goed in het verwoorden hiervan.. maar als je alles terugkijkt kun je ze makkelijk de mond snoeren. Al die anti vuurwerkpolls met procenten die anders worden vermeld in kranten. Misschien kunnen we die opzoeken en bij mekaar krijgen. ?

En echte dierenkenners die vertellen dat je dieren zeker kunt trainen op vuurwerk, en als je echt zoveel om je dier geeft dan hadden ze daar allang tijd en moeite in gestoken ! Action speak louder than words!!! Maar ja vingers wijzen en klagen is het makkelijkst.

bijv : 70% van rotterdam voor een vuurwerkverbod!!!! Als titel.
Mensen die mee hebben gedaan aan de enquete ;6000 stuks. Dan nog de vraag welke leeftijd.
Dus eigenlijk word het grote publiek voorgelogen. Mijn vraag is hoe kan dit nog gaande zijn ? Als mensen echt goed willen komen ze toch met eerlijke feiten??? En samen met een oplossing voor iedereen? Behalve dan de echte zeikerds zoals Arno Bonte die het allemaal maar irritant vind. Ken hem niet persoonlijk maar zijn acties vind ik ook irritant.

Naja, peuken zijn ook nog te koop. Plak er een triest plaatje op, verhoog de prijs, verminder het aantal. Maar blijf wel dik geld verdienen aan die zegeltjes die op het pakje zitten ( de tabak is niks waard ).

Misschien moeten we iets starten met een goed tegenwoord, waarin ook meerdere hypocriete onderwerpen samenkomen.. waaruit blijkt dat heel veel schijn is? IPV in den haag met een tent domme woorden gaan schreeuwen. En dan net zolang alle media spammen tot het naar boven komt?

En dan echt met iedereen? Alle winkeliers, hobbiesten etc etc. Massaal radio programma's contacteren, berichten plaatsen. Mensen aanspreken ? Flyers door de brievenbus doen? Zoals die van vuurwerkmania met al die goede feiten ?

Echt iets organiseren, ik bedoel we hebben 300 pagina's vol me van alles... maar hoeveel doen we nu met onze handen. Apart forum starten omtrend deze situatie? En alles bijhouden kwa acties en wat het voor invloed heeft? Om zo langzamerhand iedereen mee te krijgen?

Dus een apart forum met concrete plannen en die ook uitvoeren, bijhouden etc. Iedereen kan op ze eigen manier bijdragen. En dit aangeven... van je buren tot het werk wat je hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan