Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Oeii, dan hebben we wat te doen na 17 maart. Want diegene moet dan weer helemaal opnieuw worden bijgepraat.
Zitten we misschien opgescheept met Dilan Yesilgoz (zo heet ze toch?). Die is al eerder met vuurwerk bezig geweest, en dat was niet zo'n succes. Te dom om te poepen, op dat vlak althans.
Overigens benieuwd hoe veel van die 150 Kamerleden ooit zelf iets hebben afgestoken, dan wel in een vuurwerkwinkel zijn geweest.
Normaal gesproken lees ik de reacties onder artikelen van nu.nl niet graag maar ik zit nu vol verbazing de reacties onder dit artikel te lezen: https://www.nu.nl/economie/6093733/...od-na-algeheel-verbod.html#coral_talk_wrapper
Zijn de liefhebbers flink actief op nu.nl of begint het tij te keren?
Normaal gesproken lees ik de reacties onder artikelen van nu.nl niet graag maar ik zit nu vol verbazing de reacties onder dit artikel te lezen: https://www.nu.nl/economie/6093733/...od-na-algeheel-verbod.html#coral_talk_wrapper
Zijn de liefhebbers flink actief op nu.nl of begint het tij te keren?
Het mooiste is dat de wet helemaal niet is aangepast, F3 valt nog steeds onder consumenten vuurwerk namelijk.
Ook geen pijlen, knalvuurwerk en singleshots niks over te vinden.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0013360/2019-11-29#Hoofdstuk2
Even de ruiten inkeilen. De wet is per heden helaas wel gewoon gewijzigd, je kijkt naar het Vuurwerkbesluit. Daarin staan oa. de regels omtrent verkoop, opslaan, afsteken en bezit. De toegestane typen vuurwerk worden geregeld in de RACT, ofwel Regeling Aanwijzing Consumenten- en Theatervuurwerk.
Per vandaag zijn daarin geen knallers, knalstrengen, vuurpijlen of enkelschotsbuizen meer te vinden ... en ook geen F3 vuurwerk meer.
Vuurwerkbesluit zei:Artikel 2.1.1
Bij regeling van Onze Minister wordt vuurwerk aangewezen dat ter beschikking mag worden gesteld voor particulier gebruik. De aanwijzing geschiedt aan de hand van de aard, samenstelling, constructie en eigenschappen van het vuurwerk.
Vuurwerkbesluit zei:2 Consumentenvuurwerk is voorts voorzien van de volgende informatie:
voor zover het betreft categorie F1: in voorkomend geval: «uitsluitend buitenshuis te gebruiken» en een minimale veiligheidsafstand;
voor zover het betreft categorie F2: «uitsluitend buitenshuis te gebruiken» en, in voorkomend geval, een minimale veiligheidsafstand(en);
voor zover het betreft categorie F3: «uitsluitend buitenshuis te gebruiken» en de minimale veiligheidsafstand(en).
Dit zijn echter technische voorschriften en dit laat onverlet dat F3 vuurwerk niet meer is aangewezen als zijnde vuurwerk beschikbaar voor consumenten. De tegenstrijdigheid zit hem hier een beetje in de Europese richtlijn, die alle categorieën van F1 t/m F3 aanmerkt als in principe zijnde geschikt voor de consument. Daar wijkt Nederland vanaf, zoals zij dat volgens die richtlijn ook mogen - het is consumentenvuurwerk, maar het is niet aangewezen (en dus toegestaan) voor gebruik door Nederlandse particulieren op Nederlands grondgebied.
Ik kan mij ook niet herinneren dat er bij de verkoop een bijsluiter zat waarin stond dat je dit niet een jaar mocht bewaren?Dan moet het toch echt de lucht maar in, want ik wil niet dat er illegale bende in mijn schuur ligt. En ik heb nergens een afgiftepunt gezien, en al helemaal niet waar ik ook mijn aankoopbedrag (waar ik BTW over heb betaald) retour krijg.
Dus sorry buren, het is niet anders.
Dan moet het toch echt de lucht maar in, want ik wil niet dat er illegale bende in mijn schuur ligt. En ik heb nergens een afgiftepunt gezien, en al helemaal niet waar ik ook mijn aankoopbedrag (waar ik BTW over heb betaald) retour krijg.
Dus sorry buren, het is niet anders.
Ik ga een rotje inleveren bij het politiebureau in mijn woonplaats. Ben benieuwd.